زمان انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۶ -

رئیس جمهور روسیه و امیر قطر در تماس تلفنی بر ضرورت تلاش برای دست‌یابی به راه حلی دیپلماتیک جهت پایان دادن به بحران اخیر خلیج فارس تأکید کردند.

پوتین و امیر قطر تلفنی گفت‌وگو کردند

سرای نور؛رئیس جمهور روسیه و امیر قطر تلفنی گفت‌وگو کردند.

شبکه راشا تودی به نقل از کاخ ریاست جمهوری روسیه، کرملین گزارش داد، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و تمیم بن حمد، امیر قطر در این تماس تلفنی بر ضرورت تلاش برای دست‌یابی به راه حلی دیپلماتیک جهت پایان دادن به بحران اخیر خلیج فارس تأکید کردند.

پوتین پیش از این با حمن بن عیسی بن سلمان آل خلیفه، شاه بحرین در خصوص گفت‌وگو جهت یافتن راه حلی مسالمت آمیز برای  بحران قطر با کشورهای عربی تلفنی گفت‌وگو کردند.

عربستان، امارات، بحرین و مصر پس از متهم کردن دوحه به حمایت از تروریسم و افراط گرایی، روابط دیپلماتیک خود را با این کشور قطع کردند و سه کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس، مرزهای زمینی و دریایی و هوایی خود را به روی این کشور بستند.

مصر و سه کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس به قطر ۱۰ روز فرصت دادند تا شروط ۱۳ گانه آنها از جمله بستن شبکه الجزیره و قطع روابط دیپلماتیک با ایران را عملی کند، اما دوحه که اتهام مبنی بر حمایت از گروه های تروریستی را رد کرده، پاسخی مثبتی به خواسته‌های مطرح شده کشورهای چهارگانه نداده است.

از دیگر خواسته های کشورهای ۳+۱، «کاهش روابط دیپلماتیک دوحه با تهران، قطع روابط خود با اخوان المسلمین، حزب الله لبنان و آنچه ارتباط با گروه های تروریستی القاعده و داعش عنوان شده است»، به شمار می رود.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۰ تیر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو