زمان انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۶ -

ایران در احیای تالاب‌ها موفق عمل کرده است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ایران می‌تواند الگوی موفقی در زمینه احیای تالاب‌ها از جمله دریاچه ارومیه به شمار رود.

سرای نور؛معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و معاون رئیس جمهور در افتتاحیه کنفرانس بین‌المللی مقابله با گردوغبار، چالش‌ها و راه حل‌های علمی که صبح امروز در سالن اجلاس سران با حضور رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و ۱۴ وزیر خارجه و نمایندگی بیش از ۳۰ کشور برگزار می‌شود، گفت: این اجلاس بر اساس چهار قطعنامه سازمان ملل متحد شکل گرفته است. دستگاه‌های مختلف داخلی ما همچون وزارت جهاد کشاورزی، وزارت نیرو، وزارت خارجه و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در برگزاری این کنفرانس همکاری دارند و همچنین کشورهای مختلف در این زمینه با ما همکاری کردند.

ابتکار افزود: به دلیل اهمیت روزافزون طوفان‌های گردوغبار و تأثیر بین‌المللی آن و اینکه متأسفانه هر روز با تشدید وقوع رخدادهای گردوغبار و شدت آن روبرو هستیم این موضوع اکنون بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی تأکید کرد: شاید ایران به این دلیل به عنوان میزبان برگزاری این کنفرانس انتخاب شده است که هم در سال‌های اخیر مرتباً پیگیر این موضوع بوده و هم آسیب‌های زیادی در استان‌هایی مثل سیستان و بلوچستان و خوزستان در حوزه اجتماعی، بهداشتی دیده است.

رئیس سازمان محیط زیست ادامه داد: ایران در این زمینه گام‌های مؤثری هم برداشته و می‌تواند الگوی موفقی چه در زمینه کاشت نهال و چه در احیای تالاب‌ها از جمله دریاچه ارومیه به عنوان بارزترین آن باشد.

ابتکار گفت: هدف اصلی این اجلاس همکاری بین‌المللی و به کارگیری سازوکارهای فنی اقتصادی و حقوقی برای حل و فصل معضلات مرتبط با گردوغبار است و امیدواریم در این زمینه دستاوردهای خوبی داشته باشیم.

معاون رئیس جمهور افزود: خبر خوب این است که کارهای زیادی در جهان انجام شده برای مقابله با طوفان‌های گردوغبار هم در جهان و هم در ایران گام‌های مثبتی برداشته شده و اینجا می‌توانیم تجربیات خود را به اشتراک بگذاریم.

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به اهمیت توسعه پایدار و بهر ه برداری پایدار از منابع اعلام کرد: تغییر اقلیم افزایش یافته و بنابراین باید با یکدیگر همکاری کنیم تا این رخداد را حل کنیم و رویداد امروز مثال خوبی از این همکاری بین‌المللی است.

ابتکار در پایان گفت: همچنین باید بدانیم چالش‌هایی که با آن روبرو هستیم تشدید می‌شود و این مسئله نیازمند همکاری‌های بین‌المللی در حوزه‌هایی همچون توسعه فناوری، مدیریت پایدار منابع خواهد بود.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۲ تیر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو