زمان انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۵ -

اولین رنکینگ در سال ۹۵؛

صعود دو پله ای ایران در رده بندی فیفا/ چهل و دوم جهان و اول آسیا

فوتبال ایران در جدیدترین رده بندی فدراسیون جهانی که اولین رنکینگ سال ۹۵ به حساب می آید با دوپله صعود در رده چهل و دوم جهان قرار گرفت ضمن اینکه در میان تیم های آسیایی همچنان اول است.

به گزارش سرای نور؛ چهارمین رده بندی فوتبال کشورهای مختلف دنیا در سال ۲۰۱۶ امروز پنجشنبه از سوی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) منتشر شد. فوتبال ایران که در رده بندی ماه گذشته بدون تغییر جایگاه در رده چهل و چهارم باقی مانده بود در رده بندی جدید منتشر شده فیفا که اولین رنکینگ فوتبال ایران در سال جدید به حساب می آید، به لطف دو پیروزی برابر هند و عمان که در چارچوب دیدارهای مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه برگزار شد با صعود مواجه شد.

در این رنکینگ فوتبال ایران با دو پله صعود و مجموع ۶۷۲ امتیاز در رده چهل و دوم جهان قرار گرفت ضمن اینکه در میان تیم های آسیایی همچنان اول است. در این رنکینگ بعد از ایران، تیم استرالیا با ۶۰۱ امتیاز در رده ۵۰ قرار دارد. کره جنوبی با ۵۷۹ امتیاز جایگاه ۵۶ را به دست آورده و ژاپن هم با ۵۷۷ امتیاز در رده ۵۷ ایستاده است. عربستان هم با ۵۵۹ امتیاز در رده ۶۰ قرار دارد.

در رده بندی جدید فیفا و از میان تیم های آسیایی ازبکستان با ۵۴۹ امتیاز در رده ۶۶ قرار گرفته است. امارات با ۵۲۱ امتیاز در رده ۶۸ قرار دارد، چین و اردن هم ب ترتیب با ۴۲۳ و ۴۱۸ امتیاز در رده های ۸۱ و ۸۲ قرار گرفته اند.

به گزارش مهر، همچنین در رنکینگ جدید فیفا جایگاه ۱۰ تیم اول با تغییرات زیادی روبرو شده است طوریکه آرژانتین از رده دوم به اول صعودکرده و بلژیک که پیش از این صدرنشین بود در جایگاه دوم قرار گرفته است. در سایر رده ها هم تغییراتی ایجاد شده است. رده بندی ۱۰ تیم اول جهان بر اساس رده بندی جدید فیفا به شرح زیر است:

۱- آرژانتین (۱۵۳۲ امتیاز)
۲- بلژیک (۱۳۵۲ امتیاز)
۳- شیلی (۱۳۴۸ امتیاز)
۴- کلمبیا (۱۳۳۷ امتیاز)
۵- آلمان (۱۳۰۹ امتیاز)
۶- اسپانیا (۱۲۷۷ امتیاز)
۷- برزیل (۱۲۵۱ امتیاز)
۸- پرتغال (۱۱۸۴ امتیاز)
۹- اروگوئه (۱۱۵۸ امتیاز)
۱۰- انگلیس (۱۰۶۹ امتیاز)

منبع:مهر

زمان انتشار: ۱۹ فروردین, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو