زمان انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۶ -

احتمال‌های عجیب برای خط دفاع ناقص تراکتور

تیم تراکتورسازی در خط دفاع مشکلات فراوانی دارد؛ یحیی گل محمدی یا باید به بازیکنان جوان اعتماد کند و یا اینکه پست برخی نفرات را تغییر دهد.

سرای نور؛پس از جدایی خالد شفیعی و سعید آقایی از تراکتورسازی پیش بینی می شد این تیم در خط دفاع با مشکلاتی مواجه شود. با این حال یحیی گل محمدی تصمیم گرفت به جوانان بیشتر بها بدهد و کارش را جلو ببرد. از این رو پارگی رباط صلیبی هادی محمدی دست گل محمدی را حسابی بست. در چنین شرایطی گل محمدی دو راه برای ترمیم خط دفاع خود پیش رو دارد؛ یا اینکه به بازیکنان جوان فرصت بدهد و یا از نفرات باتجربه خود در پست های غیرتخصصی بهره ببرد.

در آخرین بازی تدارکاتی تراکتورسازی مقابل سپاهان یحیی گل محمدی عارف آقاسی جوان را در پست دفاع وسط به میدان فرستاد و زوج محمدرضا مهدی زاده قرار داد. در این شیوه محمد نادری دفاع چپ و محمد ایرانپوریان دفاع راست بودند.با اشتباهی که آقاسی روی گل سپاهان انجام داد، مشخص شد برای اینکه او در ترکیب تیم تراکتورسازی جا بیفتد، به زمان نیاز است.

از این رو تراکتورسازی در ۵ هفته ابتدایی لیگ برتر دیدارهای سختی خواهد داشت؛ بازی با استقلال خوزستان در گرمای ۵۰ درجه اهواز، نبرد با سرخابی ها و رویارویی با تیم های علی دایی و علی کریمی برنامه ۵ بازی سخت ابتدایی تراکتور است. همین شرایط شاید باعث شود که یحیی گل محمدی تصمیمات عجیب و غریبی اتخاذ کند و بازیکنان باتجربه تیمش را در پست های غیرتخصصی خط دفاع به زمین بفرستد.

اولین احتمال در این خصوص حضور شهرام گودرزی در پست دفاع چپ خواهد بود. گودرزی که سال قبل هم در تراکتورسازی تحت هدایت امیر قلعه نویی دفاع چپ بود، مشکلی با این موضوع ندارد. اگر این اتفاق بیفتد، محمد نادری که توانایی بازی در دفاع وسط را دارد، زوج مهدی زاده خواهد شد؛ اما این شیوه یک ضعف دارد و آن هم کمبود بازیکن در فاز هجومی در غیاب گودرزی خواهد بود.

احتمال بعدی که درباره خط دفاع تراکتورسازی وجود دارد، حضور محمد ایرانپوریان در مرکز دفاع است؛ ایرانپوریان که یکی از کاپیتان های تراکتور محسوب می شود، چندین بار به صورت اجباری در دفاع وسط به میدان رفته و با توجه به تجربه بالایش شاید از سوی گل محمدی در این پست مورد استفاده قرار بگیرد. در این شرایط امیر نصرآزادانی دفاع راست جوان تراکتوری ها به ترکیب راه پیدا می کند و در دفاع راست به میدان خواهد رفت.

با توجه به شرایط موجود گل محمدی ۳ راه بیشتر برای خط دفاع پیش رو ندارد؛ یا باید به عارف آقاسی جوان میدان دهد و ریسک حضور این بازیکن کم تجربه را در بازی با استقلال و پرسپولیس بپذیرد یا از شهرام گودرزی در پست دفاع چپ استفاده کند و یا اینکه محمد ایرانپوریان را به دفاع وسط ببرد.
باید دید سرمربی تراکتورسازی در نهایت چه تصمیمی برای خط دفاع تیمش اتخاذ می کند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۶ تیر, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو