زمان انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۵ -

سخنگوی شورای شهر نور

آبگرفتگی و سیل یکی از مشکلات اصلی شهر نور

سخنگوی شورای شهر نور گفت: آبگرفتگی و سیل یکی از مشکلات اصلی شهر نور است و از 4 رودخانه‌ای که در خیابان نیما بوده و مورد استفاده مردم در 3 دهه اخیر قرار می‌گرفت، در حال حاضر 3 رودخانه کاملاً بسته شده است.

به گزارش خبرنگار سرای نور؛ سید رضا حسینی سخنگوی شورای شهر نور با اشاره به ۴ رود خانه شهر نور که آب آن مستقیم وارد دریا می‌شد اظهار کرد: از این ۴ رودخانه که در خیابان نیما بوده و مورد استفاده مردم در ۳ دهه اخیر قرار می‌گرفت ، در حال حاضر ۳ رودخانه کاملاً بسته شده است.
وی تصریح کرد: رودخانه معروف به (کپان‌کیله) حد فاصل خیابان سردشت و نیما و رودخانه معروف (تاس‌کیله) حد فاصل میدان کارگر و نیلوفر ۲۲، و رودخانه معروف به (آقاکیله) ۲۰۰ متر جلوتر از مزار زیارت سر در خیابان نیما که در حال حاضر منتهی‌الیه آن در کنار ساختمان نیروی انتظامی مشخص است و رودخانه معروف به (لاوارکیله) در خیابان نیما و نیلوفر۴۶ که این رودخانه ظرفیت آن را ندارد که تمام آب‌های زمین‌های کشاورزی و آببندان را به سمت دریا هدایت کند.
سخنگوی شورای شهر نور با اشاره به سیل برگردان در کنار کارخانه یخ بیان کرد: این رودخانه که به عنوان زهکش آببندان غرب نور مطرح است با گسترش زمین‌های کشاورزی عباسا و رویان و با بررسی جغرافیایی، وسعت این رود خانه ظرفیت آن را ندارد که آب‌های منطقه را برگرداند.
این مسئول در پایان با توجه به تلاش‌های انجام شده از فرماندار شهرستان نور، ستاد مدیریت بحران و همه کسانی که در این امر مسئول هستند خواستار شد تا با حمایت و درایت برای بازگشایی رودخانه جدید شهر، همکاری و مساعدت کنند تا آبگرفتگی و سیل  که یکی از معضلات اصلی شهر و سبب دغدغه همه مسئولان و مردم است، مرتفع شود.

image040

زمان انتشار: ۱۹ فروردین, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو