زمان انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۶ -

حزب‌الله یکی از موانع ساخت دیوار اسرائیل در مرز لبنان است

کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد حزب الله با تک تیراندازهای خود در روند ساخت دیوار امنیتی این رژیم در مرز با لبنان سنگ‌اندازی خواهد کرد.

سرای نور؛«رونی دانیل» تحلیلگر امور نظامی در تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حزب‌الله یکی از موانع ساخت دیوار در مرز لبنان است.

دانیل گفت، دستگاه‌های امنیتی اسرائیل بخوبی می‌دانند که ساخت دیوار در مرز با لبنان مانع از حملات زمینی حزب‌لله نمی‌شود و این جنبش با تک‌تیراندازهایش در روند ساخت مذکور سنگ‌اندازی و آن را کُند می‌کند.

وی در ادامه گفت: مرزهای شمالی با سوریه چند هفته‌ای است که به خاطر جنگ سوریه و خمپاره‌هایی که به اشتباه در داخل اسرائیل می‌افتد، شاهد تنش است. اسرائیل و حزب‌الله برای جنگ آینده آماده می‌شوند و به همین دلیل اسرائیل در ماه جاری ساخت دیوار در حد فاصل با مرزهای لبنان را آغاز کرده است.

دانیل سپس تصریح کرد: انتشار تصاویر اولیه از بخش‌هایی از دیوار نشان می‌دهد هدف از ساختن این دیوار در مرز با لبنان،‌ جلوگیری از ورود نیروهای حزب الله به داخل شهرک‌های اسرائیلی است. حزب‌الله تجربه زیادی در داخل سوریه به دست آورده و علاوه بر این، اعضای آن به خود اعتماد دارند که می‌توانند وارد اسرائیل شوند و بر شهرک‌ها، مسلط.

در ادامه این گزارش آمده است دیوار مذکور در مرحله اول در «الجلیل غربی» در نزدیکی شهرک‌های «حنینا و شلومی» ساخته خواهد شد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۶ تیر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو