زمان انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۶ -

آقای روحانی به سنت بازنشستگی احترام بگذارید

چهار سال پیش وقتی جلسات مجلس برای بررسی رأی اعتماد به اعضای کابینه اول روحانی برگزار می‌شد، بالا بودن سن برخی وزرا از اصلی‌ترین نکات انتقاد به کابینه بود.

سرای نور؛چهار سال پیش وقتی جلسات مجلس برای بررسی رأی اعتماد به اعضای کابینه اول روحانی برگزار می‌شد، بالا بودن سن برخی وزرا از اصلی‌ترین نکات انتقاد به کابینه بود؛ موضوعی که دولت آن را نپذیرفت و اعتنایی به انتقادات نکرد. حالا در آستانه تشکیل کابینه دوم حسن روحانی همین اعتراض از سوی برخی اصلاح‌طلبان هم بیان می‌شود.

محمدعلی ابطحی، معاون پارلمانی دولت اصلاحات در مصاحبه با روزنامه آرمان می‌گوید: «بازنشستگی سنتی است که دنیا به آن رسیده، یعنی فردی پس‌ از ۳۰ سال خدمت، قبل از اینکه عزرائیل به کمک بیاید، جایگاهش ‌برای دیگران خالی شود نه اینکه اکنون بسیاری از مدیران در حد وزیر و معاون وزیر از سن بازنشستگی عبور کرده‌اند، اما هیچ‌کدام آماده بازنشستگی نیستند. من پیشنهادی مشخص برای آقای روحانی دارم که بیایید به سنت بازنشستگی احترام بگذاریم. کسانی که ۳۰ سال برای کشور زحمت کشیده‌اند، دست‌شان درد نکند، اجازه بدهند تا نسل بعدی هم تجربه مدیریتی داشته باشد. سنت بازنشستگی باید مراعات و باور شود که نسل فعلی یک زندگی روزمره متفاوتی دارد. هنوز باید برای برخی مدیران ارشد مباحث را پرینت گرفت و داخل یک کارتابل به آنها داد، آنها ارتباطات دیجیتالی را که جهان بر آن مستقر شده نمی‌شناسند که همین موضوع آسیب‌های زیادی برای کشور دارد.»

پیش از این هم محمدرضا تاجیک، مشاور رئیس‌ دولت اصلاحات گفته بود: «برخی افراد که در گذشته وزیر یا نماینده بودند، نوعی تفوق روحی و روانی نسبت به دیگران پیدا کرده‌اند و اجازه نمی‌دهند خون جدید در جریان اصلاحات شریان پیدا کند. ما باید در این زمینه «حصارشکنی» کنیم. به نظر من این لایه باید خودش و به صورت محترمانه کنار برود. اگر کنار نرود نسل جدید آنها را کنار خواهد زد.»

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۰ تیر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو