زمان انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۶ -

رئیس پلیس فرودگاه های کشور خبر داد؛

بازرسی دقیق زائران ایرانی /مراسم وداع با حجاج خارج از فرودگاه

فرمانده پلیس فرودگاه های کشور گفت: بازرسی های دقیقی در فرودگاه های کشور برای صیانت از زائران ایرانی و جلوگیری از ایجاد هر گونه مشکل انجام می شود.

به گزارش  سرای نور،سردار حسن مهری در همایش آموزشی توجیهی زائران حج تمتع ۹۶ استان تهران در ورزشگاه آزادی افزود: با وجود تاکید پلیس، ممکن است برخی زائران توصیه ها را نسبت به همراه داشتن مواد مخدر جدی نگیرند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط سیاسی کنونی بین ایران و عربستان اگر به هر دلیلی زائران حج توصیه ها و تاکیدات پلیس را در زمینه همراه داشتن مواد مخدر جدی نگیرند، در صورت بروز مشکل کنترل شرایط در عربستان سخت می شود.

فرمانده پلیس فرودگاه های کشور همچنین اظهار کرد: مراسم وداع با زائران ایرانی خارج از فرودگاه‌ها برگزار می‌شود.

سردار مهری تصریح کرد: مجبور هستیم برای صیانت از تک تک عزیزان بار همراه و غیرهمراه زائران را بازرسی کنیم و بازرسی های دقیق بدنی هم برای پیشگیری از هر گونه مشکل انجام خواهد شد.

وی خطاب به زائران حج تمتع امسال گفت: هر کدام از شما زائران سال‌ها انتظار عزیمت به این سفر معنوی را کشیده‌اید و این بسیار تلخ است که زائری پس از انجام همه مقدمات سفر و خداحافظی با نزدیکان به علت جاسازی مواد مخدر یا قرص های ممنوعه، از سفرش جلوگیری و تحویل مقامات قضایی شود.

فرمانده پلیس فرودگاه های کشور تاکید کرد: برابر قوانین تصویب شده، زائری که دست به چنین اقداماتی بزند، بار اول پس از معرفی به مقامات قضایی یک تا پنج سال و برای بار دوم بین ۵ تا ۱۵ سال ممنوع الخروج خواهد شد.

سردار مهری یادآور شد: فهرست داروهای مخدر از جمله ترامادول، متادون و قرص های کدئین دار به دست اندرکاران برای اعلام به زائران اعلام شده است.

وی تصریح کرد: با پزشکان همراه کاروان‌ها صحبت کنید زیرا زائرانی که داروهای خاص استفاده می‌کنند، حتما در فرودگاه نسخه پزشکی تایید شده همراه داشته باشند.

مهری اضافه کرد: یک فرصت دیگر هم پیش بینی شده و همکاران پلیس در فرودگاه در جمع تک تک کاروان‌ها حاضر شده است، توصیه‌های لازم را ارائه می‌کنند تا چنانچه کسی اقلام ممنوعه همراهش باشد آن را معدوم کند.

وی از زائران ایرانی خواست که از همراه داشتن داروهای گیاهی و تنقلات خودداری کنند چرا که ممکن است، آشنایی نداشتن ماموران عربستانی و حتی ضرورت بازرسی دقیق در داخل کشور موجب معطلی زائران در فرودگاه شود.

وی در ادامه با ارائه این توصیه به دست اندرکاران کاروان‌ها و زائران برای حضور به موقع در محل فرودگاه خاطرنشان کرد: مراسم وداع با زائران ضرورت دارد خارج از محدوده فرودگاه انجام شود چون مسافران دیگری هم در حال عزیمت هستند و این ازدحام جمعیت ضمن ایجاد ترافیک در مبادی ورودی و مزاحمت برای مردم موجب کندی در اعزام زائران و دیگر مردم می‌شود.

فرمانده پلیس فرودگاه های کشور تاکید کرد: زائران اشیای قیمتی، پول و ارز در یک کیف دستی همراه خود داشته باشند و در قسمت «بار» قرار ندهند.

سردار مهری ادامه داد: همچنین مدارک مسافرتی نباید به کسی تحویل داده شود و زائر موطف است که آنها را نزد خود داشته باشد.

مهری با بیان این که زائران به دلیل ازدحام در فرودگاه باید مراقب اشیای قیمتی خود باشند، افزود: درخواست ما از زائران این است که با توجه به ازدحام موجود در فرودگاه ها چنانچه به موارد مشکوکی در میان جمعیت برخورد کردند بلافاصله پلیس را آگاه کنند.

وی به میزان پول، ارز و طلا که زائران می‌توانند به همراه داشته باشند، اشاره کرد و گفت: زائران مجاز هستند حداکثر طلا به میزان ۱۵۰ گرم، ارز تا ۱۰ هزار یورو و پول ایرانی تا ۵۰۰ هزار تومان به همراه خود در این سفر داشته باشند.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۲۳ تیر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو