زمان انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۶ -

چرا باید به ذوب‌آهن جدید امیدوار بود؟

پیوند ذوب آهن و امیر قلعه نویی یکی از رخدادهای لیگ آتی است و بسیاری منتظرند تا نمایش تیم مدعی اصفهان تحت فرمان امیر را از اصفهان به نظاره بنشینند.

سرای نور؛

اگرچه که ذوب آهن در فصل گذشته نوسانی عجیب و غریب را پشت سر گذاشت و در برهه ای به تیمی فوق العاده و در مقطعی به تیمی شکست خورده و بی اعتماد به نفس بدل شده بود، اما نباید از نظر دور داشت که می توان به مجموع عملکرد این تیم نمره قبولی داد و بر همین اساس نباید از کیفیت این تیم در فصل آتی نیز به سادگی عبور کرد.

امیر قلعه نویی رهسپار اصفهان شده است تا روزهای جدیدی را در شهری که از آن خاطرات مترادف با موفقیت دارد شروع کند و به نظر می رسد می توان در مورد و او تیمش در لیگ آینده خوشبین بود.در مورد چرایی اینکه باید ذوب آهن را در سال آتی به عنوان یک مدعی قلمداد کرد کار چندان سختی نیست و وقتی به دلایل این فرضیه فکر می کنیم می توانیم عوامل قابل استنادی را با یکدیگر مرور کنیم.

 

*بازیکنانی که به مرز بلوغ رسیده اند

تیمی که هم اکنون در اختیار قلعه نویی قرار گرفته است از حیث بازیکن یک تیم قابل توجه است. ذوب آهن در همه پستها بازیکنانی در اختیار دارد که اگر چه که نام و نشان تیمهای رنگ و لعاب دارتر را ندارند ولی چهره های ویژه فصل گذشته و شاید ستاره های فصل آتی باشند. در واقع همانگونه که چند روز قبل هم گفته شد اگر ذوب آهن در خط دفاع و حمله دو بازیکن خوب مورد نظرش را جلب کند، تقریبا در همه پستها بازیکنان جوان و ارزشمندی در اختیار دارد که می تواند بر روی آنها برای دستیابی به موفقیت حساب باز کند. تنها برای نمونه به هافبکهای میانی این تیم می توان اشاره کرد که دنیال اسماعیلی فر، قاسم حدادی فر، مهدی مهدی پور و حمید بوحمدان همگی می توانند در روزهای خوبشان به بهترین هافبکهای ایران بدل شوند.

 

*کمترین نوسان در ترکیب 

ذوب آهن از معدود تیم های لیگ برتر است که در سه سال گذشته کمترین نوسان را در ترکیب داشته است . آنها با شیب آرامی اقدام به تغییر بازیکنان کرده و با ترکیبی که فقط دو بازیکن جدید به آن وارد شده قصد دارند امسال هم با قدرت وارد رقابتهای لیگ بشوند .

*امیر و خاطراتش از اصفهان

باشگاه های اصفهانی، باشگاه های منظم تری نسبت به باشگاه های دیگر ایرانی بوده اند و امیر پیش تر نشان داده است در بستر نظم باشگاهی در اصفهان می تواند بروز بهتری از خود و تیمش داشته باشد. اخباری که از اصفهان می رسد نشان از رضایت قلعه نویی از شرایط دارد و این امیدواری برای تیم اصفهانی وجود دارد که تلفیق رعایت نکات اصولی و جاه طلبی ذاتی مدیر و سرمربی اش به نتایج سودمندی برای ذوب آهن بدل شود.با این وصف شاید قلعه نویی و ذوب آهن را باید اضافه کرد به نام مربیان و تیمهایی که می شود در فصل آتی از آنها به عنوان مدعی نام برد و اگر امیر بتواند در پایان فصل جامی بالای سر ببرد نباید از این رخداد تعجب کرد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۱ تیر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو