زمان انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ -

کوچ ستاره‌ها از لیگ ستارگان قطر

رسانه‌های قطر با ابراز نگرانی از کوچ ستاره های خارجی شاغل در لیگ ستارگان از پیوستن قریب الوقوع این بازیکنان به باشگاه های اروپایی خبر دادند.

سرای نور؛

در سال های گذشته باشگاه های قطری برای این که در کورس رقابت با سایر باشگاه های عربی و متمول حاشیه خلیج فارس کم نیاورند  پای ستاره های سرشناس زیادی از قاره های مختلف را به دوحه بازکردند. خریدهایی که هزینه سرسام آوری برای این باشگاه ها در پی داشت و باعث شد تا بسیاری از آنها با بحران های اقتصادی اخیر تا مرز ورشکستگی پیش بروند.

در حالی که اتحادیه فوتبال قطر برای جلوگیری از بحران های مالی و آبروریزی بیشتر برای میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ تصمیم به تدوین قوانین جدید و فیرپلی مالی گرفت. باشگاه های قطری حاضر در لیگ ستارگان قطر نه تنها برای خرید چهره های جدید بلکه برای حفظ ستاره های سرشناس خود نیز با بحران هایی روبرو شدند تا جایی که بنا به نوشته روزنامه الوطن بیشتر چهره های مطرح حاضر در این کشور تصمیم به ترک لیگ ستارگان و کوچ به اروپا گرفته اند.

روزنامه الوطن در شماره امروز خود به برخی از این ستاره ها اشاره و مدعی شد بیشتر بازیکنان کلیدی و مطرح خارجی در صدد بستن چمدان های خود به مقصد اروپا هستند، اتفاقی که می تواند از نظر کیفی روی عملکرد تیم ها در فصل آینده تاثیر فراوانی بگذارد و بیشتر باعث پسرفت فوتبال قطر شود. الوطن بازیکنانی که جدایی و حضورشان در اروپا قطعی شده را به این شرح دانست.

 

یوسف العربی (لخویا)
آقای گل فصل گذشته لیگ ستارگان در آستانه توافق با باشگاهی فرانسوی است تا فوتبال خود را در این کشور ادامه دهد.

 

یوسف المساکنی(لخویا)
ستاره مراکشی هم از آن دست بازیکنان لخویا محسوب می شود که بعد از نمایش های درخشان با قهرمان قطر توجه باشگاه های اروپایی را به خود جلب کرده و حالا در یک قدمی پیوستن به تیمی از اسپانیا قراردارد.

 

ولادیمیر وایس(الغرافه)
مهاجم اهل اسلواکی که درخشش او در یورو ۲۰۱۶ هنوز از ذهن طرفداران الغرافه خارج نشده بعد از حضور کاستینها سرمربی پرتغالی روی نیمکت مربیگری گلاسکورنجرز یک گام به بازگشت نزدیک شده و بعید نیست فصل بعد در لیگ اسکاتلند به میدان برود.

 

سرجی گارسیا (الریان)
بعد از سه فصل درخشان با الریان در فوتبال قطر به اسپانیا برگشت و دوباره پیراهن اسپانیول را در لالیگا برتن خواهد کرد تا خاطرات خوش گذشته را برای طرفداران زنده کند.

 

عبدالکریم حسن (السد)
ملی پوش دو ملیتی فوتبال قطر بعد از درخشش با پیراهن السد در یک قدمی عقد قرارداد با باشگاه آلکمار هلند قراردارد. اتفاقی که می تواند منجر به افزایش لژیونرهای قطری به دو نفر را فراهم کند.

 

چیکو فلورس(لخویا)
مدافع سرشناس اسپانیایی بعد از اتفاقاتی که در آخرین بازی با لخویا رخ داد و باعث شد گل به خودی این بازیکن برابر پرسپولیس زمینه حذف قطری ها را فراهم کند فصل بعد پیراهن رئال بتیس را در لالیگا برتن خواهد داشت.

 

 

در ادامه گزارش روزنامه الوطن نویسنده به برخی چهره های دیگر هم اشاره کرد که حضورشان در اروپا می تواند سورپرایز بزرگی قلمداد شود از جمله مرتضی پورعلی گنجی از السد ، رشید سومایلا از الغرافه و … که باید منتظر ماند و دید سران فوتبال قطر با بحران کوچ ستاره ها از لیگ ستارگان که بیشتر به خاطر مسائل مالی خواهد بود چگونه کنار می آیند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۳۰ خرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو