زمان انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۵ -

رانش زمین در کردستان، قطع گاز دو شهرستان/سوخت جایگزین توزیع شد

سنندج – رانش زمین در مسیر کامیاران به سروآباد باعث شد تا گاز شهرستان های مریوان و سروآباد از روز سه شنبه به صورت کامل قطع شده و مردم این دو شهرستان با مشکلاتی مواجه شوند.

به گزارش سرای نور؛ در روزهای پایانی تعطیلات سال جدید بارش های مناسبی در کردستان روی داد و به همین دلیل طی یک هفته اخیر چندین مورد رانش زمین در مناطق مختلف استان کردستان گزارش شده و در مواردی باعث بروز خسارت های مالی و حتی مصدومیت های مردم شده است.

در آخرین مورد از رانش زمین در استان کردستان که روز سه شنبه در مسیر شهرستان کامیاران به سروآباد روی داد، به دلیل ترکیدگی خط انتقال گاز دو شهرستان مریوان و سروآباد به صورت کامل قطع شده است.

رئیس شرکت گاز شهرستان سروآباد در تشریح چگونگی وقوع این حادثه گفت: خط لوله ۲۰ اینچی انتقال گاز کامیاران به سروآباد حد فاصل روستاهای ابراهیم‌آباد و احمدآباد از توابع بخش مرکزی شهرستان سروآباد به دلیل رانش زمین دچار حادثه شد و این خط لوله ترکید که خوشبختانه ترکیدن این لوله خط انتقال گاز تلفات جانی در برنداشته است.

در همین حال فرماندار سروآباد نیز در جلسه ستاد مدیریت بحران این شهرستان که شامگاه سه شنبه برگزار شد، از آمادگی این شهرستان برای تامین سوخت های جایگزین اشاره کرد و گفت: انتظار می رود که تمامی ادارات و سازمان های دولتی شهرستان در این زمینه آمادگی لازم را داشته باشند.

علی مفاخری با اشاره به جزئیات وقوع حادثه ترکیدن لوله خط انتقال گاز کامیاران به سروآباد و مریوان، عنوان کرد: دریچه قطع‌کن این خط انتقال لوله گاز در روستای ژریژه از توابع بخش مرکزی شهرستان سروآباد قرار دارد و گاز برخی از روستاهای تابعه شهرستان سروآباد در محور ژاورود قطع نیست.

وی افزود: از زمان وقوع حادثه تاکنون نیروهای شرکت گاز استان کردستان و شهرستان‌های سروآباد و مریوان در محل حادثه حضور دارند و از تمامی امکانات و تجهیزات برای تعمیر لوله خط انتقال و وصل مجدد گاز استفاده می‌کنند.

 فرماندار سروآباد با بیان اینکه ادارات عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان سروآباد در آمادگی کامل به سر می‌برند و جای هیچگونه نگرانی نیست، ابراز امیدواری کرد که ظرف مدت ۲۴ ساعت آینده این مشکل برطرف شود.

وی با اشاره به توزیع سوخت جایگزین در بین مردم این دو شهرستان عنوان کرد: تا زمان وصل مجدد گاز، سوخت جایگزین توسط شرکت نفت در بین مردم توزیع خواهد شد و جهاد کشاورزی شهرستان نیز با همکاری شرکت نفت نسبت به توزیع گازوئیل و نفت سفید در بین مرغداری‌ها که مصارف عمده دارند، اقداماتی را انجام داده اند.

وی به سقوط دکل فشار قوی برق نیز اشاره کرد و گفت: هفته گذشته نیز رانش زمین در ورودی شهر سروآباد از سمت مریوان موجب سقوط دکل فشار قوی برق شده بود که با حضور به موقع نیروهای شرکت برق مشکل رفع شد و حتی یک ساعت برق منطقه نیز قطع نشد.

مدیر کل مدیریت ستاد بحران استانداری کردستان نیز در واکنش به وقوع این حادثه گفت: در روز سه شنبه خط لوله انتقال گاز شهری سروآباد در نزدیکی روستای ابراهیم آباد این شهرستان براثررانش زمین دچار شکستگی شد.

 آرتیکاس اقبال اظهار داشت: در این رابطه بلافاصله پس از اعلام خبر واقعه گروههای امدادی در محل حادثه حضور یافتند.

وی بیان کرد: همچنین برای تسریع در روند مقابله با حادثه چندین دستگاه اجرایی از جمله آتش نشانی شهرداری های سروآباد و کانی دینار و شرکت توزیع نیروی برق استان در محل حضور یافته و به بررسی موضوع احتمال خطر از طریق خطوط انتقال برق پرداختند.

اقبال در پایان گفت: برای تسهیل در رفع مشکل بوجود آمده به اهالی روستاهای اطراف اطلاع رسانی شده که از نزدیک شدن به محل حادثه خودداری کنند و در ساعات آتی در صورت نیاز اخبار تکمیلی حادثه متعاقبا به اطلاع مردم خواهد رسید.

در همین حال و در آخرین اظهار نظر در خصوص وضعیت قطع شدن این خط لوله گاز در شهرستان سروآباد و مریوان، مسئول روابط عمومی شرکت گاز کردستان گفت: گاز مریوان و سروآباد امروز چهارشنبه وصل میشود

هوشنگ اولازاده افزود: بعد از وقوع این حادثه تمامی امکانات مورد نیاز به محل وقوع آن اعزام شد و هم اکنون تیم های امدادی در حال تعمیر این خطه لوله بوده و تلاش می کنند که هر چه سریعتر این مشکل رفع شود.

هر چند که مسئولان و مدیران استانی و شهرستانی از توزیع سوخت های جایگزین برای مردم خبر دادند ولی بر اساس عکس های منتشر شده در فضای مجازی صف های طولانی برای دریافت گاز مایع و همچنین نفت در شهرستان مریوان تشکیل شده است.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۸ فروردین, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو