زمان انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۶ -

معاون فرماندار نور:

حضور افاغنه در منطقه یک تهدید است

سعید یزدانی معاون فرماندار نور در جلسه ستاد ساماندهی اتباع خارجی شهرستان نور که با حضور اعضای مربوطه در محل فرمانداری نور برگزار شد اظهار کرد: مبحث فرهنگ همیشه مقدم بر اقتصاد است و تا زمانیکه فرهنگ را درست نکنیم در سایر حوزه ها پیشرفت چندانی نخواهیم کرد.

به گزارش سرای نور؛ سعید یزدانی معاون فرماندار نور در جلسه ستاد ساماندهی اتباع خارجی شهرستان نور که با حضور اعضای مربوطه در محل فرمانداری نور برگزار شد اظهار کرد: بحث فرهنگ همیشه مقدم بر اقتصاد است و تا زمانیکه فرهنگ را درست نکنیم در سایر حوزه ها پیشرفت چندانی نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: پرداختن به فرهنگ از ضروریاتی است که باید در تمام حوزه ها مورد اهتمام باشد و هدف از برگزاری این جلسه ساماندهی اتباع خارجی ساکن شهرستان است.

معاون فرماندار نور با تأکید بر آسیب شناسی و شناخت آسیب های اتباع خارجی و برنامه ریزی برای رفع این آسیب ها خاطرنشان کرد: نهادینه نمودن ارائه اطلاعات، آمار و تحرکات اتباع و مهاجرین خارجی توسط مبادی محلی و برخورد با اتباع متخلف از طریق مجاری قانونی، از مواردی است که باید مورد اهتمام جدی مسئولان قرار داشته باشد.

این مسئول افزود: حضور اتباع بیگانه خصوصاً افاغنه بدون مدرک هویتی و اقامتی در شهرستان نور خصوصاً بخش بلده به جهات مختلف از جمله امن بودن منطقه برای زندگی و ایجاد فرصتهای شغلی مناسب،  زیاد است.

یزدانی با بیان اینکه حضور افاغنه در منطقه یک تهدید است اظهار کرد: ما باید تلاش و جدیت بیشتری به خرج دهیم تا فرصتهای شغلی که با هزینه های بسیاری ایجاد می شود در اختیار شهروندان ایرانی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: اتباع خارجی وابستگی به نظام ندارند برای همین امنیت کشور را نا امن می کنند.

معاون فرماندار نور با اشاره به اینکه دستگاه های اجرایی خدمات به افاغنه را به حداقل برسانند از اداره صنعت، معدن و تجارت خواست تا با بنگاه هایی که به افاغنه خانه اجاره می دهند برخورد کند و همچنین بخشداران نیز دهیاران را موظف کنند تا از اشتغال به کار افاغنه در کارگاهها جلوگیری کنند.

این مسئول افزود: افاغنه در چرخه تولید، اقتصاد و … کشور تاثیرگذارند و با توجه به کمبود نقدینگی که در کشور مواجه هستیم افاغنه نقدینگی را از کشور خارج می­کنند.

در این جلسه هر یک از حاضرین دیدگاه های خود را در خصوص تبعات ناشی از حضور اتباع افغانی و تاثیر آن بر مسائل فرهنگی و اجتماعی شهر را مطرح و بر لزوم تعدیل جمعیت افاغنه بر اساس شاخص جمعیتی شهرستان تاکید کردند . 

زمان انتشار: ۲۶ تیر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو