زمان انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۶ -

ضرورت تولید آثار سینمایی درباره فلسطین

با توجه به شرایط کنونی منطقه و ضرورت آشنایی نسل جوان با دشمنان اسلام به تصویر کشیدن ابعاد مختلف جنایات صهیونیسم جهانی در حق مردم فلسطین امری ضروری است.

سرای نور؛

ژاکوب یهودی لبنانی الاصلی است که به همراه جمعی از دوستانش در یک میهمانی به وسیله افرادی که لباس فلسطینی ها را به تن دارند کشته می شود و آتش پنهانی که اسرائیلی ها بر افروختند قصه یکی از نخستین آثار سینمای ایران با موضوع فلسطین را شکل داد.

حبیب کاوش کارگردان فیلم «آتش پنهان» گفت: اواخر دهه ۶۰ مطالعاتی درباره مسائل مختلف داشتم و به این نتیجه رسیدم که مسئله فلسطین مهم ترین مسئله قرن بیستم است.
وی افزود: وقتی به عمق ماجرای فلسطین رفتم متوجه شدم این سرزمین مردم شریف، نجیب و مظلومی دارد که با تمام وجود با اسرائیلی ها می جنگند و از کیان خود دفاع می کنند.
قصه ای از غسان کنفانی درباره چگونگی تشکیل حکومت اسرائیل و حمله به حیفا دستمایه ای شد تا مرحوم سیف الله داد «بازمانده ای ماندگار» از خود به جای بگذارد.
فیلم های «زخم زیتون» و «هیام» نیز در بستری از ملودرام فرازهایی از زندگی زیتون های زخمی در فلسطین را به تصویر کشیدند و استحاله فکری و ذهنی یک کودک و حرکت از فطرت پاک انسانی تا تبدیل شدن به موجودی خشن، خطرناک و خونریز در فیلم «شکارچی شنبه» نمود پیدا کرد.
محمد قهرمانی تهیه کننده «شکارچی شنبه» در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما گفت: صهیونیست ها از کودکی به فرزندانشان آموزش می دهند با مسلمانان دشمنی کنند. حتی روی موشک هایی که می سازند به بچه هایشان می گویند رویش بنویس هدیه برای مسلمانان.
قصه پیوند سینمای ایران و مسائل فلسطین از دهه ۶۰ آغاز شد و این روزها با وجود تلاش هایی که سینمای هالیوود برای مشروعیت بخشی کاذب به حرکت صهیونیسم جهانی کرده است؛ به تحرک و پویایی بیشتر نیاز دارد.
ناصر ابو شریف نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران گفت: دشمنان ما از طریق امپراتوری رسانه ای هالیوود در حال منحرف کردن افکار مردم نسبت به مسلمانان هستند و ما باید با استفاده از ابزار هنر به مقابله با آنها بپردازیم.
صلاح زواوی سفیر فلسطین در ایران در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: نقش دانشگاه ها و هنرمندان ایرانی در اشاعه فرهنگ و هنر مقاومت بسیار مهم و لازم است.
تا کنون نزدیک به ۱۰ اثر با موضوع فلسطین در سینما ی ایران تولید شده است.
کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲ تیر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو