زمان انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ -

بیشترین علت فوت پایتخت نشینان

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س) با اشاره به آمار متوفیان شهر تهران در طول سال گذشته گفت: در میان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران بیشترین و کمترین فوتی های پایتخت مربوط به مناطق ۴ و ۲۲ بوده است.

سرای نور؛

اکبر توکلی گفت: در طول سال ۱۳۹۵، ۵۴ هزار و ۷۶۹ نفر در شهر تهران فوت کرده‌اند که از این تعداد ۳۱ هزار و ۲۶۸ نفر مرد، ۲۲ هزارو ۵۲۰ نفر زن و ۹۸۱ نفر نوزاد بوده اند.

وی کمترین فوت شدگان را گروه سنی ۵ تا ۹ سال با ۱۵۳ پسر، ۱۱۳ دختر و ۱۴ نوزاد بیان کرد که به طور کلی ۲۸۰ فوت شده را شامل می‌شود و ادامه داد: این در حالیست که بیشترین آمار فوت شدگان هم مربوط به گروه سنی ۶۵ سال به بالا می‌شود که ۳۱ هزار و ۷۲۵ نفر شامل ۱۶ هزار و ۶۶۹ نفر مرد و ۱۵ نفر هزارو ۵۵ زن است.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) با بیان اینکه در سال ۱۳۹۵، ۱۶ هزارو ۶۸۹ نفر در خارج از سازمان دفن شده‌اند، تاکید کرد: از این رقم ۱۰ هزارو ۱۰۰ نفر مرد، ۶۴۲۶ نفر زن و ۱۶۳ نفر نوزاد هستند و آمار دفن در سازمان نیز ۳۸ هزار و ۸۰ نفرشامل ۲۱ هزار و ۱۶۸ مرد، ۱۶ هزار و ۹۴ نفر زن و ۸۱۸ نفر نوزاد بوده است.

وی ادامه داد: بیشترین علت فوت ایست قلبی با ۵۳۳۰ نفر بوده که ۲۸۳۵ نفر مرد، ۲۴۴۳ نفر زن و ۵۲ نفر نوزاد را شامل می شود. همچنین میکروسفالی با یک مورد فوتی خانم کمترین علت مرگ پایتخت نشینان بوده است.

توکلی با بیان اینکه کمترین تعداد متوفیان تهران مربوط به منطقه ۲۲ شهر تهران است که شامل ۲۵۷ متوفی مرد و ۱۷۸ زن است، افزود: بیشترین تعداد فوت شدگان در بین ۲۲منطقه پایتخت مربوط به منطقه ۴ بوده که ۳۷۱۷ فوتی شامل ۲۰۹۸ مرد، ۱۶۰۸ زن و ۱۱ نوزاد بوده است.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۹ خرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو