زمان انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۶ -

فرماندار نور:

طلاق یکی ازغامض‌ترین پدیده‌های اجتماعی است که ارکان خانواده را درهم می‌ریزد

فرماندار نور گفت: طلاق یکی ازغامض‌ترین پدیده‌های اجتماعی است که ارکان خانواده را درهم ریخته و موجب فرود آمدن ضربه‌های محکمی براستحکامات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و... یک جامعه می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرای نور،هادی خنجری در جلسه هماهنگی کاهش طلاق در شهرستان نور که با حضور مسئولان شهرستان برگزارشد، اظهارکرد: خانواده یکی از اصلی‌ترین و حیاتی ترین ارکان استحکام بخش یک اجتماع بشری است.

 

وی گفت: طلاق پدیده ای اجتماعی است و همانند سایرپدیده‌های اجتماعی متأثر از یک عامل نیست بلکه مجموعه‌ای از عوامل در آن دخالت دارند.

 

فرماندار نور خاطرنشان کرد: طلاق یکی ازغامض‌ترین پدیده‌های اجتماعی است که ارکان خانواده را درهم ریخته و موجب فرود آمدن ضربه‌های محکمی براستحکامات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و… یک جامعه می‌شود و اینجاست که نقش دولت‌ها در حفظ ارکان خانواده محسوس‌تر و ملموس‌تر می‌شود.

 

 

این مسئول تصریح کرد: آمار طلاق نگران کننده است و نیاز به کار گروهی تخصصی دارد و بر اساس آمار سه ماه اول امسال نرخ طلاق ۵۰ درصد رشد داشته است.

 

خنجری با تأکید بر اینکه کاهش آمار طلاق از مهمترین مسئولیت دولتی است، افزود: باید با کار میدانی و بررسی علل رشد طلاق با استفاده از روانشناسان و کارشناسان در امر خانواده مشکلات را جمع بندی و  مرتفع کنیم.

 

 

وی با اشاره به بررسی مشاوران خانواده  که یکی از علل طلاق را ناشی از مشکلات اقتصادی و بیکاری می‌دانند، بیان کرد: با تشکیل گروه اقتصادی و دستگاه‌های متولی کار و اشتغال در کنار گروه‌های متخصص و کارشناس در امور خانواده می‌توان با ایجاد اشتغال از این طلاق‌ها جلوگیری کرد.

 

فرماندار نور با اشاره به پیگیری شخص وزیر کشور در مورد این موضوع گفت: همه دستگاه‌های متولی و بخشداران با جدیت موضوع را پیگیری و با استفاده از کارشناسان آمار دقیق دستگاه‌های خود و داده‌ها را تهیه و نتیجه اقدامات را گزارش دهند.

 

این مسئول در مورد آمار دقیق ثبت طلاق خاطرنشان کرد: در بررسی‌ها شاهد ثبت طلاق زوجین غیربومی هستیم که این امر سبب افزایش آمار طلاق در شهرستان و مراکز آماری است.

 

فرماندارنور خاطرنشان کرد: پیگیری و رفع مشکلات زوجین برای جلوگیری از طلاق و احساس مسئولیت مسئولان می‌تواند سبب التیام در خانواده‌ها و زوجین شود.

شهریار ذوالفقاری بخشدار چمستان با اشاره به کارهای انجام شده در روستاها برای جلو گیری ازطلاق گفت: در روستاهایی که کارشناسان ورود پیدا کردند شاهد کاهش طلاق بودیم اما در مجموع آمار طلاق در بخش چمستان افزایش داشته است و نیاز به آسیب شناسی در تمام این مناطق است.

 

 

مصطفی اقبالی معاون درمان شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور نیز در این جلسه از آموزش ۱۵۶ زوج جوان قبل از ازدواج در  ۳ماه نخست سال خبر داد و افزود: فضای کار و آموزش برای اجرای طرح در شبکه بهداشت فراهم شده است.

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۰ تیر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو