زمان انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۶ -

یحیی در سخت‌ترین چالش زندگی فوتبالی

تراکتورسازی با سرمربیگری یحیی گل محمدی در 5 هفته نخست لیگ برتر بازی های بسیار حساسی را پشت سر خواهد گذاشت.

سرای نور؛

محرومیتی که فیفا برای تراکتورسازی از جذب بازیکن جدید در نظر گرفت، این تیم را با مشکلات زیادی مواجه کرد. جدایی چند بازیکن کلیدی مانند سعید آقایی، خالد شفیعی، کرار جاسم و ادینیو سبب شد تا تراکتورسازان با کمبود بازیکن شدید در لیگ هفدهم مواجه شوند. از این رو یحیی گل محمدی سرمربی جدید تراکتورسازان تصمیم گرفت در کنار بازیکنان بزرگسال و باتجربه اندکی که در اختیار دارد، بازیکنان جوان زیادی را به تمرینات اضافه کند و تیمش را با میانگین سنی بسیار پایین آماده حضور در لیگ برتر کند.

از این رو تراکتورسازان امیدوار بودند با توجه به شرایط حساسی که دارند، قرعه مناسبی نصیب آنها شود اما در ۵ هفته ابتدایی گل محمدی و شاگردانش با قرعه ای بسیار دشوار روبه رو شدند. ۵ مسابقه حساس و حیثیتی که برای سرمربی جوان تبریزی ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

بر اساس قرعه کشی انجام شده نخستین بازی تراکتورسازی مقابل استقلال خوزستان انجام می شود. شاید در نگاه اول این مسابقه چندان بازی سختی برای تراکتور نباشد اما وقتی به این موضوع نگاه می کنیم که تیم یحیی گل محمدی در گرمای ۵۰ درجه اهواز باید به مصاف استقلال خوزستان برود، موضوع فرق می کند. دو بازی بعدی در هفته های دوم و سوم با پرسپولیس و استقلال تهران است. دو تیم قدرتمند و مدعی لیگ برتر که قطعا برای قهرمانی از ابتدا به دنبال جمع کردن امتیازات خواهند بود.

تراکتور در هفته دوم در حالی میزبان پرسپولیس است که این مسابقه برای یحیی گل محمدی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. او که در دوران کوتاه سرمربیگری در پرسپولیس نتایج خوبی گرفت و با ناجوانمردی از هدایت این تیم کنار گذاشته شد، چندین بار با ذوب آهن مقابل سرخپوشان پایتخت قرار گرفته اما اینبار با توجه به کری خوانی های مربوط به هواداران تراکتورسازی و پرسپولیس بازی بسیار حساس تری خواهد داشت. از طرفی دست یحیی گل محمدی برای مسابقه هفته دوم خالی است و از طرف دیگر هواداران در این نبرد حیثیتی نتیجه خوب می خواهند.

بازی با استقلال هم برای تراکتورسازی حساسیت های ویژه ای دارد. با توجه به دو شکست استقلال مقابل تراکتورسازی در فصل گذشته حالا آبی های پایتخت برای انتقام آن دو مسابقه هرکاری خواهند کرد و فرصت خوبی دارند از تیم ناقص تراکتور انتقام بگیرند.

دو بازی در هفته های چهارم و پنجم تراکتورسازی مقابل نفت تهران و سایپا برگزار می شود. دو تیمی که سرمربیگری آنها برعهده علی کریمی و علی دایی است. کریمی و دایی دو همبازی سابق گل محمدی در تیم ملی فوتبال که رفاقت خوبی هم با سرمربی کنونی تراکتورسازی دارند اما برای یحیی نیز برد در این دو مسابقه ارزش زیادی دارد.

چیزی که مشخص است، ۵ هفته ابتدایی لیگ برتر هفدهم یکی از سخت ترین چالش های زندگی یحیی گل محمدی خواهد بود. سرمربی جوان تراکتورسازی اگر بتواند از این ۵ نبرد سخت سربلند بیرون بیاید، نه تنها محبوبیت بیشتر نزد هواداران تراکتورسازی پیدا می کند که توانایی های فنی خود را نیز به رخ خواهد کشید. یحیی بسیار امیدوار به روزهای آینده است و سعی خواهد کرد تیمش را هرطور شده آماده آوردگاه های ۵ هفته لیگ برتر کند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۹ تیر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو