زمان انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ -

شب افتتاحیه‌ها از جمشید مشایخی تا نادر برهانی مرند

اجرای نمایش «پالت» به نویسندگی و کارگردانی محمد حاتمی با حضور جمشید مشایخی بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون در تالار استادناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر آغاز شد.

سرای نور؛

جمشید مشایخی بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون کشورمان یکشنبه شب ۲۸ خرداد ماه با حضور در تالار استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر ، نمایش «پالت» به نویسندگی و کارگردانی محمد حاتمی را افتتاح کرد.

وی پیش از آغاز اجرای نمایش با تقدیر از امکانات مناسب تماشاخانه ایرانشهر بیان کرد: «امیدوارم همواره در کشور شاهد گشایش تالارهای نمایشی با کیفیت باشیم. به هر روی هنر تئاتر فضای بسیار دشواری دارد و لازم است امکاناتی فراهم شود که عوامل اجرایی نمایش بتوانند به راحتی یک اثر نمایشی را روی صحنه ببرند.»

مشایخی ادامه داد: «همه آنچه که ما در تئاتر به عنوان بازیگر روی صحنه می‌بریم برای مردم و رضایت ذهن و اندیشه آنهاست. شما بازیگری را تصور کنید که چندماه تمرین کرده؛ اما درست در لحظه‌ای که می‌خواهد روی صحنه حاضر شود با یک لحظه ترس از مخاطب فهیم خود تمامی دیالوگ‌هایش را فراموش می‌کند. این تجربه‌ای بود که من بارها و بارها شاهد آن بوده‌ام و همواره به این موضوع فکر می‌کنم که این فراموشی فقط و فقط به دلیل حضور مردمی است که ما هنرمندان خاک پای آنها هستیم. ما اگر چیز در هنر آموخته‌ایم فقط به جهت حضور مردم است.»

این بازیگر پیشکسوت با تقدیر از گروه اجرایی نمایش «پالت» عنوان کرد: «من همواره به محمد حاتمی علاقه زیادی داشته و دارم و می‌دانم اثر نمایشی که او برای شما تماشاگران آماده کرده مانند خودش پاک، شریف و انسانی است. به هر حال تئاتر مانند سینما نیست که پس از هر اشتباه بتوان آن را روی صحنه دوباره اجرا کرد؛ اما من بر این باورم در چنین لحظاتی هم باید به افتخار حضور مردم محکم ایستاد و کار را به سرانجام رساند. زیرا این مردم هستند که به هنرمند نمره می‌دهند.»

وی پس از پایان اجرای نمایش نیز خطاب به محمد حاتمی گفت: «محمد حاتمی! تو در این نمایش تمام حرف دل و جانم را زدی و زمانی که از فردوسی بزرگ و تمامی مشاهیر ایران سخنی به میان آوردی خشنودم کردی. امیدوارم خودت و یارانت همیشه پیروز باشید.»

محمد حاتمی نیز با تقدیر از حضور جمشید مشایخی در اولین اجرای نمایش «پالت» بیان کرد: «بسیار مفتخرم که امشب در خدمت استاد جمشید مشایخی هنرمند بزرگوار و گرانقدر تئاتر کشورمان هستیم که به اعتقاد من پدرمعنوی همه ما در حرفه بازیگری هستند. من بر این باورم حضور جمشید مشایخی در چنین اثر نمایشی برکت کار ماست که من هیچ‌گاه این اتفاق را فراموش نمی‌کنم.»

نمایش «پالت» به نویسندگی و کارگردانی محمد حاتمی و تهیه‌کنندگی امیرحسین پورعظیمی هر روز غیر از شنبه‌ها ساعت ۲۱:۳۰ در تالار استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌رود.

سوسن پرور، یزدان جیریایی، مهران رنج بر، بهنام شرفی، سمیرا کریمی، محمد نادری و محمد حاتمی ( به ترتیب حروف الفبا) بازیگران نمایش «پالت» به نویسندگی و کارگردانی محمد حاتمی و تهیه کنندگی امیرحسین پورعظیمی هستند. این در حالی است که ایمان یزدی مدیرتولید، دیاکو خاکی دستیار کارگردان و برنامه‌ریز، روزبه حسینی دراماتورژ، محمد حاتمی طراح صحنه و نور، هلیا شکری طراح لباس، فهیمه حسینی طراح پوستر، بروشور و عکاس، علی شایانفر ساخت دکور، فرزانه میرزا بابایی، سارا احمدی و یاسمن لطفی دستیاران لباس، نیما قپانوری کارگردان ویدئویی و ساخت تیزر، شمیس پورشاه رضایی منشی صحنه، مهران انامی مدیر صحنه، امیرقالیچی تبلیغات مجازی و علیرضا سعیدی امور رسانه ای عوامل اجرایی نمایش را تشکیل می دهند.

گروه موسیقی «ایونت» به سرپرستی حسام هوشیانی و نوازندگی آریا قاسمی نوازنده گیتار و خواننده، آروین سیدان نوازنده هارمونیکا، امیرحسین قائم مقامی نوازنده گیتار سولو، حسام هوشیانی نوازنده کوبه‌ای نیز کار آهنگسازی و اجرای موسیقی نمایش را به عهده گرفته‌اند.»

«سنگلج با خلج» با صحبت‌های قطب الدین صادقی آغاز می‌شود

برنامه «سنگلج با خلج» با سخنرانی قطب الدین صادقی در ارتباط با آثار اسماعیل خلج و حضور مهدی شفیعی، مدیرکل اداره هنرهای نمایش افتتاح می‌شود. نمایشنامه‌خوانی آثار «اسماعیل خلج» تحت عنوان «سنگلج با خلج» از تاریخ ۳۱ خرداد تا ۲ تیرماه در تماشاخانه سنگلج برگزار می شود.

این آثار به کارگردانی خود نویسنده و با حضور بازیگرانی همچون گلاب آدینه، مریم بوبانی، شادی صیادی نیا، اکبر رحمتی، مهدی میامی، مجید گیاهچی، محمد صدیق مهر و اسماعیل خلج خوانش خواهد شد.

برنامه «سنگلج با خلج» به این صورت خواهد بود که در شب اول نمایشنامه «گلدونه خانم»، در شب دوم دو نمایشنامه «صغری دلاک» و «بابا شیرعلی» و در شب سوم بخش‌هایی از نمایشنامه‌های «داستان‌های ناتمام»، «هفت نمایشنامه کوتاه» و «جمعه‌کشی» توسط بازیگران نمایشنامه‌خوانی خواهد شد.

برنامه نمایشنامه‌خوانی آثار اسماعیل خلج با صحبت های قطب‌الدین صادقی و مدیر کل هنرهای نمایشی در ارتباط با آثار این نمایشنامه‌نویس روز چهارشنبه ۳۱ خردادماه و در ساعت ۱۸ آغاز خواهد شد. این برنامه تا ۲ تیرماه ادامه دارد و علاقه‌مندان می توانند برای تهیه بلیط به سایت www.tiwall.com مراجعه کنند.

نادر برهانی مرند «به طرز غریبی» را افتتاح می‌کند

نادر برهانی مرند نویسنده و کارگردان تئاتر، نمایش «به طرز غریبی» به نویسندگی شهاب مهربان و سپهر زمانی و به کارگردانی آوا فیاض را دوشنبه ۲۹ خرداد در پلاتو اجرای تئاتر شهر افتتاح می‌کند.مدت زمان این نمایش ۵۰ دقیقه است که در خلاصه داستان آن آمده: «بازیگری یه بازی خیلی جدیه که میتونه به طرز غریبی گِیم اُوِرت کنه!.»

در این نمایش (به ترتیب حروف الفبا) مهدی بوسلیک، مهدی حسینی‌نیا، اسما رمضانی، سارا شاهرودیان و مریم نقیبی بازی می‌کنند. سیاوش پاکراه به عنوان مشاور متن و همچنین عامر مسافرآستانه و فواد خراباتی به عنوان مشاوران کارگردان، فیاض را در این پروژه همراهی می‌کنند.

این نمایش فقط دو هفته از ۲۹ خرداد تا ۱۶ تیر ماه در پلاتو اجرای مجموعه تئاتر شهر اجرا خواهد داشت. هر اجرا تعداد ۲۰ صندلی با بهای ۱۵۰۰۰ تومان و تعداد محدودی بلیت خارج از ظرفیت با بهای ۱۰٫۰۰۰ تومان دارد.

امیر حسین دوانی (طراح صحنه و لباس)، سینا افشار (طراح گرافیک)، فواد خراباتی (مجری طراح)، محمدصادق زرجویان (عکاس)، آرزو رونقی (دستیار کارگردان و برنامه‌ریز)، سبا جزایری (روابط عمومی)، سارا توکلی (مدیر صحنه) این نمایش هستند.

آغاز پیش فروش «اخککندو» با ۵۰ ٪‏ تخفیف

نمایش «اخککندو» به نویسندگى سید محمد مساوات و کارگردانى هادى عامل از ششم تیر ماه پس از عید سعید فطر، به تئاتر شهر مى‌رود. در خلاصه این اثر چنین آماده است :«جنی به نام اخککندو آسایش را از اهالی خانه سلب کرده است و … .»

بازیگران این نمایش به ترتیب ورود عبارتند از : حمید رحیمی، شهرام مسعودی، محمدرضا ایمانیان، مریم سالمی، لبخند بدیعی، فاطمه عباسی، مرضیه موسوی، میثم یوسفی، امیر اورعی.

از دیگر عوامل می‌توان به تهمورث امیری، آرش عزیزی، هادی عامل (موسیقى)، وحید میثاقی (طراح پوستر و بروشور)، فیروزه قاسم‌پور (طراح لباس)، فرشته قاسم‌پور (دستیار کارگردان و گرافیست اقلام تبلیغاتى)، سارا حدادی (مشاور رسانه‌اى-مکث)، محمدرضا ایمانیان (مدیر تبلیغات -مکث)، امیر خدامى و محمدرضا کریمى (عکاسان)، هدى اسامى (مدیر صحنه)، فاطمه عباسى (منشى صحنه) و ماهان شهیدى‌زاده (مدیر اجرا) على رضایی (دستیار صحنه) اشاره کرد.

پیش فروش این نمایش با۵۰ ٪‏ تخفیف در دو سامانه ایران نمایش به آدرس irannamayesh.com و تیک ٨ Tik8.com از امروز آغاز می‌شود.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۹ خرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو