زمان انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۶ -

رئیس سازمان حج و زیارت عازم عربستان شد

رئیس سازمان حج و زیارت با هدف بررسی آخرین وضعیت اعزام، اسکان و تغذیه ۸۶ هزار زائر ایرانی که قرار است در فاصله مرداد تا شهریور ماه عازم مکه و مدینه شوند، تهران را به مقصد عربستان سعودی ترک کرد.

سرای نور؛حمید محمدی، رئیس سازمان حج و زیارت ظهر امروز شنبه ۲۴ تیر ماه به منظور آخرین رایزنی‌ها و بررسی وضعیت مسکن و سایر تمهیدات اندیشیده شده عازم عربستان سعودی شد.

در این سفر دو روزه که با هدف هماهنگی بیشتر با مسئولان حج عربستان انجام گرفته است، محمدی آخرین بررسیها برای سفر با عزت حجاج ایرانی را مدنظر قرار می‌دهد.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین قرار است از مسکن، هتلهای زائران ایرانی و روند خدمت‌رسانی به آنان که در حج تمتع ۹۶ انجام می‌گیرد نیز بازدید به عمل می‌آورد.

هفته قبل داوود محمدی؛ رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نیز اظهار کرده بود: رئیس سازمان حج و زیارت برای بررسی آخرین وضعیت اعزام حجاج به عربستان و تضامینی که سعودیها برای برگزاری این فریضه الهی به ایران داده‌اند عازم عربستان خواهد شد.

گفتنی است، سرپرست حجاج ایرانی در همایش آموزشی زائران استان تهران اظهار کرده بود: منازل حجاج ایرانی در شهرهای مدینه و مکه اجاره شده و خوشبختانه تمامی تمهیدات برای تغذیه و مسکن زائران ایرانی اندیشیده شده است؛ حتی ۲۵ درصد منازل حاجیان نیز جدید‌الساخت است و خیال حجاج بابت این موضوع نیز راحت باشد.

وی ادامه داده بود: با توجه به تفاهمنامه‌ای که میان دو کشور انجام گرفته است شرایط برای سفر عزتمندانه زائران فراهم شده حتی طی دو روز آینده حمید محمدی؛ رئیس سازمان حج و زیارت برای پیگیری آخرین تمهیدات و شرایط پذیرایی از زائران به عربستان سعودی سفر خواهد کرد.

اما رئیس سازمان حج و زیارت نیز در روزهای گذشته درباره توافقنامه دو کشور و روند اجرایی شدن آن اظهار کرده بود: مذاکرات ایران با عربستان در زمینه برگزاری مراسم حج حدود دو ماه بعد از اینکه نخستین کشور با عربستان وارد مذاکره شد، انجام گرفت و این مسئله خود به خود فراهم کردن زمینه ارائه خدمات به زائران را مشکل تر ساخت؛ توافق برای حضور زائران ایرانی حدود یک ماه و حضور همکاران برای تامین مسکن، تغذیه و سایر امکانات یک ماه دیگر زمان برد.

رئیس سازمان حج و زیارت گفته بود: با مذاکراتی که انجام شد، ۳۵ درصد به زائران حج تمتع امسال ایران اضافه شد، به این معنا که سهمیه ۶۴ هزار نفری ما به ۸۶ هزار و ۵۰۰ نفر رسید، بنابراین دایره خدمت رسانی به این زائران نیز توسعه بیشتری یافته است؛ امسال هتلهای رزرو شده برای حجاج ایرانی به مراتب از سالهای گذشته وضعیت بهتری دارد و کشورمان دارای تعدد هتل در عربستان شده است؛ البته شرایط اسکان زائران در مکه هم بهتر از مدینه است.

بنابر توافق انجام شده میان سازمان حج کشورمان و وزارت حج عربستان سعودی، امسال بیش از ۸۶ هزار نفر از زائران کشورمان در فاصله مرداد تا شهریور ماه برای به‌جا آوردن اعمال حج عازم عربستان خواهند شد؛ تمامی پروازها از طریق هواپیمایی ایران و عربستان سعودی و از ۲۰ ایستگاه پروازی در کشور انجام می‌گیرد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۴ تیر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو