زمان انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۶ -

استقبال از کتاب «سینما و من» فخیم زاده

کتاب «سینما و من؛چگونه به سینما راه یافتم» نوشته مهدی فخیم زاده با استقبال خوبی در بازار نشر مواجه شده است.

سرای نور؛کتاب ««سینما و من؛چگونه به سینما راه یافتم» نوشته مهدی فخیم زاده که با شمارگان ۱۵۰۰ جلد وارد بازار کتاب شده بود با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شده و بیش از ۱۲۰۰ جلد آن به فروش رسیده است. کتاب شامل چندین فصل از دوران کودکی مهدی فخیم زاده است که هر کدام شامل این زیرفصل هستند: کودکی، دبیرستان، جوانی، ورود به عالم هنر، اجراهای تئاتر سینما، فیلمنامه‌نویسی و بازیگری، اولین تجربه تهیه‌کنندگی، انقلاب و سینما، بازسازی سینمای ایران، درجه بندی حمایت، هدایت و نظارت، بوران-تاواریش-همسر، تنهاترین سردار-تدریس، ولایت عشق، خواب و بیدار-هم نفس؛ سریال سازی در میان مناقشات صنفی، حس سوم و مختارنامه، بی‌صدا فریاد کن و شورای عالی تهیه کنندگان، ساختمان ۸۵، پیوست‌ها. چاپ اول این کتاب در بهار ۱۳۹۳، با قیمت جلد شومیز: ۳۵۰۰۰۰ریال و جلد گالینکور: ۴۵۰۰۰۰ریال توسط نشر مولف روانه بازار شد.

نکته جالب درباره این کتاب آن است که به نثر شکسته و محاوره‌ای نوشته شده است تا ارتباط بهتری با مخاطبان در تمام سطوح برقرار کند. این سینماگر در بخشی از مقدمه‌ای که برای کتابش نوشته، آورده: اکنون با بازنویسی این خاطرات سعی دارم تجربیاتم را به دیگران منتقل و گوشه‌ای از این مسیر پرتلاطم، سخت و طولانی را باز و نشان دهم که چگونه توانستم بدون پول و پارتی و داشتن چهره و اندامی آنچنانی، بیش از چهل سال در تئاتر و سینما و تلویزیون حضوری مداوم داشته باشم و امیدوارم که از این طریق نوری بر این مسیر تاریک و دنیای ناشناخته و وسوسه انگیر تابانده باشم….
….علت بعدی نوشتن این زندگی نامه حضور من در تحولات سینمایی و راه اندازی سینمای بعد از انقلاب و نحوه شگل گیری صنوف سینمایی و دگرگونی‌های بعدی است. در نتیجه در لابلای این خاطرات خود به خود به تمام این تحولات اشاراتی دارم که بسیاری از آنها تاکنون ناگفته ماندند و امیدوارم بتواند برای پژوهندگان سینمای ایران مفید فایده باشد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۲ تیر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو