زمان انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۶ -

هزاران نفر بر اثر تشدید درگیری ها در کشمیر از خانه های خود گریختند

به دلیل افزایش تنش های مرزی بر اثر تبادل آتش بین نیروهای هند و پاکستان در منطقه مورد منازعه کشمیر، هزاران نفر از مردم از خانه های خود گریخته اند.

سرای نور؛مقامات منطقه کشمیر پاکستان روز دوشنبه اعلام کردند به دلیل افزایش تنش های مرزی بر اثر تبادل آتش بین نیروهای هند و پاکستان در منطقه مورد منازعه کشمیر، هزاران نفر از مردم از خانه های خود گریخته اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مظفرآباد، مقامات پاکستانی ضمن تایید فرار مردم از خانه های خود، اعلام کردند پس از گلوله باران سنگین نیروهای هندی در دو هفته گذشته، حدود سه هزار نفر از روستائیان ساکن در امتداد خط کنترل در بخش عباس پور از منازل خود گریخته اند.

ساجد حسین از مقامات ارشد دولتی در این منطقه گفت، بسیاری از مردم ساکن در روستاهای نزدیک به خط کنترل واقع در منطقه کشمیر تحت کنترل پاکستان از منطقه گریخته اند.

وی گفت در حال حاضر مراحل ثبت مشخصات افرادی که از منطقه خارج شده اند در حال انجام است و در حالی که بسیاری از مردم همراه با خانواده هایشان گریخته اند، حدود پنجاه خانواده هم در ساختمان های دولتی محلی پناه گرفته اند.

به گفته ساجد حسین در شدیدترین موج درگیری ها در امتداد خط کنترل مرزی در دو هفته گذشته دست کم هفت نفر کشته و بیست نفر نیز زخمی شده اند.

منطقه کشمیر از سال ۱۹۴۷ مورد منازعه دو کشور هند و پاکستان است و از نظر حضور قوای نظامی جزء متراکم ترین نقاط زمین به شمار می رود و تاریخجه درگیری ها در آن نیز بسیار طولانی است.

هر دو کشور مدعی هستند باید کنترل تمام منطقه کشمیر را در دست داشته باشند و تا کنون چندین بار برای تصرف آن وارد جنگ با یکدیگر شده اند.

منطقه کوهستانی کشمیر محل استقرار ده ها گروه شبه نظامی مسلح است که برای کسب استقلال یا الحاق آن به پاکستان مبارزه می کنند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۰ تیر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو