زمان انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۶ -

روسیه صادرات گاز به چین را کلید می زند/قطری ها عقب ماندند

روسیه از سال ۲۰۱۹ میلادی، صادرات سالانه ۳۸ میلیارد مترمکعب گاز ال ان جی به چین را کلید خواهد زد که این موضوع، در بحبوحه تحریم های عربی حائز اهمیت است.

سرای نور؛به نقل از رویترز، «الکسی میلر» مدیرعامل شرکت «گازپروم» روسیه به عنوان بزرگترین تولیدکننده گاز ال ان جی  روسیه، بعد از دیدار خود با مسئولان شرکت ملی پترولیوم چین گفت: قرار است از بیستم دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی، از طریق منطقه سیبری به چین گازرسانی کنیم.

همچنین این بزرگترین قرارداد شرکت گاز پروم روسیه برای گسترش همکاری های خود در حوزه انرژی با چین است؛ این در حالی است که به دلیل بالاگرفتن مناقشه میان قطر و ۴ کشور عربی به سرکردگی عربستان، زمان پرتلاطمی برای قطری ها که بزرگترین صادرکننده گاز ال ان جی جهان هستند، بوجود آمده است.

قرار است این خط لوله جدید تحت عنوان انرژی سیبری، سالانه ۳۸ میلیارد مترمکعب گاز ال ان جی به چین صادر کند.

بر همین اساس،  شرکت ملی پترولیوم چین توافق کرد در احداث این خط لوله و توسعه بازار، به کار خود تسریع ببخشد؛ ضمن اینکه فرآیند گازرسانی و تجهیزات آن را عهده دار شود تا این پروژه در زمان مقرر، کلید بخورد.

همچنین شرکت ملی پترولیوم چین با رئیس روزنفت روسیه، برای افزایش تجارت نفت خام، بهبود درآمدها از پروژه پالایشگاه تیانجینگ و نیز گسترش همکاری ها در حوزه اکتشاف و توسعه انرژی در روسیه، به گفتگو نشست.

الکسی میلر در پایان گفت: انتظار می رود مصرف گاز مایع طبیعی چین تا سه سال آینده، به ۳۰۰ میلیارد مترمکعب در سال برسد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۶ تیر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو