زمان انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۶ -

پاسخ قاطعانه و محکم گواردیولا به منتقدان

پپ گواردیولا سال گذشته نتوانست با سیتی به عنوان قهرمانی در لیگ برتر دست یابد و اولین سال بدون جام خود را پشت سر گذاشت.

سرای نور؛گواردیولا سال ۲۰۰۸ هدایت بارسا را برعهده گرفت و سه فصل متوالی با این تیم قهرمان لالیگا شد. او تنها فصل ۲۰۱۱-۱۲ قافیه را به رئال مورینیو واگذار کرد. پپ سپس راهی بایرن شد و سه فصل متوالی با این تیم فاتح بوندسلیگا شد و سال گذشته هدایت منچسترسیتی را پذیرفت.

سیتی در لیگ برتر سوم شد و در لیگ قهرمانان نیز تا یک هشتم نهایی صعود کرد و سپس حذف شد. در لیگ کاپ و جام حذفی نیز سیتی ره به جایی نبرد.

 

 

 

 

گواردیولا در مورد اولین فصل بدون جام خود گفت:« همه دنیا به من می گویند که باید تغییر کنم و فلسفه و نگاهم به فوتبال را عوض کنم ولی من می گویم که این شما هستید که باید تغییر کنید نه من. دیدگاه من به فوتبال همین است و نمی توانم تیم هایم را به گونه ای دیگر هدایت کنم؛ پس عوض نمی شوم و به این خاطر متاسف هم نیستم.»

 

پپ ادامه داد:« در انگلیس مثل همه جای دنیا ۱۱ نفر مقابل ۱۱ نفر فوتبال بازی می کنند با این تفاوت که داورها سخت گیر نیستند و برخوردهایی که همه جای دنیا خطا می گیرند، در انگلیس خطا محسوب نمی شود که این اجازه ضد حملات بیشتری به تیم مقابل می دهد.

در انگلیس ۶ تیم قدرتمند به لحاظ مالی وجود دارد که همگی می توانند قهرمان شوند. تیم ها نیز سطح شان به هم نزدیک است. باشگاه های کوچک تر با سبک بازی مستقیم خود می توانند هر تیم بزرگی را با مشکل مواجه کنند ولی من همچنان روی تفکرات قبلی خودم ایستاده ام.

تا قبل از پذیرفتن هدایت سیتی، تنها یک بار در فتح لیگ بازمانده بودم که در مورد آن هم نیاز به بحث وجود دارد. من همیشه با تیم هایم در نیمه نهایی لیگ قهرمانان حاضر بوده ام اما در سیتی این امکان میسر نشد چون این تیم برای رسیدن به سطح تیم هایی مثل بارسا، رئال، بایرن و یوونتوس، شاید نیاز به یک دهه زمان دارد. با این حال سیتی در ۵ سال گذشته همواره در لیگ قهرمانان حاضر بوده و این کار را بهتر از همه تیم های دیگر انگلیسی انجام داده است.

من از سال اول حضورم در سیتی لذت بردم هرچند که موفق به کسب جام نشدیم و برای سال دوم نیز انگیزه فراوانی دارم.»

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۳ تیر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو