زمان انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۶ -

ویژگی‌های متمایزکننده ورزشگاه امام رضا(ع)

در آستانه ی شروع لیگ هفدهم بیش از هر زمانی امیدواری به انجام بازی های دو تیم پدیده و سیاه جامگان در ورزشگاه امام رضا ایجاد شده است.

سرای نور؛ورزشگاه امام رضا یک ورزشگاه فوتبال و دو و میدانی در شهر مشهد با مالکیت آستان قدس رضوی با گنجایش ۲۵ هزار تماشاگر است که اولین ورزشگاه مسقف ایران به شمار می رود.

این ورزشگاه که در مرکز شهر ساخته شده است، برای ساخت آن هزینه ای بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد. ورزشگاه به گونه‌ای طراحی شده است که تماشاگران بتوانند در کوتاهترین زمان از چندین در برون‌رو که به خیابان‌های پیرامونی دسترسی دارد، بیرون بروند.

یک درمانگاه شبانه‌روزی و دائمی در مجموعه وجود خواهد داشت و ۲ سالن بدنسازی مجهز نیز مختص بانوان و آقایان در آن وجود دارد. زمین چمن ورزشگاه نیز به گونه‌ای زهکشی شده است که بارندگی باعث جمع شدن آب در ورزشگاه نشود. این ورزشگاه دارای یک پارکینگ طبقاتی ۷ طبقه است.

ویژگی های اشاره شده در بالا ورزشگاه امام رضا را به یکی از گران ترین ورزشگاه های خاورمیانه بدل می کند.

علی عباسی مدیرعامل باشگاه سیاه جامگان روز گذشته به همراه مسئولان سازمان لیگ از این ورزشگاه مدرن دیدن کردند و به احتمال فراوان این ورزشگاه در لیگ هفدهم میزبان دو تیم پدیده و سیاه جامگان خواهد بود.

عباسی در پاسخ به این سوال که این ورزشگاه چه ویژگی های منحصر به فردی دارد که آنرا از سایر ورزشگاه های کشور متمایز می کند، گفت: اول اینکه کیفیت مصالح به کار رفته در این ورزشگاه متفاوت است؛ از ویژگی های خاص آن می توان به سالن های VIP، VVIP، محل استقرار خبرنگاران و ورودی های ورزشگاه اشاره کرد که با ورزشگاه های دیگر کاملا متفاوت است.

وی ادامه می دهد: نکته ی دوم تعداد ورودی ها و خروجی های زیاد است که باعث می شود در تراکم جمعیت مشکلی نداشته باشیم و نکته ی آخر هم نوع معماری ورزشگاه است که بسیار زیبا است و چون مسابقات در شب برگزار می شود، زیبایی خیلی خاصی خواهد داشت. ضمن اینکه دو اسکوربورد در پشت هر دروازه  و سیستم صوتی بسیار قوی در ورزشگاه تعبیه شده است.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۴ تیر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو