زمان انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۶ -

عربستان و شرکا به دنبال لغو میزبانی قطر

جنگ سیاسی بین عربستان و شرکا از یک سو و قطر از سوی دیگر مدام به میادین فوتبال کشیده می شود.

سرای نور؛ کشورهای متحد عربستان در نامه ای به فیفا خواستار لغو میزبانی قطر در جام جهانی ۲۰۲۲ شده اند. این کشورها شامل عربستان سعودی، یمن، موریتانی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر هستند که در حال حاضر به تاسی از عربستان کلیه روابط خود را با کشور قطر قطع کرده اند. این ۶ کشور عربی به فیفا نسبت به تحریم این مسابقات از سوی کشورهای عربی و اسلامی نیز هشدار داده اند که در صورت این اتفاق رقابت ها فوتبال برای اولین بار تحت تاثیر مشکلات سیاسی قرار خواهد گرفت.

به گفته رئیس فیفا این کشورها بر اساس ماده ۸۵ اساسنامه فیفا درباره لغو برگزاری جام در شرایط غیرقابل قبول، این درخواست را از فیفا داشتند. جیانی اینفانتینو می گوید: این ۶ کشور عربی پیشنهاد دیگری را برای اعضای فیفا مطرح خواهند کرد تا موافقت آن ها را برای لغو میزبانی قطر کسب کنند. کشورهایی که این در خواست را از فیفا داشتند نسبت به وجود خطرات تروریستی در صورت برگزاری جام جهانی در قطر هشدار دادند.

جالب اینکه میزبانی قطر از سوی کشورهایی مثل انگلیس بارها زیر سوال رفته اما آنها با وجود همه تلاش رسانه های انگلیسی زبان موفق به تغییر نظر فیفا نشده اند. اما عربستان امیدوار است با پشتوانه ملی و البته پیش کشیدن موضوع تروریسم فیفا را تحت تاثیر قرار بدهد.

فیفا در نشست بعدی خود در این بار تصمیم خواهد گرفت که البته بعید است لغو میزبانی قطر اتفاق بیفتد. باتوجه به اینکه جام جهانی ۲۰۲۲ پنج سال دیگر برگزار می شود به نظر می رسد وضعیت بین قطر و کشورهای عربی در نهایت دستخوش تغییر و سختگیری این ۶ کشور و تهدیدهایشان تبدیل به چیز دیگری بشود.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۵ تیر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو