زمان انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۶ -

رئیس سازمان فضایی

ماهواره دوستی به زودی پرتاب می شود/ «مصباح» درگیر مشکلات سیاسی شد؛

رئیس سازمان فضایی ایران از پرتاب ماهواره دوستی حداکثر تا دو ماه آینده خبر داد و گفت: این ماهواره حدود شش ماه است که در نوبت پرتاب قرار داد و پیش بینی می کنیم حداکثر تا هفته دولت پرتاب شود.

به گزارش سرای نور،محسن بهرامی در پاسخ در مورد وضعیت ماهواره های در نوبت پرتاب سازمان فضایی ایران گفت: هم اکنون شش ماه است که ماهواره سنجش از دور در نوبت پرتاب قرار دارد اما فرآیند پرتاب در اختیار سازمان فضایی نیست.

وی اظهار کرد: امیدواریم که قبل از هفته جهانی فضا که در مهرماه است و حتی زودتر از آن بتوانیم این ماهواره را به فضا پرتاب کنیم.

رئیس سازمان فضایی ایران تصریح کرد: مشکلات اجرایی در پرتاب این ماهواره وجود دارد و مشکل فنی خاصی برای آن نیست. به همین دلیل تا زمان پرتاب ما مجبوریم هر دو هفته یک بار این ماهواره را کنترل و آمادگی خود را همچنان حفظ کنیم.

پرتاب «مصباح» از دستور کار خارج نشد

بهرامی در مورد ماهواره مصباح که پیش از این گفته بود این ماهواره به موزه می رود و اظهارات جدید وزیر ارتباطات که این موضوع را نفی می کند تأکید کرد: هر ماهواره از زمان تصویب تا زمان پرتاب آن نیازمند تصمیم گیری های متفاوتی است و از آنجا که ماهواره مصباح از سال ۸۵ آماده پرتاب بود تصمیم برای پرتاب آن پس از ۱۱ سال نیازمند بررسی های بیشتری است.

وی با بیان اینکه به موزه فرستادن این ماهواره تصمیم نهایی نبوده گفت: ما معتقدیم ماهواره مصباح از نظر فنی ماهواره خوبی است و توانمندی دارد اما تصمیم نهایی برای پرتاب آن پس از جمع آوری اطلاعات و باز پس گیری این ماهواره بلوکه شده صورت می گیرد.

رئیس سازمان فضایی ایران ادامه داد: پرتاب این ماهواره از دستور کار خارج نشده اما برای پرتاب نهایی آن باید به یک جمع بندی نهایی برسیم.

به گفته وی اشکالات بین‌المللی و پیچیدگی های اجرایی و سیاسی مانع پرتاب این ماهواره و نیز بازپس گیری آن شده است.

معاون وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: در پرتاب مصباح مسئله فنی مطرح نیست و درگیر گرفتاری سیاسی بین‌المللی است و در صورتی که تصمیم به پرتاب آن گرفته شود می توانیم آن را با پرتابگر داخلی و یا پرتابگر خارجی پرتاب کنیم.

به گفته بهرامی هم اکنون مذاکراتی با دو پرتابگر خارجی انجام شده است که آنها به حرف آمادگی خود را برای پرتاب این ماهواره اعلام کرده اند.

منبع:مهر

کلیدواژه ها: , ,
زمان انتشار: ۱۴ تیر, ۱۳۹۶

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو