زمان انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۶ -

شاهد سقوط تولیدکنندگان دارو هستیم/افزایش سبد هزینه دارویی مردم

افزایش سبد هزینه‌های دارویی مردم از ۵۰۰۰ میلیارد تومان به بیش از ۱۵۰۰۰ میلیارد تومان، چه نتیجه‌ای جز تراکم بدهی‌های دولت به زنجیرهٔ دارو داشته است؟

سرای نور؛

جمعی از داروسازان در نامه‌ای سرگشاده خطاب به دکتر عباس کبریایی‌زاده رئیس هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی از اقدامات اخیر وی انتقاد کردند.

متن نامه بدین شرح است:

آقای رئیس سندیکا؛ جناب آقای دکتر کبریایی زاده

به عنوان جمعی از داروسازان در گرماگرم انتخابات آتیه سندیکا با شکلی جدید از مدیریت شما روبررو شدیم که بیش از این نمونه‌های آنرا ندیده بودیم، متوجه شدیم شما می‌توانید در حمایت از ما برای وزیر محترم و رئیس سازمان غذا و دارو نامه بنویسید. همین امر سبب شد تا سوالاتی از شما مطرح نماییم:

۱. به خاطر دارید هنگام انتخابات دور قبل با چه وعده‌هایی نسبت به اصلاحات نظام دارویی موفق به کسب رای صاحبان صنعت دارو شدید؟

۲. شما کجا بودید که در دوره ریاست‌تان شاهد سقوط تولیدکنندگان دارویی در مقابل افزایش چشمگیر حجم واردات دارو شده‌ایم؟

۳. تولید نهایی دارو با نام تولید تحت لیسانس تا چه میزان منافع ملی اعم از قیمت مازاد داروی مشابه تولید داخلی که مردم تحمل کرده‌اند و رقابت یک طرفه که صنعتگران شریف را هدف قرار داده، نابود نموده و جالبتر از آنکه در دوره ریاست حضرتعالی به اوج خود رسیده است.

۴. بیش‌اظهاری داروهای وارداتی خصوصاً داروهای ضدسرطان چه بلایی بر سر یارانه‌های بیت‌المال و قشر مستاصل بیماران صعب العلاج آورده است؟ شما کجا بودید وقتی این همه اجحاف به مردم در دوره ریاست شما در سندیکای داروهای انسانی صورت پذیرفت؟

۵. افزایش سبد هزینه‌های دارویی مردم از ۵۰۰۰ میلیارد تومان به بیش از ۱۵۰۰۰ میلیارد تومان بدون در نظر گرفتن خارج شدن مکمل‌ها و شیر خشک چه نتیجه‌ای جز تراکم بدهی‌های دولت به زنجیرهٔ دارو داشته است؟ و این افزایش به نفع کدام یک از سوداگران و دلالان حوزه دارویی و از جیب چه کسانی صورت پذیرفته است؟

۶. آیا در دو سال گذشته نمی‌دانستید که می‌توانید برای روسای سازمان‌ها و وزارتخانه‌های متبوع خود نامه بنویسید، یا در آستانه انتخابات سعی در اجرایی کردن پوپولیسم دارویی نموده‌اید؟

لذا پیشنهاد می‌گردد بسیار محترمانه به استمرار فعالیت خود که متاسفانه همسو با مافیای نظام دارویی کشور و در جهت تخریب زیرساخت‌های صنعت دارو است، خاتمه فرمایید.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۹ تیر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو