زمان انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۶ -

کاراته قهرمانی آسیا- قزاقستان؛

تیم کاراته امید ایران قهرمان آسیا شد

امیدهای کاراته ایران با کسب ۶ طلا، ۴ نقره و دو برنز در مجموع دو بخش کاتا و کومیته به کار خود در رقابتهای قهرمانی رده های سنی آسیا خاتمه دادند.

به گزارش  سرای نور،در ادامه رقابتهای کاراته قهرمانی آسیا که از روز گذشته در آستانه قزاقستان آغاز شده نمایندگان کشورمان موفق به سه طلا، دو نقره و یک برنز دیگر در رده سنی زیر۲۱ سال شدند تا پرونده نمایندگان کشورمان در این رده سنی با ۱۲ مدال رنگارنگ بسته شود.

در در وزن ۶۸- کیلوگرم رده زیر ۲۱ سال شقایق واحدی پس از برتری مقابل نماینده قزاقستان با نتیجه ۵ بر یک و اردن با حساب یک بر صفر، راهی دیدار نهایی شد و در این مرحله هم ۵ بر ۴ ژاپن را شکست داد و طلا گرفت.

در وزن ۶۸+ کیلوگرم شبنم واحدی در فینال مقابل کاراته کایی از ازبکسان قرار گرفت و با نتیجه یک بر صفر برنده شد و طلا گرفت. وی پس از برتری مقابل نمایندگان هند و ژاپن به فینال راه پیدا کرده بود.

شبنم و شقایق واحدی – خواهران طلای تیم زیر۲۱ سال کاراته ایران

همچنین الیاس محمدزاده در وزن در وزن ۷۵- کیلوگرم بعد از صعود به دیدار پایانی که با غلبه بر عراق با نتیجه ۹ بر صفر و قرقیزستان با نتیجه ۵ بر ۳ همراه شده بود، در دیدار نهایی هم  قزاقستان را شکست داد و به نشان طلا دست پیدا کرد.

مهدی قراری زاده در وزن ۸۴- کیلوگرم در فینال ۳ بر۲ به نماینده عربستان باخت و نقره گرفت. قراری زاده پس از دو پیروزی مقابل کاراته کاهای ازبکستان و چین به فینال رسیده بود. صالح اباذری هم دیدار نهایی وزن ۸۴+ کیلوگرم را به کاراته کای دیگری از عربستان با نتیجه ۳ بر ۲ واگذار کرد و نقره گرفت. وی با برتری مقابل کاراته کاهایی از قزاقستان و ژاپن به دیدار نهایی راه پیدا کرده بود.

سجده شکر الیاس محمدزاده بعداز کسب طلای آسیا

در وزن ۶۷- کیلوگرم امید، امیرحسین سهرابی ابتدا نماینده عراق را ۸ بر صفر برد، سپس برابر ژاپن ۶ بر صفر نتیجه را واگذار کرد و در جدول شانس مجدد مقابل حریفی از اردن ۵ بر ۳ پیروز شد و برنز گرفت.

برای تیم کشورمان در این رده سنی مهدی رحیمی نژاد، الیاس محمدزاده،فاطمه صادقی، شبنم و شقایق واحدی و آویشن باقری ۶ مدال طلا، مهدی قراری زاده ، سارا بهمن یار، الیاس اباذری و امیربهادرتدین، چهار مدال نقره، علی مسکینی و امیرحسین سهرابی هم دو مدال برنز کسب کردند. فاطمه طرازپور هم از دور رقابتها حذف شد.

در جدول توزیع مدالها در مجموع ایران با ۱۶ طلا، ۸ نقره و ۸ برنز در خانه نخست را به خود اختصاص داد. ژاپن با ۸ طلا، ۷ نقره و۱۱ برنز دوم است و قزاقستان با ۷ طلا، ۴ نقره و ۷ برنز در خانه سوم قرار دارد. عربستان با ۳ طلا، یک نقره و ۸ برنز، اردن با یک طلا، یک نقره و ۴ برنز و اندونزی یک طلا، یک نقره و یک برنز در مکانهای چهارم تا ششم ایستاده اند.

فردا شنبه در روز سوم این رقابتها کاراته کاهای رده سنی بزرگسالان به روی تاتامی می روند.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۲۳ تیر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو