زمان انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۵ -

تداوم کارشکنی‌های آمریکا درمسیر برجام؛

خیز مجدد سنای آمریکا علیه ایران/ درخواست عدم دسترسی ایران به دلار

دو سناتور جمهوریخواه آمریکایی لایحه ای را به مجلس سنای این کشور ارائه کرده اند که بر اساس آن، ایران از هرگونه دسترسی مستقیم یا غیر مستقیم مالی به دلار و سیستم مالی آمریکا منع خواهد شد.

 

به گزارش سرای نور؛ دو سناتور جمهوریخواه آمریکایی به نام های «مارک کرک» و «مارکو روبیو» که پیشتر نیز با توافق هسته ای با ایران مخالفت کرده بودند، این بار روز چهارشنبه لایحه ای را پیشنهاد کردند که بر اساس آن، دسترسی غیر مستقیم ایران به نظام مالی آمریکا یا استفاده این کشور از دلار در تراکنش های تجاری، ممنوع خواهد شد.

این در حالی است که برخی از رسانه های آمریکا، از برخی تلاش های انجام شده توسط مقامات دولت اوباما برای صدور مجوز انجام چنین تراکنش هایی منتشر کردند.

بر اساس این لایحه، رئیس جمهور آمریکا قادر نخواهد بود مجوز های لازم برای اجرای نظام تسویه حساب با استفاده از دلار آمریکا در خارج از این کشور را برای تراکنش های مالی با ایران صادر کند، یا چنین نظامی را با استفاده از دلار آمریکا در اختیار ایران قرار دهد.

همچنین بر اساس این لایحه، نهادهای مالی که در هر گونه نظام تسویه حساب با ایران با استفاده از دلار در خارج از آمریکا مشارکت کنند، با تحریم های بیشتر و جدید روبرو خواهند شد.

«روبیو» در ادعایی بی اساس، علت ارائه این پیشنهاد خود را ادامه کمک های ایران به سازمان های تروریستی و آزمایش های موشکی این کشور پس از رسیدن به توافق عنوان کرده است.

وی در ادامه اظهارات مضحک خود مدعی شد: دسترسی مستقیم و یا غیر مستقیم ایرانی ها به دلار آمریکا و سیستم مالی این کشور به معنای حمایت بیشتر از این تهدید ها و فعالیت های بی ثبات کننده (ایران) است.

 «مارک کرک»، دیگر سناتور پیشنهاد دهنده این لایحه نیز در بخشی از اظهارات خصمانه خود علیه کشورمان مدعی شد: حتی فراهم آوردن دسترسی غیر مستقیم به دلار به معنای چراغ سبز نشان دادن به انجام جنایات تروریستی و مالی توسط این کشور است.

در این لایحه، همچنین ایران از دسترسی به هرگونه حساب خارجی بانکی که منجر به دسترسی این کشور به دلار می شود منع خواهد شد.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۱۹ فروردین, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو