زمان انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ -

جز سلطان قابوس گزینه‌ای برای پرسپولیس نبود

پرسپولیس با صعود به مرحله یک چهارم لیگ قهرمانان با بدشانسی بزرگی مواجه شد و بار دیگر برابر نماینده عربستان قرار گرفت تا شانس میزبانی‌اش در تهران را از دست بدهد.

سرای نور؛پرسپولیس بعد از اینکه مجبور شد در مرحله گروهی لیگ قهرمانان برابر الهلال عربستان در عمان از حریفش میزبانی کند. استادیوم سلطان قابوس میزبان جدال‌های الهلال و پرسپولیس در دو بازی رفت و برگشت بود. دیدارهایی که البته پرسپولیس در هر دوی آنها با کمترین حضور و حمایت هوادارانش همراه بود.

با عبور از مرحله گروهی آنها برابر لخویای قطر قرار گرفتند تا از شانس میزبانی برخوردار شوند و البته بار دیگر با بدشانسی بزرگی که با محرومیت AFC همراه شد دیدار تهران را بدون حضور هوادارانش به پایان رساندند. پرسپولیس برای دیدار مرحله یک چهارم لیگ قهرمانان آسیا سه حریف پیش روی خود می‌دید و طبیعی بود که شانس تقابل با العین به کمترین حد خود با توجه به حضور دو نماینده از عربستان برسد تا شاگردان برانکو با قرعه اعلام شده بار دیگر مجبور شوند با نماینده عربستان رو در رو شده و از میزبانی در این مرحله هم ناکام بمانند.

بعد از اینکه الاهلی عربستان به عنوان حریف پرسپولیس مشخص شد، مسوولان این باشگاه تلاش خود برای انتخابی کشور میزبان را آغاز کردند. گزینه‌های مسوولان این باشگاه با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته با کادرفنی به تاجیکستان، امارات، قرقیزستان، ازبکستان و مالزی و در نهایت عمان معطوف بود.

اما در نهایت با بررسی تمام شرایط بار دیگر این تیم مجبور شد در اواخر تیر و در بازی برگشت در شهریورماه در استادیوم سلطان قابوس روبروی الاهلی عربستان قرار گیرد.

آنها در این راه تلاش داشتند ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان، امارات و قطر را به عنوان میزبان خود در جدال برابر الاهلی معرفی کنند که هر کدام از این گزینه‌ها به دلایلی منتفی شد.

 

ازبکستان بی‌پاسخی محض از تاشکند
ازبکستان همچون مرحله قبلی که درخواست استقلال را بی‌پاسخ گذاشت تمایلی برای میزبانی این دیدار نداشت. فدراسیون این کشور همچون مرحله گروهی که استقلال درخواست میزبانی خود را ارسال کرده بود نسبت به آن پاسخ مثبتی نداد تا پرسپولیس نیز از انتخاب تاشکند به عنوان میزبان سودی نبرد.

 

تاجیکستان؛ نه به فدراسیون 
پرسپولیس که در نامه‌نگاری خود برای دریافت میزبانی باید از طریق فدراسیون دو کشور اقدام می‌کرد، بعد از درخواست از تاجیکستان برای قبولی میزبانی این دیدار با پاسخ منفی این کشور نیز همراه شد. پاسخ صریح و نه فدراسیون تاجیکستان که به نظر می‌رسید با توجه به نزدیکی زبان دو کشور می‌توانست برگزاری دیدار در این کشور را کاملا به سود پرسپولیس کند.

 

امارات؛ دوبی هم میزبان نشد
امارات نیز دیگر گزینه‌ای بود که با توجه به حضور ایرانیان مورد توجه پرسپولیس بود و می‌توانست علیرغم گرمای هوا در زمان برگزاری این رقابت با حامیان خود روی سکو شرایط را به سود سرخپوشان کند. با این حال مذاکرات با این کشور نیز که از مدتی قبل روابط فوتبالی خود با ایران را قطع کرده نیز بی نتیجه باقی ماند.

 

قطر؛ اینبار پای عربستان در میان بود
در ادامه قطر مورد توجه پرسپولیسی‌ها قرار گرفته بود که با توجه به مشکلات سیاسی به وجود آمده بین عربستان و این کشور این گزینه نیز از دسترس خارج شد. از چندی پیش مشکلات سیاسی مابین عربستان و قطر شکل گرفته که حتی تهدید طرفین و احتمال جنگ را نیز بین آنها شکل داده و طبیعی بود که بر این اساس دوحه از میزبانی این جدال خودداری کند.

 

قرقیزستان و مشکلات کمبود امکانات
مسوولان پرسپولیس در نهایت به دنبال تدارک این دیدار در قرقیزستان بودند و با حضور در این کشور و بررسی میزبانی بیشکک آن را در اختیار برانکو نیز قرار د دادند. مشکلات زمین و فرودگاهی اما مساله‌ای بود که این گزینه را نیز از برنامه‌های این تیم خارج کرد. این کشور در بحث فرودگاهی نیز امنیت‌های خاص خود باعث می‌شد تا پروسه زمانبری برای بازیکنان به وجود بیاید و در نهایت این اتفاقات باعث شد تا قرقیزستان نیز از شرایط میزبانی مدنظر پرسپولیس دور شود.
در بین کشورهای باقی مانده در حوزه خاورمیانه عراق و سوریه نیز خود شرایط میزبانی را دارا نیستند و به این شکل روی آنها نیز نمی‌شد به عنوان میزبان حساب باز کرد.

 

مالزی دور؛ عمان دوباره میزبان شد

از بین گزینه‌های باقی مانده، تنها مالزی و عمان باقی می‌ماند. مالزی نیز با توجه به اینکه تنها یک دیدار باید در این مرحله بین دو تیم صورت می‌گرفت می‌توانست از حیث بُعد مسافت و شرایط جوی و زمانی مشکلاتی برای بازیکنان برای تطابق به وجود بیاورد. بازیکنان حداقل باید در این کشور ۴ روز حضور می‌یافتند تا از نظر تفاوت زمانی بین دو کشور شرایط را ایده‌آل کنند و در نهایت این مساله با توجه به مسافت ایران با این کشور و طول پروازه و … باعث شد تا مالزی نیز مورد توجه سرخپوشان قرار نگیرد و عمان تنها گزینه پیش روی این باشگاه عمان و استادیوم سلطان قابوس باشد که پیش از این دو بار در مرحله گروهی میزبانی پرسپولیس را برعهده داشت و اینگونه سرخ‌ها باز هم به این کشور برای جدال سرنوشت ساز خود به توافق دست یافتند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۳۱ خرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو