زمان انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۵ -

استاندار مازندران:

بانوان برای اجرای اقتصاد مقاومتی نقش‌آفرینی کنند/ توانمندی‌های بانوان نباید در پستوها قرار گیرد

استاندار مازندران با اشاره به اینکه توانمندی‌های بانوان نباید در پستوها قرار گیرد، گفت: بانوان مازندرانی در اجرای شعار اقتصاد مقاومتی نقش‌آفرین باشند.

به گزارش سرای نور؛ ربیع فلاح جلودار بعد از ظهر امروز در همایش تجلیل از بانوان نمونه و نخبه استان، اظهار کرد: مازندران در سال گذشته با توجه به محدودیت‌های اقتصادی دچار چالش نشد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون کوچک‌ترین چالشی که سبب اختلاف شود در مازندران نداشتیم، افزود: جامعه‌ای که دارای اعتقادات و معنویت باشد همدل و متحد است.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه باید از همه ظرفیت‌ها و سلایق برای توسعه استان استفاده شود، افزود: در کشور جریان‌های مختلف حضور دارند و دولت تدبیر و امید با استقامت، اعتدال و استفاده از توانمندی‌ها در پیشبرد اهداف موفق بود.

این مسئول عامل موفقیت مازندران را در انتخابات اخیر مشارکت و هم‌دلی مردم استان دانست و ادامه داد: مردم مازندران از ابتدای انقلاب اسلامی در همه عرصه‌ها حضور داشته‌اند لذا لازم است به مطالبات مازندرانی‌ها پاسخ داده شود.

فلاح به نقش زنان در جامعه و پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: معتقدیم زنان همراه با مردان در جامعه نقش‌آفرین هستند و از لحاظ هوش هم بانوان سرآمد هستند که در جامعه باید از توانمندی این قشر استفاده شود.

وی با تاکید براینکه حضرت فاطمه (س) والاترین زن مسلمان باید الگوی زنان و دختران کشور قرار گیرد، تصریح کرد: حضورت فاطمه (س) باید به جهانیان معرفی شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه بانوان باید نقش خود را در جامعه ثابت کنند، افزود: توانمندی‌های بانوان زنان فرهیخته نباید در پستوها قرار گیرد.

این مسئول حضور زنان مازندران را در عرصه‌های علمی، اجتماعی و سیاسی مناسب دانست و خاطرنشان کرد: لازم بود از ۱۲ نماینده مازندرانی مردم در مجلس شورای اسلامی چند بانوی فرهیخته هم منتخب مردم بودند و به مجلس راه می‌یافتند.

فلاح اظهار کرد: با توجه به اینکه بخش زیادی از زنان مازندرانی در روستاها فعالیت می‌کنند بانوان نخبه در سایر رشته‌ها با ایجاد تشکل‌ها فرصتی را به وجود آورند تا از همه ظرفیت بانوان استان استفاده شود.

وی با تاکید بر اجرای دقیق شعار اقتصادی مقاومتی، اقدام و عمل از سوی دستگاه‌های اجرایی به ویژه بانوان استان، بیان کرد: لازم است بانوان در حوزه اقتصاد مقاومتی نقش خود را مشخص کنند.

استاندار مازندران مهم‌ترین مباحث اجتماعی در مازندران را بحث طلاق و اعتیاد دانست و گفت: مهم‌ترین فاکتور بحث طلاق در مازندران اعتیاد است که در کاهش این معضل اجتماعی در استان بررسی‌های کارشناسانه در حال انجام است.

این مسئول نبود اعتماد بین زوجین به ویژه در سال‌های نخست زندگی را عامل دیگر برای جدایی دانست و ادامه داد: بیشتر طلاق‌ها در سال‌های نخست زندگی مشترک صورت می‌گیرد که لازم است با آموزش‌های مکرر آستانه تحمل زنان و مردان جامعه افزایش یابد.

استاندار مازندران با تاکید بر اجرای طرح اقتصاد مقاومتی در مازندران، گفت: از مهم‌ترین اقدام استانداری مازندران در سال‌جاری رفع بیکاری، توانمندسازی و اجرای طرح اقتصاد مقاومتی در استان است.

 در همایش تجلیل از بانوان نخبه و نمونه مازندران از ۳۴ نفر تجلیل شد.

منبع:فارس

 

زمان انتشار: ۱۹ فروردین, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو