زمان انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۶ -

تازه‌ترین افشاگری ترامپ علیه اوباما

رییس جمهور آمریکا علت چشم‌پوشی باراک اوباما رییس جمهور پیشین این کشور از دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را فاش کرد.

سرای نور؛ترامپ روز گذشته دوشنبه اعلام کرد که اوباما به این دلیل که انتظار داشت هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شود، از دخالت روسیه در این انتخابات چشم پوشی کرد.

شبکه تلویزیونی “اسکای نیوز” بریتانیا اعلام کرد که ترامپ در تازه‌ترین یادداشت های تویتری خود باردیگر به اوباما حمله کرد و نوشت: “واقعیت این است که اوباما وقتی متوجه دخالت روسیه در انتخابات آمریکا شد، کاری نکرد”.

ترامپ اواخر هفته گذشته نیز به اوباما حمله و اعلام کرد که از ماه آگوست گذشته اعلام شد که موسکو در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دخالت کرده است اما دولت اوباما در وقت مناسب اقدامی نکرد.

وی در مصاحبه ای تلویزیونی گفت:”این غیر معقول است، اگر اوباما از دخالت روسیه اطلاع داشت، چرا کاری نکرد؟ او هر کاری را که می‌توانست، باید انجام می داد.”

روزنامه “واشنگتن پست” جمعه گذشته (۲۳ ژوئن) در مقاله ای نوشت: سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا “سیا” ماه اوت سال گذشته (۲۰۱۶) در نامه‌ای فوق سری به باراک اوباما، رییس جمهور وقت خبر داده بود که ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه شخصا دستورالعملی برای تحت تاثیر قرار دادن انتخابات آمریکا صادر کرده است.

بنابر گزارش واشنگتن پست، اوباما پس از اطلاع  یافتن از این موضوع چند راه برای جلوگیری و مقابله با آن در پیش گرفت اما از بیم آن که “اعتماد عمومی به انتخابات” در میان مردم آمریکا صدمه ببینید، از علنی کردن این موضوع پرهیز کرد.

ترامپ شنبه گذشته نیز در یادداشتی تویتری اعلام کرد که “یک مقام مسئول در دولت اوباما گفت: این دولت چون نمی خواست ضرری به هیلاری کلینتون وارد شود، از هرگونه اقدام علیه دخالت روسیه در انتخابات آمریکا، خودداری کرد.”

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۶ تیر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو