زمان انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۶ -

والیبال زیر ۲۱ سال جهان؛

جوانان ایران در جدال با مردان سرزمین چکمه/ آغاز زندگی در گروه مرگ

تیم والیبال جوانان ایران که تاکنون در ۱۰ دوره مسابقات زیر ۲۱ سال مردان جهان شرکت کرده است در یازدهمین حضورش به دنبال قرار گرفتن روی سکو برای دومین بار است.

به گزارش  سرای نور،نوزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان زیر ۲۱ سال جهان با حضور ۱۶ تیم برتر از دوم تا یازدهم تیرماه به میزبانی جمهوری چک و در شهرهای «چسکه بوجویتسه» و «برنو» برگزار می شود.

تیم ملی والیبال جوانان ایران در دور مقدماتی این رقابت ها در گروه سوم با تیم های ایتالیا، آرژانتین و اوکراین همگروه است.

* دور مقدماتی در چهار گروه چهار تیمی
دور مقدماتی نوزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان جهان در چهار گروه چهار تیمی برگزار می‌شود که گروه‌بندی آن به قرار زیر است:

گروه A: جمهوری چک، لهستان، کانادا و مراکش
گروه B: روسیه، ترکیه، کوبا و آمریکا
گروه C: آرژانتین، ایتالیا، ایران و اوکراین
گروه D: چین، برزیل، مصر و ژاپن

نخستین جدال با مردان سرزمین چکمه
شاگردان بهروز عطایی در نخستین دیدار خود ساعت ۲۰ روز جمعه دوم تیرماه باید در دیداری حساس و تا حدود زیادی تعیین کننده برابر ایتالیا قرار بگیرند. تیم ملی والیبال زیر ۲۱ سال ایتالیا سال‌هاست موفقیت بزرگی در مسابقات قهرمانی جوانان جهان را کسب نکرده است. در مسابقات سال ۲۰۱۳ ایتالیا آخرین موفقیتش را در این مسابقات به دست آورد و موفق شد با شکست دادن فرانسه در دیدار رده‌بندی، مدال برنز را به گردن بیاویزد؛ همان زمانی که «مارکو بونیتا» هدایت این تیم را بر عهده داشت.

آشنایی با تیم جوانان ایتالیا
تیم ملی جوانان ایتالیا در دوره بعد یعنی در سال ۲۰۱۵ به مقامی بهتر از پنجمی نرسید. می توان گفت که آنها در سال ۲۰۱۳ بعد از چندین سال صاحب مدال در این مسابقات شدند، چراکه پیش از این آنها در سال ۱۹۹۵ توانسته بودند مدال برنز را از آن خود کنند. قبل از آن هم ایتالیا در سال های ۱۹۹۱ و ۱۹۹۳ دو مدال نقره به دست آورده بود. اولین مدال بلندقامتان جوان ایتالیا در سال ۱۹۸۵ به دست آمد. در سالی که خود ایتالیا میزبان بود و در فینال مقابل شوروی تن به شکست داد و از رسیدن به جام قهرمانی بازماند.

در حال حاضر هدایت لاجوردی پوشان مدعی را «مایکل توتیره» برعهده دارد که در ۱۲ فوریه سال ۱۹۷۶ متولد شده است. این مربی در سال ۲۰۰۵ کارش را به عنوان کمک مربی در تیم دسته دویی «پریسما» آغاز کرد و تا فصل بعد که این تیم توانست به دسته یک صعود کند در این تیم باقی ماند. در سال ۲۰۰۷ هم او به عنوان سر مربی این تیم معرفی شد.

روسیه پرافتخارترین کشور رقابت‌های جهانی
تیم والیبال جوانان روسیه مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها با رفتن بر روی سکوی در ۱۵ دوره مسابقات قهرمانی جهان شامل ۱۰ مدال طلا، دو نایب قهرمانی و سه نشان برنز، عنوان پرافتخارترین کشور این رقابت‌ها را در ۱۸ دوره گذشته این مسابقات در پرونده کاری خود دارد.

جوانان برزیل با کسب چهار مقام قهرمانی، ۶ نایب قهرمانی و سه عنوان سومی در مجموع در ۱۳ دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان جهان بر روی سکو رفته است و از نظر آمار کسب مدال، رتبه دوم جهان را به خود اختصاص داده است. لهستان نیز با دو قهرمانی در مقام سوم این رده بندی قرار دارد.

پرافتخارترین تیم های آسیایی
در بین کشورهای آسیایی کره جنوبی با کسب یک مدال طلا در سال ۱۹۸۷ و یک عنوان سومی در سال ۱۹۸۱ بهترین تیم این رده سنی در قاره کهن آسیا است و به همراه بلغارستان در رتبه چهارم مدال‌آوران مسابقات والیبال قهرمانی جوانان جهان قرار دارد.

تیم والیبال جوانان چین نیز که در سال ۱۹۷۷ و در نخستین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان جهان موفق به کسب مقام نایب قهرمانی شد، این تیم در دوره گذشته این رقابت‌ها و در کشور مکزیک، عنوان سومی را به دست آورد و برنزی شد. جوانان چین با یک نقره و یک برنز در رتبه نهم مدال‌آوران این رقابت‌ها قرار دارند. در قاره آسیا چین با دو مدال جهانی جوانان در رتبه دوم این داده آماری قرار دارد. ژاپن (یک نقره) و ایران با یک مقام سومی در رتبه‌های سوم و چهارم آسیا هستند.

جوانان ایران به دنبال دومین سکوی جهانی
جوانان والیبال ایران تا کنون در ۱۰ دوره مسابقات قهرمانی جهان حضور داشتند که کسب عنوان سومی در سال ۲۰۰۷ با شکست ایتالیا در مراکش، بهترین عملکرد آنان در ۱۰ دوره حضور در رقابت‌های جهانی است.

تیم ملی والیبال جوانان ایران در سال ۱۹۹۳ برای نخستین‌بار مجوز حضور در رقابت‌های جهانی را به دست آورد که با کسب عنوان پنجمی به کار خود پایان داد. جوانان ایران در سال‌های ۲۰۰۵ در پنجمین حضور خود و ۲۰۱۳ هشتمین حضور خود نیز موفق به کسب عنوان پنجم جهان شدند.

سال ۲۰۰۳ مسابقات والیبال قهرمانی جوانان جهان به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار شد و تیم ایران موفق به کسب عنوان ششمی شد. در سال ۲۰۱۱ تیم ایران در برزیل نیز موفق به کسب عنوان ششمی شد.

تیم ملی والیبال جوانان ایران در مسابقات سال ۲۰۰۹ (هفتم)، رقابت‌های سال ۱۹۹۹ هشتم و سال ۱۹۹۷ عنوان نهم رقابت‌های جهانی را به دست آورد. جوانان ایران در دوره قبلی این رقابت‌ها در سال ۲۰۱۵ و در کشور مکزیک با هدایت فرهاد نفرزاده در رتبه دوازدهم قرار گرفت.

برنامه بازی های روز نخست به شرح زیر است: (ساعت ها به وقت تهران)

جمعه، ۲ تیرماه ۱۳۹۶
ساعت ۱۵
لهستان – مراکش
آرژانتین – اوکراین

ساعت ۱۷:۳۰
روسیه – کوبا
چین – ژاپن

ساعت ۲۰
جمهوری چک – کانادا
ایران – ایتالیا

ساعت ۲۲:۳۰
ترکیه – آمریکا
برزیل – مصر

اسامی بازیکنان تیم والیبال جوانان ایران
جواد کریمی، علی رمضانی، رسول آقچه لی، پوریا یلی، امیرحسین اسفندیار، اسماعیل مسافر، شایان شاهسوند، میثم صالحی، علی اصغر مجرد، علی یوسف پور، طیب عینی و اسماعیل طالبی.

اکبر محمدی (سرپرست)، بهروز عطایی (سرمربی) مسعود آرمات، علیرضا طلوع کیان، احمد لاهوتی (مربیان)، حسین خوریانی (آنالیزور)، مهدی احمدی (پزشک) و محمود محمدی (ماساژور) اعضای کادر فنی تیم ملی در مسابقات قهرمانی جوانان جهان هستند.

تیم‌های اول تا چهارم ۱۸ دوره قبلی مسابقات والیبال قهرمانی جوانان زیر ۲۱ سال جهان به قرار زیر است:

۱۹۷۷: شوروی – چین – برزیل – مکزیک
۱۹۸۱: شوروی – برزیل – کره جنوبی – چین
۱۹۸۵: شوروی – ایتالیا – کوبا – کره جنوبی
۱۹۸۷: کره جنوبی – کوبا – شوروی – آلمان غربی
۱۹۸۹: شوروی – ژاپن – برزیل – بلغارستان
۱۹۹۱: بلغارستان – ایتالیا – شوروی – برزیل
۱۹۹۳: برزیل – ایتالیا – چک و اسلواکی – آرژانتین
۱۹۹۵: روسیه – برزیل – ایتالیا – فنلاند
۱۹۹۷: لهستان – برزیل – روسیه – ونزوئلا
۱۹۹۹: روسیه – فرانسه – برزیل – ونزوئلا
۲۰۰۱: برزیل، روسیه – ونزوئلا – ایتالیا
۲۰۰۳: لهستان – برزیل – بلغارستان – کره جنوبی
۲۰۰۵: روسیه – برزیل – کوبا – هلند
۲۰۰۷: برزیل – روسیه – ایران – ایتالیا
۲۰۰۹: برزیل – کوبا – آرژانتین – هند
۲۰۱۱: روسیه – آرژانتین – صربستان – آمریکا
۲۰۱۳: روسیه – برزیل – ایتالیا – فرانسه
۲۰۱۵: روسیه – آرژانتین – چین – برزیل
۲۰۱۷: ؟؟؟

 

منبع:مهر

زمان انتشار: ۱ تیر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو