زمان انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۶ -

مدیر عامل شرکت گاز استان مازندران:

۲ هزار خانوار در ۱۳ روستای منطقه میانبند از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند

مدیر عامل شرکت گاز استان مازندران گفت: گازرسانی به روستاهای منطقه میانبند با مبلغ 5 میلیارد تومان به مدت 450 روز اجرایی و 2 هزار خانوار در 13 روستای این منطقه از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرنگار سرای نور،محمد اسماعیل ابراهیم زاده با اشاره به پروژه گازرسانی روستاهای منطقه میانبند شهرستان نور در مسجد لزیر اظهارکرد: یکی از پروژه‎هایی که در دست دولت تدیر و امید بوده است، امروز با تلاش همکاران کلنگ زنی و کار آن آغاز شده است.

وی گفت: گاز رسانی به منطقه کوهستانی بلده و روستاهای آن از کارهای بسیار دشوار است که با پیگیری نماینده مردم نور و محمودآباد در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر عامل شرکت گاز استان تصریح کرد: گاز نعمت الهی است که کشور ایران از نظر منابع رتبه نخست را داراست اما این گاز باید از عمق هزار متری از دریا استخراج شود و به پالایشگاه گاز که تمام صنایع آن صد درصد خارجی است، انتقال پیدا کند.

این مسئول گفت: با تمام امکانات، جنس و پول ساخت پالایشگاه حداقل چهار سال ونیم زمان می‌برد که با حداکثر کار در سه شیفت برای ۵۰۰ نفر اشتغال‌زایی می‌شود و این گاز مسیر هزاران کیلومتری را طی می‌کند و توسط خطوط انتقال و تأسیسات تقویت فشار گاز به منازل مردم انتقال پیدا می‌کند.

ابراهیم زاده از گازرسانی به ۹۹ درصد مردم مازندران و ۹۰ درصد روستاییان این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب در سال ۵۷ با مشکلات و جنگی که دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران بر ما تحمیل کردند بسیاری از فرصت‌های برنامه‌ریزی، کار و خدمت رسانی به مردم گرفته شد، اما پس از جنگ، دولت سازندگی با یک اراده قوی، اعتقاد به باورهای ارزش‌های اسلامی و امام و خدمت به مردم با تمام مشکلات با برنامه ریزی توانست برای سازندگی ایران کار کند.

 

وی خاطرنشان کرد: مردم اصل هستند اما باید بستر، فضا، ابزار کار مهیا باشد ما در زمان تحریم به چهار کشور نفت می‌فروختیم اما اکنون برجام ما را نجات داده است.

این مسئول گفت: توکل به خدا، اراده قوی، عشق خدمت به مردم، فرهنگ و مدیریت جهادی سبب شد هر زمان مسئولان برای خدمت گذاری به مردم آماده باشند و شرکت گاز برنامه محور است و با کار جهادی و نگاه به آینده، استوار و با عزت، افتخار خدمت به مردم را دارد.

ابراهیم زاده زاویه‌ها، پیچ و خم‌ها و شیب مسیر لوله گذاری را از موانع انجام گاز رسانی نام برد و افزود: استان مازندران برای نخستین بار در کشور به دنبال گاز رسانی به روش LNG است که کشورهای چین، آلمان و ژاپن از محل بازدید کردند و با قرار داد۸۰۰ میلیارد تومانی با شرکت‌های آلمان و ژاپن و یک شرکت ایرانی قرار شد کارخانه گاز مایع توسط آنها احداث شود و بیست سال آینده پول آن را دریافت کنند واینجاست که با افتخار می‌گوییم با برجام مسیر خدمت باز شده است که آن را لمس می‌کنیم و فواید آن را می‌بینیم و این نشانه اقتدار و افتخار ماست.

وی به پروژه گازرسانی به منطقه واز در شهرستان نور اشاره کرد که در انجام کار از طرف منابع طبیعی موانعی ایجاد شده و خواستار پیگیری و کمک نماینده مردم نور ومحمودآباد در این زمینه شد.

مدیر عامل شرکت گاز استان مازندران، وحدت و باهم بودن را از آورده‌های مهم ارزش‌های نظام و امام نام برد و با تقدیر از نماینده مردم نور و محمودآباد در خانه ملت، فرماندار، بخشدار و … تصریح کرد: این مسیر ۷۱ کیلومتر است که به مدت ۴۵۰ روز با مبلغ ۵ میلیارد تومان اجرایی و ۲ هزار خانوار در ۱۳ روستای این منطقه از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

زمان انتشار: ۱۸ تیر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو