زمان انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۶ -

عصبانیت صهیونیست ها از گنجاندن الخلیل در میراث جهانی؛

رژیم صهیونیستی همکاری خود را با یونسکو قطع می کند

رژیم صهیونیستی اعلام کرد بعد از اینکه سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی یونسکو شهر الخلیل در کرانه باختری و حرم حضرت ابراهیم (ع) را در میراث جهانی گنجاند، همکاری خود را با این سازمان قطع می کند.

به گزارش  سرای نور،نفتالی بنت، وزیر آموزش رژیم صهیونیستی گفت: به عنوان رئیس کمیته اسرائیلی همکاری با یونسکو اعلام می کنم که دیگر با این سازمان همکاری نخواهیم کرد تا از سیاست های مبارزه با اسرائیل دست بردارد.

 

وی افزود: زمانی که سازمان یونسکو به وظیفه حرفه ای خود عمل کند، همکاری با این سازمان از سر گرفته خواهد شد.

در همین راستا یوال اشتاینتس، وزیر امور زیربنایی رژیم صهیونیستی گفت: تصمیم یونسکو ناشی از جهل بوده و ننگی برای این سازمان است.

رژیم صهیونیستی در تلاش برای تاثیرگذاری بر رأی اعضای یونسکو به نفع خود، برای رأی گیری محرمانه به این تصمیم اعمال فشار کرد ولی برغم تلاش ها و اعمال فشارهای گسترده طی هفته های اخیر موفق به اعمال نظر خود نشد.

از سوی دیگر ریاض مالکی، وزیر امور خارجه فلسطین از این تصمیم یونسکو استقبال کرد و گفت: این تصمیم موفقیت نبرد دیپلماتیک در مواجهه با فشارهای رژیم صهیونیستی و آمریکا به کشورهای عضو این سازمان است.

یونسکو شهر الخلیل و مسجد ابراهیمی در کرانه باختری را در فهرست میراث جهانی ثبت کرد.

رولا معایعه، وزیر گردشگری و آثار باستانی تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که فلسطینی ها موفق شدند الخلیل و حرم ابراهیمی را در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت کنند.

وی با بیان این مطلب گفت: این یک اتفاق تاریخی برای ملت فلسطین است که بر هویت فلسطینی الخلیل و مسجد ابراهیمی تاکید دارد و نیز خط بطلانی بر ادعاهای کذب اسرائیل محسوب می شود که الخلیل و مسجد ابراهیمی را جزء میراث یهودی می داند.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۱۶ تیر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو