زمان انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۶ -

افشای گزارش غلط بی‌بی‌سی درباره دقت موشکهای سپاه توسط خبرگزاری تسنیم، با واکنش نویسنده این رسانه انگلیسی مواجه شد.

واکنش نویسنده بی‌بی‌سی به افشای دروغش درباره دقت موشکهای سپاه

سرای نور؛روز گذشته گزارشی در بی‌بی‌سی فارسی با عنوان «عملیات لیلةالقدر، اقتدار موشکی با دقت کم»  منتشر شد. تلاش مرکزی «بابک تقوایی» نویسنده بی‌بی‌سی در این گزارش آن است که اثبات کند موشکهای سپاه که اخیراً مقر تروریستها در دیرالزور را هدف گرفت، علیرغم ادعای ایران نقطه‌زن نبوده بلکه بین ۵۰ تا ۱۵۰ متر آنسوتر از هدف مقرّر فرود آمده است. این نویسنده با درج اطلاعات ریز و درشت تلاش کرده بود تا جمع‌بندی گزارش خود را علمی و دقیق نشان بدهد.

پس از انتشار لینک این گزارش صفحه سردبیر تسنیم در شبکه اجتماعی توئیتر، نویسنده گزارش مذکور در بی‌بی‌سی در ابتدا  تلاش کرد تا با ادله دیگری، بر روی موضع پیشین خود بایستد. او ابتدا با متهم کردن خبرگزاری تسنیم به دروغگویی، به کنایه نوشت آنطور که تسنیم ادعا کرده موشکهای سپاه دقیق هستند پس سپاه نمیتواند آن ۲۶۶ میلیون دلار را صرف ارتقای دقت موشکهایش بکند!

اشاره تقوایی به طرحی است که اخیراً در مجلس شورای اسلامی مطرح شده است تا ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای توسعه صنعت موشکی اختصاص پیدا کند. این طرح اولاً در واکنش به مصوبه اخیر سنای آمریکا برای تحریم سپاه مطرح شده و اساساً هدف از آن مقابله با تبلیغات و اقدامات آمریکا علیه سپاه است و ثانیاً در آن هیچ اشاره‌ای به اینکه این بودجه صرف “ارتقای دقت موشکهای اخیراً شلیک شده!” خواهد شد، نشده است. اما نویسنده بی‌بی‌سی اینگونه صغرا و کبرا کرده است که چون مجلس حدود هزار میلیارد تومان برای گسترش صنعت موشکی ایران احتمالاً تصویب خواهد کرد، پس موشکهایی که اخیراً به دیرالزور شلیک کرده دقیق نبوده است! این قدرت استدلالی نویسنده بی‌بی‌سی به کنایه از طریق سردبیر تسنیم به او گوشزد شد.

پس از آن، نویسنده بی‌بی‌سی استدلال دیگری مطرح و نوشت که این گزارش تسنیم و توئیتهای سردبیر آن به این معنی است که سردار حاجی زاده را به دروغگویی متهم کرده است! اشاره این بار نویسنده بی بی سی به سخنی از سردار حاجی‌زاده است که در جمع شاعران از اصابت یکی از موشکهای سپاه به مخزن بنزین سخن گفته بود.

پس از مطرح شدن این مسئله که اساساً نویسنده بی‌بی‌سی از کجا می‌داند که اشاره سردار حاجی زاده در آن سخنرانی، به یکی از آن دو موشکی است که درباره آن مباحثه در جریان است؛ نویسنده بی‌بی‌سی ترجیح داد با بلاک کردن سردبیر تسنیم، جمع‌بندی خود را از این بحث ارائه کند!

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۰ تیر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو