زمان انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۶ -

زدوخورد ستاره های باواریا برای پیراهن بایرن !

بایرن تحت هدایت آنچلوتی، یک تیم کامل است، تلفیقی از ستارگان بزرگ و بازیکنان آینده دار و جوان.

سرای نور؛همانند فصول اخیر و بر اساس سیاست سال های دور باواریایی ها، این تیم در بازار نقل و انتقالات سعی به شکار استعدادهای جوان و ترکیب آنها با نام های بزرگ داشته و امسال نیز رعایت این رویه باعث اضافه شدن ستارگان تاثیرگذاری به ترکیب این تیم شده است.

 

 

قرمزهای مونیخ تا به حال موفق به جذب کورنتین تولیسو، سباستین رودی، نیکلاس سول، سرژ گنابری و البته خامس رودریگز، ستاره کلمبیایی رئال مادرید شده اند و شواهد و قرائن حاکی از آن است که نام بزرگ دیگری در ادامه به ترکیب بایرن اضافه نخواهد شد و به مانند سالهای اخیر، خیلی زود فعالیت این تیم در بازار تابستانی به پایان خواهد رسید.

 

با خداحافظی ستارگانی چون ژابی آلونسو و فیلیپ لام، سرمربی ایتالیایی بایرن کار آسانی برای ایجاد توازن مجدد در تیمش با توجه به جدایی این دو ستاره باتجربه نخواهد داشت اما با توجه به حفظ سیستم بازی سالهای اخیر، ستارگان جدید می توانند به زودی در ترکیب بایرن قابلیت های خود را به نمایش بگذراند.

 

کارلتو در سالهای اخیر و در تیم های مختلف همیشه از سیستم ۱-۳-۲-۴ استفاده کرده و حالا نیز به نظر می رسد همانند فصول قبل، به این روش پایبند خواهد بود.

 

 

 

 

در فصلی که گذشت، روبن و ریبری دیگر قادر به تکرار درخشش سالهای گذشته خود نبودند و حالا با توجه به جدایی بازیکنانی چون داگلاس کاستا و کینگزلی کومان از دوران گواردیولا، ممکن است شاهد تغییراتی در برنامه ریزی بخش هجومی بایرن باشیم.

 

توماس مولر نیز اگرچه فصل گذشته در ۴۲ بازی تنها ۹ گل به ثمر رساند، اما در زمینه ارسال پاس گل بعد از امیل فورسبرگ از لایپزیش با ۱۲ پاس در رده دوم قرار گرفت و در فصل جاری برای قرار گرفتن در پست شماره ۱۰ بایرن، کار دشواری  پیش رو خواهد داشت.

اما شاید بزرگترین نوآوری کارلتو در ترکیب فصل قبل بایرن را استفاده از تیاگو در پست شماره ۱۰ دانست بطوریکه این هافبک اسپانیایی نمایش فوق العاده ای در لباس بایرن ارائه داد و با ثبت آمار پاس صحیح بالای ۹۰ درصد آن هم در یک سوم دفاعی رقبا که طبیعتا ارسال پاس سالم دشوارتر می شود، نشان از رقابت شدید امسال ترکیب بایرن برای قرار گرفتن پشت سر لواندوفسکی داد.

 

 

 

 

سوال مهم بعدی، یافتن جانشین برای پست شماره ۶ با توجه به خداحافظی ژابی آلونسو از میادین است. سباستین رودی به خوبی قادر به پخش کردن توپ در میدان است بطوریکه فصل قبل در ترکیب هافنهایم در بوندسلیگا نفر چهارم شد. همچنین می توان یک خط میانی رویایی را با حضور ستارگانی تولیسو، ویدال و تیاگو برای بایرن تصور کرد.

 

پس در خط میانی و حتی با در نظر گرفتن خاوی مارتینز به عنوان مدافع میانی، بایرن با ترافیک شدیدی مواجه است و قرار گرفتن در ترکیب ثابت با حضور ستارگانی چون تیاگو، خامس، رودی، ویدال، تولیسو، کومان، رناتو سانچس و بنکو هرگز کار آسانی نخواهد بود.

 

 

 

 

همچنین محتمل ترین گزینه برای قرار گرفتن در سمت راست خط دفاعی بایرن به جای فیلیپ لام، جاشوا کیمیچ ستاره ۲۲ ساله و آلمانی این تیم است که فصل گذشته نیز موفق شد با ثبت آماری دوندگی ۷٫۶ مایل در هر بازی، نمایشی بسیار خوب از خود ارائه داده و حالا می تواند جانشین خلفی برای ستاره بازنشسته فوتبال آلمان لقب بگیرد.

 

 

 

 

در قلب خط دفاعی این تیم نیز مطابق انتظار هوملس و بواتنگ به میدان خواهند رفت و در صورت نیاز، نیکلاس سول مدافع جوان هافنهایم به عنوان بازیکن رزرو در لیست باوارایی ها موجود بوده که فصل قبل نمایش خیره کننده ای در ترکیب هافنهایم داشت و در ۳۳ بازی تنها ۱۶ بار مرتکب خطا شد.

 

گرچه بایرن فصل قبل هم در فاز دفاعی مشکل چندانی نداشت و با دریافت تنها ۲۸۳ شوت به سمت دروازه، بهترین خط دفاعی بوند سلیگا را از آن خود کرد.

اما جنبه دیگر مهم ترکیب بایرن، حضور ستارگان جوان در لیست این تیم است که دیشب و در جریان جام تلکام که با قهرمانی بایرن همراه بود شاهد رونمایی از آنها بودیم.

 

 

درون دروازه، کریستین فروتشل آینده دار و ۱۷ ساله که بسیاری برای او آینده روشنی متصور هستند برای اولین بار در ترکیب این تیم به میدان رفت و ستارگانی چون وینگر ۲۱ ساله میلوس پانتویچ صرب، فلیکس گوتسکه ۱۹ ساله و آلمانی در قلب خط دفاعی و فرانگ اوینا کامرونی که از تیم جوانان بایرن راهی تیم اصلی شده و دیشب نیز در خط حمله به میدان رفت، نویدبخش روزهایی پرشکوه را برای این تیم در سالهای آتی داده است.

 

به هر حال و مطابق انتظار، ترکیب تیم کارلتو را باید تلفیقی از ستارگان نامدار و بازیکنان جوان دانست که برای راضی کردن هواداران این تیم در فصل بعد، تنها به موفقت در لیگ قهرمانان اروپا نیاز دارند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۵ تیر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو