زمان انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ -

معاون فرماندار نور:

هلال احمر بر ناجیان غریق در سطح سواحل شهرستان نظارت دقیق داشته باشد/سهل انگاری و کم کاری متولیان طرح دریا،مسافران زیادی را عزادار کرد

در استانه شروع فصل تابستان، جلسه ساماندهی طرح دریا با حضور اعضای ستاد طرح دریای شهرستان و مدیران شهرک های ساحلی شهرهای نور، رویان و ایزدشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرای نور ؛ معاون فرماندار نور  در این جلسه گفت: ما به عنوان متولیان و مسئولان یک  شهر و شهرستان ، با پذیرفتن برخی تعهدات اجتماعی و نیز حس نوع دوستی  وسیله  رقم خوردن برخی مقدرات هستیم
سعید یزدانی در ادامه از کاهش ۵۰ درصدی غریق در شهرستان نور در سال ۹۵ خبر داد و افزود : با  برگزاری  سومین جلسه طرح دریا، تابستان ۹۶ را با غریق صفر هدف گذاری نموده ایم  و آنچه سبب می شود تا  به این  هدف دست یابیم و ۱۵مهر ۹۶دست یابی به  هدف تعیین شده مان را  گزارش دهیم، همت و تلاش همه دستگاهها و نهادهای  خصوصی  و دولتی ست که در کمیته ساماندهی طرح دریا مشارکت دارند.
این مسئول دریا را به عنوان نخستین جاذبه  گردشگری مازندران که افراد زیادی را به سوی خود جلب میکند برشمرد و افزود : دریا و جنگل مکمل یکدیگر هستند  اما دریا نعمتی از جانب خداوند و ظرفیت بزرگی برای شهرستان ما محسوب می شود که هرساله بیشترین  گردشگر را به  خود جذب میکند.
وی افزود : دریا ، بخشی از سرمایه  اجتماعی و دارایی اقتصادی ما  محسوب می گردد  و زیبنده نیست افرادی که به عنوان مهمان و گردشگر به  شهرستان ما سفر میکنند با سهل انگاری و کم کاری ما ، محزون و عزادار به شهر خود بازگردند.

 

یزدانی  تصریح کرد : بیشترین آمار مغروقین در ساعات نیمه شب و  بامداد، قبل از آغاز طرح دریا  اعلام شده است ولی  در این  موارد هم  ما مقصریم چرا که ارتباط مستقیم با میزان کم کاری و اقدامات  ناکافی ما در تبلیغات، عدم ارائه اطلاعات دقیق و فنی به مسافران دارد .
معاون فرماندار نور اضافه کرد : خیلی از افراد برای نخستین بار وارد استان  و شهرستان ما شده اند و اطلاعات درست و کافی از  محدوده شنا ، ساعت های  مجاز ورود به  دریا و مواردی از این  قبیل ندارند و  انجام  صحیح  اینگونه اقدامات فرهنگی برعهده ما متولیان شهرستان در امر ساماندهی دریاست.
وی گفت : گرچه دریا  به عنوان  یک سرمایه اقتصادی  محسوب می گردد ، اما حاضر یه زیرسوال رفتن  ابعاد فرهنگی منطقه مان نیستیم  زیرا مسافرانی که  از نقاط مختلف کشور و جهان وارد شهرستان ما می شوند ، علاوه بر سودرسانی اقتصادی ، صادرکنندگان  عناصر فرهنگی ما نیز می باشند و  باید با برنامه ریزی های دقیق و با معرفی ابعاد برجسته  بومی – منطقه ای با آنان  تبادل  فرهنگی نیز داشته باشیم و تنها نگاهمان به  بعد اقتصادی  حضورشان در منطقه نباشد زیرا  معرفی فرهنگ ، خود  به عنوان عامل زنده بودن و پایداری فرهنگ است.
یزدانی تعداد ناجیان غریق شهرستان نور را ۱۲۶ ناجی  عنوان کرد  و افزود: پراکندگی ناجیان غریق در نور، رویان و ایزدشهر باید  به  شکل مناسبی صورت گیرد .
وی انجام برخی اقدامات فرهنگی از جمله امر به معروف و … را در محیط ساحل به عهده نیروی انتظامی دانست و افزود : در این مورد  با کمبود نیرو از سوی نیروی انتظامی مواجهیم.
یزدانی  در ادامه از هلال احمر خواستار نظارت بیشتر و دقیق تر بر ناجیان غریق در سطح سواحل  نور ، رویان و ایزدشهر شد و تاکید کرد : نظارت  بر تعویض شیفت ناجیان نیز مهم می باشد و تا ناجی شیفت دوم نیامده ، ناجی شیفت قبل حق ترک محل طرح را ندارد .
این مسئول همکاری و تعامل شهرک های نور، رویان و ایزدشهر در سطح استان را با توجه به  کمبود نبروی انسانی و ناجیان غریق بسیارعالی برشمرد و از آنان قدردانی کرد.

دادستان نور : مسئولیت مغروقین در شهرک ها به عهده مدیران آن شهرک هاست

قنبری، دادستان شهرستان نور نیز در این  جلسه طی سخنانی ، مدیران شهرک ها را  در برابر قانون مسئول دانست و در ادامه تاکید کرد : مسئولیت  مغروقین در شهرک ها به عهده مدیران آن شهرک هاست و باید بر تامین ناجی غریق بیش از پیش همت بگمارند.

 

 

 

وی در ادامه با تاکید بر رعایت هنجارهای اخلاقی در شهرک ها تصریح کرد: شهرک ها  تابع قوانین  جمهوری اسلامی هستند و باید با انجام اقدامات فرهنگی از بروز ناهنجاری ها توسط ساکنین شهرک جلوگیری شود.
دادستان نور گفت : نهادهای عمومی و انتظامی جهت حضور درشهرک برای انجام اقدامات نظارتی نیازی به مجوز ندارند .

زمان انتشار: ۲۹ خرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو