زمان انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۶ -

دربی آلمان بصورت فان برگزار نمی‌شود

نشست خبری حامی مالی دو باشگاه سرخابی پایتخت پیرامون برگزاری دربی آلمان برگزار شد.

سرای نور؛نشست خبری حامی مالی مشترک دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از ساعت ۱۴ با حضور علیرضا شیرزای برگزار شد. حامی مالی مشترک دو باشگاه پرطرفدار پایتخت ضمن توضیح درباره برگزاری دربی آلمان پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد که مشروح این نشست در ادامه می آید:

 

صحبت اولیه
اخیرا اخباری در برخی رسانه ها و فضای مجازی منتشر شد که ضد و نقیض های زیادی داشت. به همین دلیل این نشست برگزار می شود تا توضیحاتی را پیرامون بازی ارائه دهیم. تیم های بزرگ و پرطرفدار دنیا مانند رئال مادرید، بارسلونا و غیره در سال های متمادی پیش از شروع لیگ، تورهای پیش فصل را با اهداف مختلف از جمله برگزاری بازی های دوستانه و درآمد زایی و جلب هواداران بیشتر برگزار می کنند. رئال مادرید و بارسلونا در تمام دنیا هوادار دارند و به همین دلیل در کشورهای مختلف یک بازی دربی برگزار می کنند و درآمد چشمگیری کسب می کنند. از طرفی مربیان نیز بحث های تدارکاتی و فنی خود را در این بازی پیاده می کنند.

فصل گذشته نیز می خواستیم این کار را انجام بدهیم اما نشد. در نیم فصل نیز می خواستیم این دیدار را برگزار کنیم اما به دلیل حضور بازیکنان پرسپولیس در اردوی تیم ملی، امکان برگزاری بازی نبود و به همین دلیل بازی به پایان فصل موکول شد. از ابتدای سال این موضوع پیگیری شد اما به دلیل شرایط مسابقات دو تیم و انتخابات ریاست جمهوری، این موضوع بعد از انتخابات شروع و پیگیری شد. بعد از انتخابات و مسابقات آسیایی دو تیم، ما این بازی را پیگیری کردیم اما یک مقداری بحث تغییر هیات مدیره و مدیران باشگاه ها این موضوع را مسکوت نگه می داشت. مدیران پرسپولیس نیز شرایط نامشخصی داشتند و معلوم نبود که حضور خواهند داشت یا خیر اما بعد از نهایی شدن حضور مدیران دو باشگاه، این بازی اجرایی و نهایی شد.

 

دربی ۳۱ تیر ماه ساعت ۱۰ شب به وقت تهران

تاریخ ابتدایی بازی ۲۵ تیرماه بود. ورزشگاه های مختلفی را که امکان برگزاری داشتند، بررسی کردیم. ورزشگاه های محدودی پیش روی ما بود و ورزشگاه بیلفلد اولین ورزشگاهی بود که با آن گفت و گو و توافق کردیم. مدیران این باشگاه نیز با ما توافق کردند اما چون ظرفیت ورزشگاه کم بود و شهر نیز کوچک بود، به دنبال آن بودیم تا ورزشگاه دیگری را قطعی کنیم تا هواداران بیشتری در شهر بزرگتر حاضر شوند. با ورزشگاه کلن نیز به توافق رسیدیم اما این ورزشگاه برای شهرداری کلن بود و نتوانستیم با این ورزشگاه به توافق برسیم. اتفاقات نشست گروه ۲۰ نیز باعث شد تا پلیس فدرال آلمان نگران برگزاری این دیدار سنگین و حساس شود.

 

پلیس آلمان اعلام کرد شاید نتواند تضمین های لازم را بدهد اما برای ما امنیت کامل این مسابقه و حضور دو تیم بسیار مهم بود. روی این موضوع نگرانی هایی بود که چهارشنبه هفته گذشته پلیس آلمان اعلام کرد که می تواند امنیت مسابقه را تضمین کند و فدراسیون فوتبال آلمان نیز این موضوع را به ما ابلاغ کرد. هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به دلیل درآمد زایی این دیدار از مسائل مختلف تصمیم گرفتند تا زمان بازی را تغییر دهند. این تغییر زمان نیز نیاز به هماهنگی با پلیس آلمان داشت اما خیلی سریع انجام گرفت و مصوب شد تا بازی در تاریخ ۳۱ تیرماه برگزار شود.

باشگاه پرسپولیس نیز مذاکراتی برای تغییر تاریخ ۳۰ تیرماه دیدار سوپرکاپ انجام داد و با توجه به مشکلات تیم نفت تهران این مذاکرات انجام شد و موضوع تغییر زمان نیز نهایی شد. این مسابقه در تاریخ ۳۱ تیر ماه ساعت ۱۰ شب به وقت تهران برگزار می شود. هر دو تیم پنجشنبه به آلمان سفر می کنند و یکشنبه نیز به تهران باز خواهند گشت.

 

سرخابی‌ها همسفر می‌شوند

پرواز دو تیم احتمالا مشترک است. می خواهیم پرواز چارتر برای دو تیم داشته باشیم و به همین دلیل در یک پرواز سفر خواهند کرد و شاید یک پرده در هواپیما بکشیم(خنده).

دعوت عام انجام دادیم اما از اشخاص دعوت نکردیم و قرار است دو باشگاه از پیشکسوتان و بزرگان دعوت به عمل بیاورند و ما تا به امروز از هیچ فردی دعوت نکردیم.

بازی با ۴ تعویض انجام می شود و تنها یک تعویض اضافه در این بازی انجام می شود و بازی در ۹۰ دقیقه تمام می شود.

 

بازی استقلال و پرسپولیس هیچگاه به صورت فان انجام نمی شود

یک طرحی داشتیم که چند باشگاه بزرگ دنیا انجام دادند. در بازی های دوستانه پرطرفدار هواداران در انتخاب ترکیب دو تیم دخالت می کنند و پیشنهاداتی را ارائه می دهند. این طرح از ابتدا با این مدل برنامه ریزی شد و عملا سرمربیان بر اساس چیدمان هواداران بازیکنان را انتخاب می کنند. هواداران تا ۳۰ دقیقه قبل از بازی می توانند به ۱۱ بازیکن مورد نظر خود رای بدهند و این افراد وارد زمین می شوند. سرمربی نیز تاکتیک تیم را انتخاب می کند و شاید فان بودن بازی تنها همین موضوع انتخاب بازیکنان باشد. بازی استقلال و پرسپولیس هیچگاه به صورت فان انجام نمی شود. همچنین کادرفنی دو تیم نیز برخلاف شایعات بازی نخواهند نکرد.

هواداران در چیدمان یک بازی سهیم می شوند که این موضوع آرزوی بسیاری از هواداران است. این شرایط برای سرمربی هم خوب است تا نتیجه یک بازی را با دیگر بازیکنان تماشا کند.

ما برای حضور طارمی تاکید نداشتیم اما گفتیم بازی جدی و با حضور همه بازیکنان برگزار شد. مجتبی جباری نیز در لیست هست زیرا هنوز حضور او منتفی نشده و همه بازیکنانی که قرارداد دارند، در لیست حضور دارند.

هواداران تعویض ها را هم انجام می دهند. هواداران در دقایق ۳۰، ۵۰، ۷۰ و ۸۰ تعویض ها را پیشنهاد می دهند. هواداران حتی می توانند آنلاین عدم انجام تعویض را پیشنهاد بدهند.

بلیط فروشی هنوز آغاز نشده و از فردا این کار را شروع می کنیم. پیش بینی ما بین ۵ تا ۱۰ هزار نفر است اما این احتمال وجود دارد به دلیل برگزاری بازی در روز تعطیل، هواداران بیشتری به ورزشگاه بیایند.

 

بلیط فروشی دربی آلمان از فردا

تبلیغات در فضای مجازی انجام می شود و از فردا سایت بلیط فروشی فعال خواهد شد. در این مدت تبلیغات زیادی انجام شده و همه به دنبال این بازی هستند. نمایندگان ما در آلمان موضوع بلیط فروشی را پیگیری می کنند.

من با منصوریان در بازگشت از سفر امارات صحبت کردم و قبل از آن نیز با آنها مفصل صحبت کردم. آقای برانکو نیز با من صحبت کردند و هر دو سرمربی تا به امروز مخالفتی را انجام ندادند. بیشتر این بحث ها گمانه زنی رسانه ها است.

در رابطه با داور بازی از ابتدا قرار بود یک داور آلمانی حضور داشته باشد. با توجه به اینکه بازی در ورزشگاه بیلفلد انجام می شود، این مسائل را خود باشگاه انجام می دهد. ما با آقای فغانی و هیچ داوری مذاکره نداشتیم.

 

استفاده از دایی برای تخفیف از بیلفلد

ما اصراری به ورزشگاه بیلفلد نداشتیم اما با توجه به حضور دو بازیکن سرشناس ایرانی، این باشگاه استقبال کرده بود. این باشگاه ابتدا قیمت بالایی را پیشنهاد داد که بسیار سنگین بود اما بعد از اینکه ما قیمت دیگر ورزشگاه ها را به آنها اطلاع دادیم، آنها قیمت را کاهش دادند. اینکه آقای طاهری با دایی صحبت کردند را در جریان هستم و حضور دایی در این باشگاه در کاهش قیمت بی تاثیر نبوده است اما دلیل اصلی کاهش قیمت، رقابت با دیگر ورزشگاه ها است.

 

پرسپولیس ۳۱ تیرماه را انتخاب کرد

بازی ابتدا ۲۵ تیرماه بود اما با پیشنهاد خود باشگاه ها، این زمان تغییر کرد. استقلال مشکل خاصی نداشت اما پرسپولیس مشکل سوپرجام را داشت. آقای طاهری با مشورتی که انجام داد تصمیم گرفتند تا بازی را در ۳۱ تیرماه انجام بدهد.

سازمان لیگ نیز از این موضوع استقبال می کند. دو باشگاه اگر بتوانند بهترین شرایط درآمد زایی را ایجاد کنند، مطمئنا دیگر باشگاه ها می توانند این کار را در آینده انجام دهند. این بازی اختصاصی است و درآمدی به سازمان لیگ اختصاص داده نمی شود و تمام درآمد در اختیار دو باشگاه قرار می گیرد. سازمان لیگ با ما همکاری زیادی انجام داد. برگزاری سوپرجام بسیار مهم است و البته برگزاری دربی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این دو باشگاه مهم ترین باشگاه های فوتبال ما هستند و البته دیگر باشگاه ها نیز اهمیت زیادی دارند. تمامی باشگاه ها با این تغییر برنامه موافقت کردند زیرا این دیدار یک بازی ملی برای همه مردم است و ایرانیان ساکن اروپا می توانند برای اولین بار این دیدار را تماشا کنند.

 

درآمد دربی آلمان مشخص نیست

درآمد ما مشخص نیست و بعد از بازی مشخص می شود. بلیت فروشی، تبلیغات محیطی و غیره بعد از بازی مشخص می شود و هر چه حضور بیشتر باشد، باشگاه ها درآمد بیشتری خواهند داشت. بحث مشارکت مردم در ترکیب تیم بیشترین سهم را در درآمد زایی دارد.

حمایت ۵۰۰۰ تومانی هر هوادار، حق رای او برای انتخاب ترکیب تیم است و برای تعویض ها باید ۲۰۰۰ تومان پرداخت کند.

درآمد دو باشگاه مساوی نیست. در بحث پیامک و ترکیب، حضور هواداران درآمد دو باشگاه را مشخص می کند. بسیاری می گفتند این درآمدها مساوی تقسیم می‌شود اما این موضوع غیر ممکن است. تمام درآمدها و سامانه ها اختصاصی است و پول هیچکدام از این دو باشگاه در اختیار دیگران قرار می گیرد.

پرسپولیس ۱۲ میلیارد بیشتر از استقلال دریافت کرده که به دلیل حضور بیشتر هواداران است. این دو باشگاه نیز حدود ۱۰ برابر هواداران تراکتور حضور دارند. شایعات پیرامون حضور پسر مدیرعامل یک باشگاه برای جا به جایی درآمد ها، ساده لوحانه است و یک دویست تومانی جا به جا نمی شود. هر چه مشارکت بیشتر باشد، درآمد آن تیم بیشتر می شود.

 

هواداران قطعا حضور خواهند داشت و در گذشته نیز دیدیم که از تیم های ملی استقبال می کنند. سال گذشته استقلال در سوئد بازی کرد و تیم ملی با استقبال ۳۰ هزار نفره برابر سوئد قرار گرفت. ما نگران نیامدن هواداران نیستیم و حتی شاید ظرفیت ورزشگاه کم باشد.

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۵ تیر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو