زمان انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۶ -

خروج خودرو از جزیره قشم و کیش آزاد شد

خروج خودرو از جزیره قشم و کیش از روز چهارشنبه به سرزمین اصلی به‌صورت موقت و تا اطلاع ثانوی آزاد اعلام شد.

سرای نور؛

به نقل از مناطق آزاد قشم و کیش، مهدی اقبالی مدیرگمرک جزیره کیش بیان داشت: پس از بررسی موضوع درخواست جمعی از ساکنان جزیره کیش مبنی بر لغو ممنوعیت قانون خروج موقت خودرو از کیش به سرزمین اصلی، پیگیری‌ها و نامه‌نگاری‌های لازم توسط گمرک کیش با گمرک ایران انجام شد.

مهدی اقبالی مقدم خروج خودرو بر اساس روال سابق و طبق قانون انجام می‌گیرد، تصریح کرد: طبق بخشنامه اعلام‌شده خروج خودروهای بالای دو هزار و ۵۰۰ سی‌سی از جزیره ممنوع است و تنها خودروهای با حجم موتور دو هزار و ۵۰۰ سی‌سی و پائین تر اجازه تردد خواهند داشت.

همچنین حسین سعیدی مدیر گمرک جزیره قشم با اعلام این مطلب گفت: ارائه معرفی نامه از معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم و داشتن کارت شهروندی برای صدور گذر موقت خودروهای پلاک قشم الزامی است.

وی ضمن اشاره به خروج خودروهای پلاک قشم در ایام نوروز که با همت حمید رضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم و موافقت گمرک محقق شد، افزود: خودروهایی که از امتیاز خروج عیدانه استفاده کرده اند نیز می توانند امسال دوباره به مدت یکماه با دریافت گذرموقت در سرزمین اصلی تردد کنند.

مدیرکل گمرک قشم در پاسخ به این که احتمال تردد خودروهای پلاک قشم در سطح استان هرمزگان امکانپذیر می شود، افزود: برای تحقق تردد خودروهای پلاک قشم و کیش در سطح استان هرمزگان به مصوبه دولت نیاز  داریم.

وی یادآور شد: شهروندان قشمی براساس موافقت گمرک ایران می توانند با رعایت دو شرط اساسی شامل معرفی نامه و کارت شهروندی قشم همانند سال های گذشته برای یکبار در سال و به مدت یک ماه با گذرموقت؛ با خروج از قشم در نقاط مختلف سرزمین اصلی تردد کنند.

بر اساس بخشنامه مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک جمهوری اسلامی ایران مورخ ۲۶ آبان ماه سال ۹۵ از گمرک‌های مناطق آزاد خواسته‌شده تا علاوه بر لغو دستورالعمل‌های قبلی در خصوص تردد خودروهای مناطق آزاد، از قبول هرگونه درخواست برای ورود موقت خودروهای مزبور به سرزمین اصلی خودداری کنند.

منبع: مهر
کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۲ تیر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو