زمان انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۶ -

میلان چینی؛ اژدها وارد می شود

میلان فصل آینده را باید جدی گرفت؛ خیلی خیلی جدی. انقلابی که چینی ها در میلان ایجاد کرده اند، نوید یک فصل داغ و هیجانی در «سری آ» را می دهد.

سرای نور؛میلانی که فصل پیش رو خواهیم دید، متفاوت با تیمی است که در ۵ سال گذشته هواداران خود را تا مرز ناامیدی مطلق پیش برده بود.

روز گذشته بونوچی در انتقالی عجیب و باورنکردنی از یوونتوس به میلان پیوست. این انتقال را حتی با انتقال رکوردشکن سال گذشته ایگواین از ناپولی به یووه قیاس کرده اند؛ یک انتقال حیثیتی برای روسونری.

بونوچی یکی از مدافعان ثابت و اصلی تیم ملی ایتالیا و یکی از برترین مدافعان حال حاضر دنیا پس از ۷ سال، یوونتوس را با ۶ قهرمانی سری آ ترک کرد تا بخشی از انقلاب بزرگ میلان باشد. جالب اینکه او بازوبند کاپیتانی میلان را نیز بر بازو خواهد بست.

 

 

 

 

روسونری تا به اینجای کار ۸ بازیکن جدید به خدمت گرفته است: موساکیو، کسیه، رودریگز، سیلوا، بورینی، چالهان اوغلو، کونتی و بیلیا.

به اینها تمدید قرارداد با دوناروما را نیز اضافه کنید؛ گلری که ابتدا تا مرز یاغی شدن پیش رفت ولی سپس حاضر شد پای میز مذاکره برای تمدید قراردادش بنشیند.

 

 

 

 

روز گذشته انبوهی از هواداران میلان روبروی ساختمان این باشگاه ( Casa Milan) تجمع کرده بودند تا شاهد حضور بونوچی در کنار فاسونه(نایب رئیس جدید میلان) باشند. شعارها در حمایت از بونوچی سرداده می شد و بازار عکس و سلفی و امضا هم داغ بود.

حالا تیفوسی های میلان رویاهای جدیدی در سر دارند؛ رویای بازگشت به کورس قهرمانی سری آ و بازگشت دوباره به لیگ قهرمانان. میلان، روزی روزگاری جدی ترین رقیب رئال در لیگ قهرمانان بود. این تیم ۷ عنوان قهرمانی این رقابت ها را در کارنامه دارد و تا همین سال ۲۰۱۴ تنها دو قهرمانی با رئال فاصله داشت ولی حالا کهکشانی ها فاصله را به ۵ افزایش داده اند.

از آخرین قهرمانی میلان در سری آ، ۵ سال و در اروپا ۱۰ سال می گذرد.

 

 

 

 

بسیاری میلان حال حاضر را با میلان ۳۰ سال پیش وقتی که برلوسکونی کار خود را به عنوان رئیس شروع کرد، قیاس می کنند.

برلوسکونی بلافاصله اقدام به خرید رایکارد، گولیت و فان باستن کرد و خیلی زود توانست میلان را به قدرت مطلق ایتالیا و اروپا تبدیل کند. میلانی که سال های ۸۹ و ۹۰ توانست قهرمان اروپا شود و سال ۹۴ نیز این عنوان را تکرار کرد.

 

انقلاب چینی در میلان همچنان ادامه دارد و نه حتی جذب بونوچی پایانی بر آن خواهد بود. چینی ها به قولی که داده بودند در حال عمل کردن هستند و شور و نشاط را از همین حالا و پیش از شروع فصل به تیفوسی ها منتقل کرده اند.

میلان تا به اینجا ۲۱۲ میلیون یورو برای خرید ۸ بازیکن هزینه کرده است. فاسونه و میرابلی(مدیر ورزشی جدید) نقش مهمی در پیشبرد اهداف ورزشی باشگاه داشته اند. آنها گاتوسو را نیز به میلان بازگردانده و او را مسئول تیم های پایه ای کرده اند.

 

 

 

 

تیم مدیریتی جدید، در ساختن میلان یا بهتر بگوییم دوباره سازی میلان شاهکار کرده است. با ادامه همین شاهکار می توان بار دیگر میلان را در میان بزرگان اروپا دید.

کار فاسونه و میرابلی هنوز تمام نشده و آنها در رویای جذب غیرممکن هایی چون اوبامیانگ، موراتا و حتی بلوتی به سر می برند. فاسونه روز گذشته گفت که ترس و هراسی از هزینه کردن ندارند و تنها بازگرداندن میلان به روزهای اوج برای شان حائز اهمیت است.

این روزها کالچو تحت تاثیر میلان و انقلابش قرار دارد؛ انقلابی که حتی برای فوتبالی های غیر میلانی هم جذاب به نظر می رسد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۴ تیر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو