زمان انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ -

رئیس شورای شهر نور:

مسدود شدن نهرها و رودخانه‌ها سبب خسارت به شهروندان و کشاورزان در شهرستان نور

رئیس شورای شهر نور گفت: در سالهای اخیر مسدود شدن نهرها و رودخانه‌ها سبب خسارت به شهروندان و کشاورزان در شهرستان نور شد.

به گزارش خبرنگار سرای نور؛ نعمت الله یوسفیان درگفتگو با خبرنگار سرای نوراظهارکرد: در سالهای گذشته به دلیل سهل‌انگاری امور آب و مسئولان، نهرها و رودخانه‌های شهر نور مسدود شد.
وی گفت: در سالهای اخیرمسدود شدن رودخانه‌ها سبب خسارت به شهروندان و کشاورزان در شهرستان نور شد.
رئیس شورای شهر نور با اشاره به کم‌توجهی و ناآگاهی برخی از شهروندان در مسدود کردن نهرها بیان داشت: باران از مواهب الهی است که تازگی، طراوت و شادی را به همراه دارد، اما با بی توجهی و ناآگاهی برخی شهروندان و مسدود کردن نهرها و مسیر عبور آب، بارندگی در شهر نور با آب‌گرفتگی وخطر سیل، سبب نگرانی می‌شود.
این مسئول یکی از دلایل اصلی از بین رفتن نهرها را فروش آببندان عباسا، عدم مدیریت و تنظیم دبی آببندان، تجاوز به حریم نهرها، فروش زمین‌های کشاورزی و تبدیل آن به منازل مسکونی، مسدود شدن پل ارتباطی بین آببندان و دریا نام برد که سبب آب‌گرفتگی و خطر سیل برای شهرستان نور می‌شود.
نعمت الله یوسفیان افزود:شهرداری وشورای شهر نور برای جلوگیری از آب‌گرفتگی، به خرید زمین و احداث کانال درمسیر عبور آب به سمت آببندان اقدام کرد.

image036
وی یادآور شد: هزینه خرید زمین، احداث کانال و پل بر روی جاده کمربندی و جاده گاز حدود ۳ میلیارد تومان برآورد شده است.
رئیس شورای شهر نور با توجه به ۳ مزیت مهم احداث کانال بیان کرد:این کانال میزان دبی و تنظیم کننده آببندان است و کوچه‌ها و معابر اصلی زمین‌های کشاورزی به این کانال متصل می‌شود و در دوطرف کانال مسیری برای پیاده روی و تفرجگاه در نظر گرفته شده است.
این مسئول خاطر نشان کرد: احداث این کانال در سه فاز برنامه ریزی شده که پیمانکار درفاز نخست آن مشغول به کار است و فاز ۲ و ۳ این کانال نیز تا پایان ۹۵ با همکاری امور آب و ستاد مدیریت بحران استان به اتمام و بهره برداری خواهد رسید.
نعمت الله یوسفیان در پایان تأکید کرد: از مسئولان به ویژه امور آب خواستاریم تا با افرادی که به حریم رودخانه‌ها و نهرها تجاوز می‌کنند برخورد قانونی شود تا در آینده با چنین مشکلاتی مواجه نشویم.

زمان انتشار: ۱۷ فروردین, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو