زمان انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۶ -

معاون فرماندار نور:

اهداف مهم این نمایشگاه کنترل، پیشگیری و درمان افراد معتاد است

معاون فرماندار نور گفت: اهداف مهم این نمایشگاه کنترل، پیشگیری و درمان افراد معتاد است و خانواده‌ها در این زمینه نقش اساسی ایفا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار سرای نور،سعید یزدانی در گفت‌وگو با خبرنگار سرای نور در حاشیه نمایشگاه رهایی از اعتیاد اظهارکرد: هدف از برپایی نمایشگاه استقبال از خانواده‌های درگیر و آسیب دیده از اعتیاد است، در این فضای عمومی فرد معتاد نیز با بازدید از این نمایشگاه با حفظ موقعیت و جایگاهش در گمنامی می‌تواند اطلاعات لازم را برای ترک اعتیاد کسب کند.

 

 

وی گفت: اعلام آمادگی انجمن‌های مختلف برای کمک به معتادان و برای ترک اعتیاد افراد بسیار تأثیرگذار است.

معاون فرماندار نور گفت: جوانان سرمایه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و … جامعه هستند و از اهداف مهم این نمایشگاه کنترل، پیشگیری و درمان افراد معتاد است.

 

این مسئول با اشاره به نقش خانواده‌ها در این زمینه خاطرنشان کرد: کسانی که ترک اعتیاد می‌کنند اگر مورد پذیرش خانواده‌ها قرار نگیرند به دنبال کسانی می‌روند که با آنها وجه مشترک دارند و دوباره در دام اعتیاد گرفتار می‌شوند و خانواده‌ها در این زمینه نقش اساسی ایفا می‌کنند.

 

یزدانی رسالت خانواده‌ها را در زمان ترک اعتیاد فرد معتاد خانه، آرا‌مشگاه، پدر، مادر و همسر بسیار حیاتی نام برد و افزود: شرایط بازگشت اجتماعی معتاد پس از درمان باید فراهم شود و نخستین محیط برای افراد آسیب دیده خانواده است.

 

 

وی گفت: هدف انجمن‌هایی مانند نارانان این است که به صورت تخصصی‌تر رفتار مناسب خانواده‌ها با معتادان و ترک اعتیاد را به آن‌ها آموزش دهند.

معاون فرماندار نگاه به این نمایشگاه را با سه هدف پیشگیری از اعتیاد، شناسایی افراد در محیط خطر اعتیاد و هدف سوم که مهمترین هدف است درمان اعتیاد و اینکه افراد آسیب دیده برای بازگشت مجدد به خانواده و جامعه، فضای آرامی داشته باشند و از نظر روانی به محیط اجتماع و خانواده و کار بازگردند.

 

 

 

 

این مسئول احساس امنیت و آرامش افراد را پس از ترک اعتیاد بسیار مهم نام برد و تصریح کرد: اگر با توجه به شرایط اجتماعی و مناسبت‌های خاص بتوانیم با این هدف، چند بار در سال نمایشگاه را  برگزار کنیم تأثیرگذارتر است زیرا در این نمایشگاه ما از افراد معتاد و آسیب دیده برای ترک دعوت می‌کنیم.

زمان انتشار: ۱۴ تیر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو