زمان انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۶ -

از افتتاح بزرگ‌ترین باغ کتاب جهان تا ترخیص بدلکار سریال “پایتخت ۵”

فرهنگ و هنر در هفته‌ای که گذشت با خبرهای متنوعی همراه بود؛ از افتتاح بزرگ‌ترین باغ کتاب جهان تا ترخیص بدلکار سریال "پایتخت 5" از بیمارستان.

فرهنگ و هنر در هفته‌ای که گذشت با خبرهای متنوعی همراه بود؛ از افتتاح بزرگ‌ترین باغ کتاب جهان تا ترخیص بدهکار سریال «پایتخت ۵» از بیمارستان.

آغاز نگارش سریال ۱۰۰ قسمتی «بی همگان»

سرای نور؛نگارش مجموعه تلویزیونی «بی همگان» به قلم علیرضا کاظمی پور به قسمت ۵ رسیده است و هم اکنون در مرحله تحقیق و نگارش قرار دارد.

این سریال ۱۰۰ قسمتی ملودرامی اجتماعی را به تصویر خواهد کشید و قرار بر این است تا فاز اول آن در ۵۰ قسمت ساخته شود.

هنوز کارگردان «بی‌همگان» مشخص نشده است و پس از انجام مراحل قانونی تصویربرداری آن آغاز خواهد شد.

قصه «بی همگان» به تهیه کنندگی مهران مهام درباره دختر و پسری است که قصد دارند تا با یکدیگر ازدواج کنند،‌اما مسائلی سر راهشان قرار می‌گیرد.

بدلکار «پایتخت ۵» از بیمارستان مرخص شد

امیر حسین خنجری، بدلکار سریال «پایتخت ۵»  که یک ماه پیش حین انجام حرکات بدلکاری در یکی از سکانس‌های این سریال در شمال کشور، به علت حادثه و ضربه به سر و گونه به بیمارستان بهشتی در بابل منتقل شد، گفت: در حال حاضر حال عمومی‌ام خوب است و بعد از انجام دو عمل جراحی، امروز از بیمارستان مرخص می‌شوم.

وی ادامه داد: نیمه خرداد از بیمارستانی واقع در بابل به بیمارستان نیکان تهران منتقل شدم و جراحی روی ناحیه سرم انجام گرفت. خداراشکر این عمل موفقیت آمیز بود و بعد از آن به بخش منتقل شدم.

این بدلکار همچنین افزود: بعد از این جراحی، چند روز تحت مراقبت بودم و به محض بهبودی هفته گذشته عمل جراحی در قسمت گونه و اطراف چشمم که شکستگی داشت، انجام شد.

خنجری با اشاره به نظر پزشک معالج خود نیز گفت: پزشکان انجام عمل جراحی را موفقیت آمیز دانسته و با علم بر سلامت مرا مرخص کردند و طبق توصیه آنها بعد از مدت کوتاهی دوباره به عرصه بدلکاری بر می‌گردم.

این بدلکار با اشاره به اینکه در این مدت گروه بدکاری سریال «پایتخت ۵» مشغول به کار بودند، افزود: در این مدت که نمی‌توانستم در کنار بچه‌های گروه باشم، از فاصله دور هدایت شان می‌کردم و کار گروهی ما هیچگاه متوقف نشد.

بدلکار سریال «زیر پای مادر» درباره مشکلات این حرفه بیان داشت: ما در این حیطه با چند مشکل مواجهیم. بدلکاری در ایران مختص شهر خاص یا مکان خاصی نیست و اگر بخواهیم درجه اهمیتش را در نظر بگیریم می‌بینیم که هیچ اهمیتی به بدلکاری داده نمی‌شود. نه تقدیر و تشکری، نه جایزه و سیمرغی و نه حقوق خوبی داریم و از همه مهمتر تجهیزاتی خوب و مناسبی هم در اختیارمان قرار نمی‌دهند و این در همه جای ایران یکسان است. ما هم پا به پای بازیگران در فیلم و سریال ها زحمت می‌کشیم اما در نهایت در مراسم تقدیر از همه عوامل تشکر می‌کنند الا بدلکار! این در حالی است که مهمترین بخش هیجانی و اکشن فیلم‌ها را ما انجام می‌دهیم. حتی یک تندیس و جایزه هم در کارنامه کاری‌مان نداریم!

وی با اشاره به وضعیت بیمه بدکاران در ایران نیز گفت: الان چند سالی است که ما هم مثل افراد معمولی بیمه می‌شویم. جالب است که بعد از این همه سال کار کردن تازه امسال از طرف انجمن بدلکاران و بازیگران خانه سینما به ما مجوز بیمه دادند و مشغول انجام مراحل اداری بودیم که این اتفاق برایم افتاد. متاسفانه دوستان مسئول بین ما و سایر عوامل پروژه‌ها هیچ تفاوتی قائل نشدند و حتی سختی کار هم به ما تعلق نگرفت و زمان اداری کارمان هم تغییری نکرد! هیچ ارگان و مسئولی از ما حمایت نمی‌کند و تا اتفاقی برایمان نیفتد شاید خیلی ها ما را نشناسند و مدتی در خبرها بر سر زبان‌ها می‌افتیم و بعد کاملا فراموش می‌شویم. روی سخنم این است که چرا تا وقتی سالم و سرحال هستیم کسی حتی سراغی از ما نمی گیرد! و در این مدت هم فقط همه گفتند انشاله حال امیر حسین بهتر می‌شود، اما باز هم حرفی از حمایت نبود! در صورتی که اگر مورد حمایت قرار بگیریم و سختی کارمان کم شود، خیلی کمتر با خطر مواجه می شویم. خطر اصلی برای بدلکارها این است که اگر روزی اتفاقی برای بدلکاری بیفتد که دیگر نتواند به کارش ادامه دهد کلا فراموش می شه و خیلی راحت کنار گذاشته می شه وگرنه جای زخم که نهایتا تا یک ماه بهبود می‌یابد!

بدلکار سریال «مدینه» ادامه داد: در همه کشورهای دنیا از بدلکاران حمایت ویژه می‌کنند تا جایی که بازیگر خودش می‌تواند بدلکار نقشش باشد اما در ایران نه!

این بدلکار همچنین درباره نبود تجهیزات لازم برای بدلکاری در ایران افزود: جالب است که در پروژه‌های خارجی همه امکانات را خودشان در اختیار بدلکار قرار می دهند اما در ایران ما از جیب خودمان باید این تجهیزات را خریداری کنیم.

این بدلکار در پایان نیز افزود: متاسفانه تعدادی از افراد بعد از اینکه این اتفاق برایم افتاد در جوامع مجازی شایعاتی را درست کردند و از عدم همکاری مسئولین سریال «پایتخت» صحبت کردند و گفتند آنها من را به حال خودم رها کردند در صورتیکه اصلا اینطور نبود و خلاف همه این شایعات تمامی دوستان و همکاران پروژه پایتخت از اول تا آخرین لحظه کنارمان بودند و از هیچ محبت و لطفی دریغ نکردند و سعی کردند بهترین امکانات از لحاظ بیمارستان و کادر پزشکی را برایمان فراهم کنند که جا دارد از همینجا تشکر ویژه ای داشته باشم و از دوستان عزیزی که در این مدت جویای احوالم بودند تشکر کنم.

چاپ ۶۱۱ هزار جلد قرآن در سه ماهه اول امسال

احمد زرنگار، معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن با اشاره به چاپ قرآن در سه ماهه اول سال ۱۳۹۶، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان خردادماه در مجموع ۶۹ مجوز چاپ قرآن به تیراژ ۶۱۱ هزار جلد صادر شده است.

وی به تعداد مجوزهای نشر قرآن اشاره کرد و افزود: در ۳ ماه اول سال ۲۲ مجوز نشر به تیراژ ۱۶۱ هزار و ۵۰۰ جلد قرآن کریم صادر شده است؛ همچنین ۳ هزار و ۵۰۵ جزء قرآن کریم توسط مصححان سازمان دارالقرآن تصحیح شده است.

زرنگار درباره آمار مجوزها به تفکیک هر ماه از اول فروردین تا پایان خردادماه نیز گفت: در فروردین ماه ۱۱ مجوز چاپ به تیراژ ۶۵ هزار و ۵۰۰ جلد و دو مجوز نشر به تیراژ ۱۴ هزار جلد، در اردیبشهت‌ماه نیز ۲۸ مجوز چاپ به تیراژ ۲۴۶ هزار جلد و ۵ مجوز نشر به تیراژ ۴۵ هزار و ۵۰۰ جلد و همچنین در خردادماه ۱۹ مجوز چاپ به تیراژ ۱۲۹ هزار و ۵۰۰ جلد و ۱۰ مجوز نشر به تیراژ ۷۷ هزار جلد صادر شد که با مقایسه این آمار باید گفت به طور کلی در اردیبشهت‌ماه بیشتر مجوز چاپ را داشتیم.

بزرگ‌ترین باغ کتاب جهان در تهران افتتاح شد

باغ کتاب تهران به عنوان بزرگترین کتابفروشی،دسترسی مخاطبان بین المللی به منابع اسلام، ایران وانقلاب اسلامی را فراهم می‌کند.

 این مجموعه ضمن افزایش سرانه مطالعه در کشور، می تواند به رشد علمی کودکان، نوجوانان وحتی بزرگسالان کمک قابل توجهی داشته باشد.

 باغ کتاب تهران با مساحت ۱۱۰۰۰۰ مترمربع، فضای مفرح و شادی را برای دورهم بودن خانواده ها و در نظر گرفتن ساعتی برای مطالعه و کتابخوانی فراهم می کند.

 اصلاح عملکرد و جایگزینی برای نمایشگاه بین المللی در عرصه تخصصی کتاب ،افزایش عرصه عمومی تعامل مدنی مردم با کتاب و فرهنگ کتاب خوانی، ایفای نقش به عنوان هماهنگ کننده در فرآیند تولید و نشر کتاب و ارتقای استانداردهای تولید و نشر و ترویج نوآوری ها و فناوری های حوزه نشر از جمله اهداف پروژه باغ کتاب تهران به شمار می آید.

 تالارهای متعدد باغ کتاب همچون تالار علم خردسال،تالار علم کودک، تالار علم نوجوان، کشتی کتاب، بخش داستانهای تجسمی، داستانهای شاهنامه و مجموعه سالنهای سینما، تئاتر، همایش و غیره از جمله زیر پروژه های باغ کتاب به شمارمی آیند.

 یکی از موارد قابل توجه در پروژه باغ کتاب تهران استفاده وسیع از فضای سبزاست که با استفاده از بام سبز علاوه بر زیبایی و افزایش ارزش ساختمان می توان تا ۵۰ درصد از هدر رفتن آب جلوگیری کرد.

باغ کتاب مجموعه ای فرهنگی و چند منظوره با محوریت کتاب است که به همت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران ساخته شده است.

هر یک از عناصر تشکیل دهنده مجموعه با غ کتاب تهران به نحوی با فعالیتهای مرتبط با کتاب در ارتباط است.

فروشگاههای مختلف برای فروش محصولات فرهنگی و…. در باغ کتاب باعث جلب مخاطبان بیشتر از هر گروه سنی و با هر جنسیتی می شود. همچنین باغ کتاب می تواند انواع خدمات را در حوزه تمامی رسانه ها با انواع مدیاها (کتاب، سی دی، دی وی دی، اینترنت و…) به مخاطبان خود ارائه دهد.

این مجموعه به عنوان یک فضای فرهنگی در طول سال به نمایش و عرضه کتاب و محصولات فرهنگی مرتبط با کتاب خوانی می‌پردازد، که علاوه بر افزایش و تسهیل دسترسی علاقه‌مندان به کتاب، این مکان را مبدل به یک مرکز فرهنگی قابل احترام و کامل برای مخاطبان از سنین و سلیقه های متنوع، کرده است.

باغ کتاب تهران ، قابلیت ‌های بسیاری از جمله جایگزینی برای نمایشگاه بین المللی در عرصه تخصصی کتاب بصورت دائمی، ایفای نقش به عنوان هماهنگ کننده در فرآیند تولید و نشر کتاب و ارتقای استانداردهای تولید و نشر و بهره برداری در اقتصاد کتاب، ترویج نوآوری ها و فناوری های حوزه نشر، دسترسی مخاطبان بین المللی به منابع اسلام، ایران و انقلاب اسلامی و منابع خارجی برخوردار است.

اختلال سایت کتابخانه ملی برطرف شد

محمدحسین واقف‌زاده، معاون فناوری و منابع دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران پیرامون اختلال بوجود آمده امروز صبح تا ظهر در سایت کتابخانه اظهار داشت: حوالی ظهر امروز به دلیل برخی بروزرسانی‌ها و آپ برنامه‌ها سایت از دسترس خارج شد.

وی با طبیعی خواندن این امر و اینکه اغلب بروز رسانی‌ها شب صورت می‌گیرد، اما این بار ظهر امروز این کار انجام شد، افزود: اتفاق خاصی نبود بلکه انجام بروز رسانی کمی سایت را با مشکل همراه کرد که بلافاصله سایت مهیا شد و اکنون بدون اختلال در حال ارائه سرویس است.

واقف زاده احتمال حمله و نفوذ سایبری را کاملا رد کرد و گفت: مشکلی بوجود نیامده و تنها اقدام به برورسانی کردیم که ممکن است همان زمان برخی مراجعان در ورود با مشکل مواجه شده باشند. اما اکنون می‌توانند از خدمات سامانه بهره ببرند.

گفتنی است، از صبح امروز برخی مراجعان به سایت کتابخانه ملی با مشکل مواجه شدند و برای مدتی سایت از دسترس خارج شده بود که اکنون این سامانه به شکل طبیعی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

سامان جلیلی آلبوم «چه حالِ خوبیه» را منتشر کرد

آلبوم «چه حال خوبیه» با ۹ قطعه به نام‌های: تیک تاک، حیف ۲، دستمه، حماقت، چه حال خوبیه، راحت مرو، حرفای تکراری، از دل بی قرارم و بی‌انصاف منتشر شده است و آهنگسازی کلیه قطعات این آلبوم را خود سامان جلیلی بر عهده داشته است.

ترانه‌های این آلبوم از سروده‌های شهرام جلیلی است و «محمد قیامتی» نیز تهیه کننده دومین آلبوم سامان جلیلی می‌باشد. کوشان حداد، معین راهبر، میثم اکبری و هومن آزما نیز موزیسین‌ها و تنظیم کننده‌هایی هستند که در این آلبوم حضور دارند.

سامان جلیلی پیش از این درباره آلبوم «چه حال خوبیه» گفته بود: «من در این چند سالی که کار کرده‌ام سعی داشتم که کارهایم ترتیبی داشته باشد و یکی غمگین و دیگری شاد و دیگری هاوس و ترنس باشد و همیشه همین روال را تکرار می‌کردم. شب عید حتما باید یک کار شاد می‌دادم. من در یک سالی که گذشت فقط آهنگ‌های غمگین و هاوس ترنس کار کردم و هدفم این بود که آهنگ‌های شش و هشت و شاد من به چشم بیاید. اسم آلبوم را در ابتدا «سقوط» گذاشته بودیم ولی خودم دیگر از این فاز بد و منفی وتکراری بیزار شده بودم. احساس کردم همه خیلی مشکلات دارند و فکرشان در کار و زندگی درگیر است و پیش خودم گفتم چرا حالشان را خوب نکنیم؟ این همه من آهنگ غمگین خواندم و اتفاقاتی که باید می‌افتاد دیگر افتاده و باید به دنبال خوب کردن حال مردم باشم و آهنگ‌هایی بسازم که وقتی مردم برای شنیدنش سه دقیقه وقت می‌گذارند حالشان عوض شود. سعی کردم که بین آهنگ‌ها تفاوت هم باشد. مثلا من هیچوقت کار تلفیقی نخوانده بودم و در این آلبوم خواندم. کارهای شادی ساختم و از فضایی که قبلا در آن بودم درآمدم. این آلبوم کار غمگین هم دارد ولی ۲-۳ کار غمگین خیلی خوب هستند و باید این آلبوم شنیده شود و قطعا این آلبوم بهترین آلبوم همه دوران کاری من خواهد بود.»

فیلم جدید «حمید نعمت‌الله» کلید خورد

حمید نعمت‌الله نویسنده و کارگردان مطرح سینما و تلویزیون که هم اینک فیلم «رگ خواب» ساخته او بر پرده سینماها است . تصمیم گرفت فیلم‌های ۹۰ دقیقه‌ای از  مجموعه‌ «بیا از گذشته حرف بزنیم» را به تهیه‌کنندگی خود با محوریت سفر سه مادر به شهرهای مختلف کشور  از جمله بانه، یزد، نیشابور، چالوس مورد توجه قرار می‌گیرد و  اتفاقاتی که برای این سه می‌افتد، برای مخاطب روایت می ‌شود.

مضامین انسانی، اجتماعی و شهری معمولا در کارهای  نعمت‌الله پررنگ هستند و همین مساله را می توان از ویژگی‌های بارز این اثر هم دانست

حمید نعمت الله  درباره ادامه تولید این فیلم ها گفت: ماجراهای جذابی برای این حاج خانم ها در گذشته رخ داد و برای مخاطب هم جذاب بود به همین دلیل تلاش کردیم تا با ماجرای جذاب و جالب تولید این فیلم‌ها را ادامه دهیم. نکته مهم‌تر این که ماجرای سه پیرزن است که  به شخصیت‌هایی شناخته شده بین مردم تبدیل شده است. در این فیلم ها زیباترین مضامین انسانی، موفق شده حس افتخار به نقاط مختلف ایران و ایرانی بودن را در میان مخاطبان نهادینه کند.

بنا براین گزارش، تولید فیلم ۹۰ دقیقه‌ای این مجموعه آثار از روز گذشته آغاز شده و در اولین روز آزیتا لاچینی جلوی دوربین رفته و امروز دو شخصیت دیگر ثریا قاسمی و پوراندخت مهیمن هم جلوی دوربین می ‌روند

تعدادی از عواملی که در ساخت این فیلم ‌ها همکاری دارند عبارتند از: نویسنده فیلمنامه: معصومه بیات، کارگردان و تهیه‌کننده: حمید نعمت الله، مدیر تصویربرداری: رضا شیخی، صدابردار: علی عدالت دوست، دستیار و برنامه ریز: سعید بیات، طراح صحنه و لباس: حسین کرمی، طرا ح گریم: لیلا ثانی، موسیقی: سهراب پورناظری و…  .

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۶ تیر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو