زمان انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۵ -

حجت‌الاسلام پناهیان در جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت:

کشور قدرتمند هیچگاه جنگ و تجاوز به راه نمی‎اندازد/ رژیم کودک‌کش دلش به حال جوانان ما نمی‌سوزد

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه کشوری که می‎خواهد در جهان نمونه باشد باید قدرتمند باشد، گفت: کشور قدرتمند هیچگاه جنگ و تجاوز به راه نمی‎اندازد.

به گزارش سرای نور؛ حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان ظهر امروز در سومین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت در محل سپاه کربلای مازندران، اظهار کرد: بانوان هدایت‌گران جامعه هستند و برای انتقال فرهنگ در جامعه بانوان می‎توانند نقش بسیار اثرگذاری داشته باشند.

وی با اشاره به نقش بسیار اثرگذار مادران شهدا در دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: مادران شهدا معلم مادر برای جامعه هستند، به این دلیل که آنها فرزندان قدرتمندی را تحویل جامعه دادند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اسلام دین قدرتمند است و فرد دین‌دار باید قوی و قدرتمند باشد، خاطرنشان کرد: دین باید قدرت‌آفرین باشد و ملاک دین‌داری داشتن قدرت روحی، جسمی، فکری، قدرت بصیرت و تشخیص به‌موقع است.

وی با بیان اینکه امنیت و رفاه در قدرت نصیب کشور و یا انسان می‎شود، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم در کشور زندگی مناسبی داشته باشیم باید قدرتمند باشیم، مملکت قدرتمند جنگ و تجاوز انجام نمی‎دهد، دین باید به انسان قدرت بدهد.

پناهیان با اشاره به اقدامات رژیم صهیونیستی برای به چالش کشاندن جوانان کشور، افزود: رژیمی که به قتل و کشتار در جهان مشهور است، برای نحوه لباس پوشیدن جوانان ما اظهار نگرانی می‎کند، آیا می‌شود باور کرد که رژیم کودک‌کش دلش به حال جوانان ما بسوزد.

وی به قدرت روحی و فکری شهدا در دوران دفاع مقدس و پس از آن در بین شهدای حرم نیز اشاره کرد و یادآور شد: به قدرت روحی شهدا رشک می‌بریم چون شهدا مظهر قدرت یک ملت هستند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه شعرا و آهنگ‌سازان برای معرفی عظمت شهدا آثاری را تولید کنند که قدرت شهدا را به‌خوبی بیان می‎کند، ادامه داد: شهدا قبل از اینکه معصوم و مظلوم باشند قدرتمند بودند، کشوری که می‎خواهد در جهان نمونه باشد باید قدرتمند باشد.

وی با اعلام اینکه مسئولان رسانه‌ها در مصاحبه‌هایشان از مادران شهدا بپرسند که چه اقدامی انجام دادند که فرزندان قدرتمند تربیت کردند، افزود: شهدا افرادی بودند که تحقیر در برابر دشمن را نپذیرفتند، قدرت روحی شهدا این بود که از مرگ نترسیدند و تصمیم گرفتند به مرگ فکر کنند.

پناهیان با بیان اینکه شهدا مظهر قدرت جامعه هستند، گفت: ملتی که سرمایه دارد هیچ‌وقت در برابر دشمنان سر فرود نمی‌آورد و این موضوع به تأیید مسئولان کشور آمریکا رسیده است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه مادران شهدا افراد داغدیده و رنجور نیستند، بلکه انسان‌هایی هستند که داغ مقدس دارند، شکوه قلب آنها بالاتر از قله دماوند است، گفت: وقتی قرار است در محفل شهید از اندوه مادران شهید صحبت شود باید از شکوه و عظمت و قدرت آنها نیز حرف زد.

منبع:فارس

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۸ فروردین, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو