زمان انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۶ -

فروش برنج ۱۵ هزار تومانی در تهران

بازرس انجمن واردکنندگان برنج گفت:وزارت جهاد کشاورزی با قیمت پایه ای که برای خرید برنج گذاشته است، نتوانسته اقبال کشاورزان را به دست بیاورد.

سرای نور؛قاسم تیموری با اشاره به قیمت پایه وزارت جهاد کشاورزی برای خرید برنج های پر محصول، گفت: این وزارت خانه از دو هزار و ۸۰۰ تومان تا سه هزار و هشتصد تومان برای برنج پر محصول قیمت گذاشته است در حالی که خود کشاوررز می تواند بالای پنج الی شش هزار تومان برنج خود را بفروشد.

وی خاطرنشان کرد: در سال زراعی گذشته، کشاورزان توانستند برنج هایشان را با قیمت بالایی بفروشند و با توجه به بارندگی های مناسب، وضعیت مناسبی داشتند.

بازرس انجمن واردکنندگان برنج با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی با قیمت پایه ای که برای خرید برنج گذاشته است، نتوانسته اقبال کشاورزان را به دست بیاورد، اظهار داشت: با توجه به قیمت پایین وزارت جهاد، برنج های داخلی گاها در کف شهری مانند تهران تا ۱۵ هزار تومان نیز رسیده است و این برای مصرف کننده ضرر است و ضمن اینکه ممکن است این موضوع ذائقه مردم را نیز به مرور زمان تغییر دهد و به سمت برنج خارجی برود.

وی با اشاره به بعضی از آمارهای غلط در مورد خرید بالای وزارت جهاد کشاورزی در سال زراعی گذشته از برنج کاران، گفت: بعضی ها اعلام کردند وزارت جهاد، بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن خرید کرده است در حالی که این وزارت خانه ۳۰ هزار تن هم نمی تواند خریداری کند. کل تولید کشور بعد از محروم کردن دو استان شمالی، یک میلیون و هفتصد هزار تن است.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۰ تیر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو