زمان انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۶ -

مخفی‌کاری در ماجرای لو رفتن سوالات امتحانات نهایی

عضو کمیسیون آموزش‌وتحقیقات مجلس با اشاره به اینکه در بحث لو رفتن سوالات امتحانات نهایی شاهد مخفی کاری هستیم، گفت: لو رفتن سوالات محرز است.

سرای نور؛امتحانات نهایی دانش‌آموزان در خرداد ۹۶ با حاشیه‌هایی از جمله لو رفتن سوالات و اخاذی برخی افراد در فضای مجازی با عنوان فروش سوالات همراه شد و برخی دانش‌آموزان و معلمان مدارکی ارائه کردند که از فروش سوالات در فضای مجازی از جمله تلگرام و اینستاگرام قبل از آغاز امتحان حکایت داشت.

دانش‌آموزان مدعی هستند که سوالات امتحانی در دروس مختلف از جمله زیست‌شناسی، ادبیات و زمین‌شناسی لو رفته است و به گفته آنها در حوزه امتحانی اغلب دانش‌آموزان به چک کردن سوالات و یافتن پاسخ‌های آن قبل از شروع امتحان مشغول بودند.

تأثیر ۳۰ درصدی نمرات امتحانات نهایی در کنکور، اهمیت امتحانات را برای دانش‌آموزان دو چندان کرده و همین مسئله منجر به اعتراض آنها به ماجرای لو رفتن سوالات و شکل‌گیری تجمعاتی شده است.

هر چند در ابتدا لو رفتن سوالات امتحانات نهایی در فضای مجازی تکذیب شد و آموزش‌وپرورش اعلام کرد که کلاهبرداران در فضای مجازی با عنوان دراختیار داشتن سوالات مشغول به اخاذی از دانش‌آموزان هستند و سوالی را به آنها نمی‌دهند یا سوالات مربوط به سال‌های گذشته است اما با انتشار تصاویری از سوی دانش‌آموزان و معلمان زمزمه‌های لو رفتن سوالات جدی‌تر شد.

جبار کوچکی نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در رابطه با نتایج جمع‌بندی‌ها در رابطه با لو رفتن سوالات امتحانی اظهار کرد: هنوز مشخص نیست که لو رفتن سوالات امتحانات نهایی در چه حجمی بوده است و گزارش دقیقی در این رابطه به کمیسیون آموزش مجلس ارائه نشده، در این رابطه پلیس فتا و دستگاه‌های مسئول باید گزارشی دقیقی ارائه دهند.

وی افزود: در بحث لو رفتن سوالات امتحانات نهایی شاهد مخفی کاری هستیم در حالی که بسیاری از دانش‌آموزان و خانواده‌ها نسبت به این موضوع معترض بوده و گزارشاتی را درباره فروش سوالات ۳۰ تا ۴۰ دقیقه قبل از آغاز امتحان ارائه می‌کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه لو رفتن سوالات امتحانات نهایی محرز است، گفت: هنوز مشخص نیست که انتشار سوالات در چه حجمی بوده و هر فردی از ظن خود در این رابطه صحبت می‌کند. متأسفانه کمیسیون آموزش مجلس هم در این رابطه مخفی کاری می‌کند درحالیکه شواهد از لو رفتن سوالات حکایت دارد.

کوچکی نژاد در پایان تأکید کرد: با توجه به بازداشت برخی افراد در این رابطه نمی‌توان بحث لو رفتن سوالات را مخفی کرد و باید تدابیری را برای پیشگیری از این مشکل برای سالهای آینده در پیش گرفت.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۰ تیر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو