زمان انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۵ -

مسئول نمایندگی آموزش و پرورش مرزن‌آباد:

مرزن‌آباد از نظر امکانات و تجهیزات آموزشی مظلوم واقع شده است

مسئول نمایندگی آموزش و پرورش مرزن‌آباد گفت: بخش مرزن‌آباد در جذب نیرو، امکانات و تجهیزات آموزشی مظلوم واقع شده است.

 

به گزارش سرای نور؛ صادق ردایی عصر امروز در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان که در مجتمع دخترانه شبانه‌روزی شهدای کوهستان مرزن‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: از ۶۷ مدرسه موجود در این بخش هفت مدرسه به فروش رفته و ۳۰ مدرسه نیز به‌دلیل مخروبه‌بودن غیرقابل استفاده شد.

وی خواستار استقلال اداره آموزش و پرورش در بخش مرزن‌آباد شد و افزود: محدود بودن اختیار نمایندگی و کمبود امکانات و تجهیزات، توزیع و پراکندگی روستاهای بخش مرزن‌آباد و بعد مسافت زیاد شهر و بخش مرزن‌آباد با مرکز اداره در شهر چالوس از مهم‌ترین دلایل این تقاضا است.

مسئول نمایندگی آموزش و پرورش مرزن‌آباد آمار دانش‌آموزی بخش مرزن‌آباد را در مقایسه با چند شهرستان مناطق دو و سه برابر عنوان کرد و افزود: در زمینه آموزشی بخش مرزن‌آباد، در جذب نیرو، امکانات و تجهیزات این منطقه مظلوم واقع شده است و از نیروهای غیربومی در این منطقه استفاده می‌شود.

وی با انتقاد از عدم نظارت بر مدارس بخش مرزن‌آباد به بهانه بعد مسافت تصریح کرد: عدم رضایت و یا سرباز زدن همکاران برای تدریس در مدارس بخش مرزن‌آباد سبب شد تا حدود ۵۰ درصد از مدارس روستاهای بخش مرزن‌آباد توسط سرباز معلم و یا نیروهایی با عنوان خرید خدمات اداره شود.

ردایی با اشاره به اینکه مرزن‌آباد شهری در حال توسعه است که دارای زیرساخت‌های اولیه است، ادامه داد: پیشینه تاریخی و فرهنگی این بخش زبان‌زد بوده به شکلی که مرزن‌آباد شهری عالم‌پرور و نخبه‌پرور است.

وی کمبود رشته‌های تحصیلی و هدایت دانش‌آموزان به شهرهای اطراف را یکی از دغدغه‌های حوزه آموزش عنوان کرد و ادامه داد: با وجود استعدادهای خوب و داشتن آمار دانش‌آموزی بالا به‌دلیل کمبود امکانات و رشته‌های تحصیلی این شاخص‌ها نادیده گرفته می‌شود.

مسئول نمایندگی آموزش و پرورش مرزن‌آباد جدا کردن غیرمتعارف بخشی از مدارس مرزن‌آباد به کلاردشت را از دیگر ضعف‌های موجود دانست و تصریح کرد: اگر مسئولان وقت در زمینه انتزاع کلنو با هفت روستای تابعه توافق نمی‌کردند آمار این دانش‌آموزان شاخص جمعیتی آنان به حد نصاب می‌رسید.

وی درباره فضاهای آموزشی در بخش مرزن‌آباد نیز یادآور شد: از ۶۷ مدرسه موجود در این بخش تنها ۳۰ مدرسه فعال بوده و با توجه به اینکه مرزن‌آباد از کلاردشت انتزاع یافت و قرار شد که اوراق مربوط به املاک مدارس بخش تحویل چالوس شود که متاسفانه در سال گذشته حدود ۳۹ مدرسه به‌نام تحویل شد ولی عملا این‌گونه نیست.

ردایی در پایان با اشاره به اینکه ضرورت دارد تا برخی از این مدارس بلااستفاده به فروش گذاشته شود و درآمد حاصله به‌بهترین صورت تبدیل شود، گفت: برخی از این مدارس نیز باید به‌صورت اجاره با اجرای مراحل قانونی به مستاجر واگذار شود و همچنین تعدادی از این مدارس نیز باید محفوظ و محصور شود.

مدیر مجتمع شبانه‌روزی دخترانه شهدای مرزن‌آباد با قدردانی از حمایت‌های بخشدار به این مجتمع اظهار کرد: بخشدار مرزن‌آباد در زمینه‌هایی مانند گازرسانی به مجتمع و نصب دوربین‌های مداربسته و همچنین حمایت‌های مالی برای تهیه مواد غذایی دانش‌آموزان این مجتمع اقدامات خوبی به انجام رساند.

شوکت نور ولی‌اللهی با اشاره به مشکل ورودی ساختمان ورودی ابتدای مجتمع در زمینه تردد داشت گفت: این مشکل نیز با تامین مصالح از سوی شهرداری مرزن‌آباد برطرف شد.

وی از حضور امام جمعه مرزن‌آباد برای اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در این مجتمع در بسیاری از روزهای سال قدردانی کرد و گفت: معاونان مدیر‌کل آموزش  پرورش با بازدیدهایی که از مجتمع شبانه‌روزی شهدای کوهستان داشتند قول تجهیز این مرکز به دستگاه ویدئو پروژکشن را دادند که متاسفانه هیچ‌کدام تاکنون عملیاتی نشد.

مدیر مجتمع شبانه‌روزی دخترانه شهدای مرزن‌آباد به استعدادهای خوب دانش‌آموزان این مرکز اشاره کرد و افزود: این مجتمع دارای دانش‌آموزانی است که در زمینه علمی و فرهنگی رتبه‌های خوبی کسب می‌کنند اما به دلیل عدم استطاعت مالی نیازمند حمایت هستند.

وی در پایان با انتقاد از عدم رنگ‌آمیزی ساختمان خوابگاه مجتمع شبانه‌روزی شهدای مرزن‌آباد در مدت ۱۴ سال تاکنون گفت: با توجه به اینکه این مرکز به‌عنوان خانه نخست دانش‌آموزان محسوب می‌شود باید به تجهیز امکاناتی مانند تامین ماشین لباسشویی صنعتی و جارو برقی و … توجه شود.

منبع:فارس

 

زمان انتشار: ۱۹ فروردین, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو