زمان انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۵ -

امام جمعه نور:

اقتصاد مقاومتی تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی

امام جمعه نور گفت: اقتصاد مقاومتی تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی است وما باید اقتصاد داخل کشور را تقویت کنیم.

به گزارش خبرنگار سرای نور؛ حجت الاسلام سید مهدی امیری ارجمند در خطبه‌های نمازجمعه نور اظهار کرد: شیطان هم انسان‌های مؤمن و با تقوا و هم انسان‌های بی تقوا را به سوی گمراهی می کشاند اما انسان‌های با تقوا با یک لحظه غفلت از صراط مستقیم خیلی زود به سوی خداوند و راه راست برمی‌گردند و توبه می‌کنند.
وی خاطر نشان کرد: حفظ و نگه‌داری آبروی دیگران از اوصاف و شاخص‌های برجسته ی انسان‌های مؤمن و با تقوا است و ریختن آبروی دیگران بزرگ‌ترین گناه است.
امام جمعه نور با اشاره به سخنان علی (ع) تصریح کرد: شیطان برای گمراه کردن انسان از مسیر چهارگانه وسوسه ایجاد می‌کند و از طریق ساختار فکری انسان و از راه نا امیدی، زیبا جلوه دادن گناه، سبک شمردن گناه بزرگ و تکبر و غرور در انسان‌ها نفوذ می‌کند.
حجت الاسلام امیری ارجمند با توجه به مناسبت‌های هفته در آستانه ماه رجب بیان کرد: ما ولادت حضرت علی (ع) و امام محمد باقر، شهادت امام هادی را در پیش داریم و امیدواریم خداوند متعال به همه ما توفیق انجام فرامین ائمه اطهار و معصومین را عطا بفرماید.
وی با توجه به سال روز شهادت سرلشگر امیر سپهبد صیاد شیرازی اظهار کرد: نقاط صفر مرزی با پاهای صیاد شیرازی آشناست، شهید شیرازی علاوه بر برخورداری از اخلاق الهی و معنوی شاگرد مکتب امام (ره) ، آیت الله مشکینی، دستغیب و دیگر بزرگان بوده است و از ویژگی های خاص این سردار مقاومت، ایستادگی، شجاعت، جسارت ومعنویت بوده که به دست منافقین کوردل و دشمنان اسلام به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
امام جمعه نور با اشاره به زیاده خواهی استکبار جهانی گفت: بعد از توافق هسته‌ای تاکنون که ایران به تمام تعهدات خود پای‌بند بود و حسن نیت نشان داده است اما در مقابل چیزی جز مکتوبات و اوراق سیاه شده از سوی ۱+۵ و تعهدات آنها مشاهده نکردیم. آنها می گویند: ایران اسلامی به متن برجام عمل کرد اما به روح برجام عمل نکرد و مدعی تغییر رفتار ایران اسلامی در پایبندی به هویت دینی و حقیقت اسلامی هستند.
امیری ارجمند تقویت بنیه نظامی را ضروری دانست و تأکید کرد: ما بیش از ۳۰۰ هزار شهید و بیش از یک میلیون جانباز و آزاده تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کردیم و اکنون به فرمایشات مقام معظم رهبری پی می‌بریم که فرمودند: آمریکا و هم پیمانانش هرگز قابل اعتماد نیستند و آنها به دنبال منافع خود و حمایت از اسرائیل هستند.
وی اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی است و ۸۰ درصد مشکلات ما در مسائل اقتصادی مربوط به داخل کشوراست و ۲۰ درصد آن به خارج از کشور مربوط است و ما باید اقتصاد داخل کشور را تقویت کنیم.
امام جمعه نور تأکید کرد: اقتدار نظام جمهوری اسلامی، بنیه نظامی، علمی، اقتصادی و…ایران سبب شد تا آمریکا و دشمنان از راه مذاکره و دیپلماسی وارد شوند وما هرگز دست از تقویت بنیه نظامی، مذهبی، سیاسی و فرهنگی خود بر نخواهیم داشت. ما با اندیشه و بازوی دانشمندان هسته‌ای توانستیم به بیش از ۳۰ هزار سانتریفیوژ و غنی سازی ۲۰ درصد دست پیدا کنیم و این توانمندی را داریم که اگر دشمن و استکبار جهانی بخواهد همواره بد عهدی کند، دانشمندان و اندیشمندان عزیز ایرانی می‌توانند با فرمان مقام معظم رهبری هم در تقویت بنیه نظامی و دفاعی قدرتمند شوند و هم کار هسته ای را با قدرت بیشتری ادامه خواهند داد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۰ فروردین, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو