زمان انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۶ -

امر به معروف باید از درون خانواده‌ها آغاز شود/ تلاش دشمن برای ترویج بی‌حجابی در جامع

هدف دشمن ترویج بی حجابی، بی تعهدی مردان به زنان و بی حیای زنان به مردان در جامعه است و باید امر به معروف از درون خانواده‌ها آغاز شود.

به گزارش سرای نور؛ بر اساس آیات قرآن فلسفه خلقت انسان عبودیت و بندگی را شامل می‌شود.

از سوی دیگر تفاوت انسان با سایر موجودات به عاقل بودن وی و حركت به سوی كمال است و اهمیت و جایگاه این دو فریضه الهی، یعنی امر به معروف و نهی از منكر بیشتر تبیین و روشن می‌شود.

از آنجایی‌ كه انسان غافل است و به دلیل عارض شدن فراموشی بسیاری از مواردی مفید را فراموش می‌كند بنابراین امر به معروف و نهی از منكر جزو ضروریاتی است که برای رسیدن به كمال برای هر انسانی ضرورت پیدا می كند.

مبلغان امر به معروف را در جامعه تبیین کنند

سیدجواد حسینی روانشانس و کارشناس امور خانواده در گفت‌و‌گو با سرای نور، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از کارهای اولیه‌ای است که باید در جامعه انجام شود.

وی با بیان اینکه مبلغان باید امر به معروف را در جامعه تبیین کنند، تصریح کرد: هنوز بسیاری از کسانی که اقدام به چنین کاری می‌کنند به درستی اهداف و قلمرو امر به معروف را نمی‌دانند.

این کارشناس امور خانواده با اشاره به اینکه امر به معروف باید در ادارات شهرستان‌ها هم برقرار شود و تنها مختص به مردم نیست، گفت: عدم وقت‌شناسی و اجرایی نشدن مصوبات از مصادیق منکر است.

حسینی با بیان اینکه رفتار مردم در جامعه با یکدیگر بر اساس صداقت نیست، خاطرنشان کرد: اگر مدیری از بیت‌المال برای تبلیغ استفاده می‌کند به منکر گرفتار شده است.

وی افزود: در بسیاری از امور مشکل داریم اما معتقدیم باید از درون خانواده‌ها امر به معروف آغاز شود.

بیکاری جوان را به منکر می‌کشاند

عطا اسفندیاری نویسنده کتاب‌های دینی و کارشناس مذهبی نیز در گفت‌و‌گو با سرای نور، اظهار کرد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید احیا شود و این وظیفه بر همه واجب است.

وی به موضوع طلاق و نهی به انجام این حلال منفور نیز اشاره کرد و گفت: یکی از معضلات استان مازندران مربوط به طلاق است، با نهی از این منکر می‌توان در مقابل بسیاری از بزه‌ها ایستاد.

اسفندیاری با بیان اینکه بیکاری جوان را به منکر می‌کشاند و باید برای آن نیز مسئولان کشور راهی بیابند، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف مسئولان باید رفع بیکاری باشد.

نویسنده کتاب‌های دینی و کارشناس مذهبی با بیان اینکه دشمن در بحث استهاله فرهنگی در حال رسیدن به نتایج مطلوب است، اظهار کرد: عمده‌ترین هدف دشمن ترویج بی‌حجابی، بی‌تعهدی مردان به زنان و بی‌حیای زنان به مردان در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه در پس این بی‌بند و باری‌ها تشکیلاتی وجود دارد که آن را پشتیبانی می‌کند، گفت: جریان‌های خارجی به دلیل امکاناتی که در اختیار دارند به دنبال تشویق تمام ملت در قالب راه‌اندازی کمپین‌ها، مسابقات و فیلم‌های سریالی است و در داخل نیز جریاناتی ساماندهی شده که به این امر دامن می‌زنند و منکر را ترویج می‌کنند.

اسفندیاری با بیان اینکه برخی از مسئولان به وظیفه خود در قبال این تهدیدات عمل نمی‌کنند، تصریح کرد: دشمن شاید از راه ساده بی‌حجابی وارد شده و بدین وسیله به جنگ دین مبین اسلام است.

به گزارش سرای نور، امر به معروف و نهی از منکر در میان فرائض اسلام، از موقعیت و اهمیت بالایی برخوردار است.

واجب بودن امر به معروف و نهی از منکر مانند واجب بودن نماز و روزه است و کسانی که آن را انکار می‌کنند از کافران محسوب می‌شوند.

 

زمان انتشار: ۲۶ تیر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو