زمان انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۵ -

سلحشور با فیلم‌های خود توانست تا عمق کشورهای اسلامی و غیراسلامی نفوذ کند

فرمانده سپاه ولی امر گفت: فیلم‌های غیردینی در کشور یک اثر غیر مقطعی همانند کف روی آب دارد و اما سلحشور با فیلم‌های خود توانسته بود تا عمق کشورهای اسلامی و غیراسلامی نفوذ کند.

سردار ابراهیم جباری در حاشیه مراسم چهلمین روز درگذشت فرج‌الله سلحشور هنرمند فقید سینمای ایران  در قزوین اظهار کرد: مهمترین ویژگی مرحوم سلحشور با توجه با باورها و اعتقاداتی که زینت‌بخش وجودشان بود، استقامت در راه و ثبات‌قدمی ایشان بود و از مسیری که مشخص کرده بودند، در آن راستا گام بر می‌داشتند و یک گام به عقب برنگشته و تا آخر نیز ماندند و موفق شدند.

وی افزود: با زبان هنر بهتر می‌توانیم ارزش‌های دینی، قرآنی و انسانی را به آحاد دنیا و مردم بشناسانیم.

فرمانده سپاه ولی امر با بیان اینکه مرحوم فرج‌الله سلحشور از دل مسجد و از برنامه‌های قرآنی همچون یک شجره طیبه روییده بود، مطرح کرد: سلحشور در این مسیر گام بر می‌داشت و در عرصه هنر نیز دوره دانشگاهی را طی نکرده بود.

جباری با بیان اینکه مرحوم فرج‌الله سلحشور انسانی خودساخته بود، بیان کرد: سلحشور از این سلاح (مسجد و از برنامه‌های قرآنی) برای تحقق آرمان‌های دینی و الهی استفاده می‌کرد.

وی اضافه کرد: مرحوم سلحشور همیشه می‌گفت هنرمندان، نویسندگان و کارگردانان تراوش ذهنی خود را به جامعه القا می‌کنند که این خود برخاسته از فکر و ذهن یک انسان است و خیلی مؤثر نبوده و نمی‌تواند تحول اساسی را در جان و روح انسان‌ها ایجاد کند؛ بنابراین ما باید به سمت کلام وحی و الهی رفته و در این مسیر تلاش کنیم.

فرمانده سپاه ولی امر با اشاره به اینکه مرحوم فرج‌الله سلحشور متوسل و متمسک به قرآن بود و یک ارتباط عمیقی با آن داشت، تصریح کرد: این مرحوم با توجه به فیلم‌نامه حضرت موسی (ع) که نوشته بود در این راستا علما و مفسران بزرگی می‌گفتند که مرحوم سلحشور در زندگی به چیزهایی دست پیدا کرده است که ما نتوانسته‌ایم آن را متوجه شویم.

جباری یادآور شد: کلام خدا بر اساس فطرت انسان بوده و در جان و روح انسان تأثیرگذار است که ما باید از آن در قالب جلوه‌های هنری و فرهنگی استفاده کرده تا بتوانیم تحول ایجاد کنیم.

وی گفت: فیلم‌های غیردینی در کشور یک اثر غیر مقطعی همانند کف روی آب دارد و  اما سلحشور با فیلم‌های خود توانسته بود تا عمق کشورهای اسلامی و غیر اسلامی نفوذ کند.

فرمانده سپاه ولی امر افزود: مرحوم سلحشور توانست از قرآن کریم بهره ببرد تا بتواند با آثاری فاخر به جان، سلول و وجود انسان‌ها اثر سازنده و تحولی عظیم بگذارد.

منبع:فارس

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۱ فروردین, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو